Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei damer, håper på å være igang med nytt ferskforsøk i løpet av våren/ sommeren( venter forsatt på mens etter avbrutt forsøk i feb)

De 2 siste ferskforsøkene har kroppen min reagert veldig dårlig på nesespray å sprøyter og jeg har alltid hatt lange regimer. Dette blir mitt 4 ferskførsøk og lurer på om jeg skal spørre i Porsgrunn om kort regime, hva skal til for å få det?

Vi holder på med Icsi og det er ikke funnet noe feil på meg og de mener at det er et stort + at jeg har vært gravid og født før.

Hva skal til for å få kort regime?

Og kan man velge?

Og er det lurt ???

Fortsetter under...

hei :)

Jeg har hatt kort regime 2 GANGER FØR... Kan si deg så mye at kort regime er mye behageligere enn langt... Etter 2 korte ba jeg på mine knær om at dette siste forsØket skulle være langt. og så spurte jeg om forskjellen, og om det var lurt osv...

de svarte at siden jeg reagerte så bra på korte regime ville det ikke være noe problem med langt (men da er det kanskje noe annet fra langt til kort regime...)

De sa også at langt regime er det de har lengst erfaring med...

så jeg tenker at det kanskje ikke er lurt for deg å bytte til kort regime når du har reagert dårlig på langt regime... tror det gir færre egg med kort regime...

Men JA! Det er mye mer behagelig... man får mensen- må vente x antall dager så sette 1 sprØyte (med hormoner som varer i 7 dager) (litt forskjellig... noen må ta sprØyter hver dag...) og sette orgalutran for å hindre egglØsning... så er det ultralyd... evt mer medisiner, og egglØsningssprØyte...

jeg vet ikke om jeg synes det er lurt med kort regime, men det har ihvertfall gitt litt mindre belastning på kroppen min.... fordi denne sprayen er jo drepen :D

jaja... håper du ble litt klokere...

Takk for bra svar, ble faktisk litt klokere og hvis det er sånn at kort regime kan gi færre egg så er jeg sikkert utelukket fra å få det.

Sprayen har gått ganske greit( selvfølgelig dukker hormonheksa opp innimellom) men det har blitt ganske lange sprøyteperioder på 21 dager og 9 klinikkbesøk på 14 dager og sånne perioder er tøffe. Siste forsøk avbrøyt vi etter dag 12 på sprøyter og lite utvikling.

Heldigvis kan neste forsøk bli helt annerledes enn de 2 forrige :-)

bra du ble litt klokere ;) det var ihvertfall saann jeg forstod de naar jeg snakka med riksen om det ;) jeg ringte faktisk 2 ganger, bare for aa faa det godt nok forklart... det handler jo om min fremtidige baby.. hehe ;)

men du kan jo lufte for de at du kanskje ville prøvd noe nytt... kanskje er det noen andre slags medisiner du kan faa eller noe som gjør susen ;)

de har jo hvert sitt formaal de forskjellige hormonene ogsaa... puregon, gonal f og menopour mener jeg...

Annonse

hadde jeg vaert i dine sko ville jeg satset paa amh prøve/evt spurt om resultatene.

tatt langt regime, og bedt om eks gonal-f i stedet for.

- har du sjekket at alt er i orden i livmora di da :P jeg har hatt hysterioskopi, og der saa alt heldigvis bra ut!

skjønner du er litt i tenkeboksen naa! det var jeg ogsaa etter sist fryseforsøk... (som jeg ble!!! gravid paa men mistet i sa) for dette er jo 3.offentlige... blir snart dyrt dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...