Gå til innhold

hva kan jeg ha i en omelett?? aldri spist det før,.

Anbefalte innlegg

Skrevet

lyst til og lage noe nytt og tenkte omelett til middag.

har masse egg jeg må bruke..

tenkt ut skinke og pølse og kansje poteter men usikker.

trenger tips her..

Fortsetter under...

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Bacon/skinke, paprika, sopp, ...tja, kan vel ha det meste til :)

Poteter ville jeg hatt ved siden av.

Skrevet

Ikke potet. :)

Stek de heller ved siden av.

Du kan ha pølsebiter, bacon, skinke, løk, purre, sopp, paprika. Egentlig det meste som kan stekes. :)

Jeg pleier å bruke purre og bacon. Er ikke så glad i paprika eller sopp. :) Og masse ost.

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

løk, sjampinjonger, baconterninger (eller skinke/pølse), brokkoli og ost (gjerne litt skarp ost). Samt at når den er ferdig stekt så legger du noen gode osteskiver på den ene halvparten og så vipper du den andre delen over. Mmmm :)

Serveres med en lett salat til, f.eks.

Skrevet

spsier dere noe ved siden av omelett og hva drikker dere??

Skrevet

Jeg spiser hva som helst av grønnsaker, kjøtt og ost i omelett. Poteter er helt supert i. Server med en grønn salat og brød.

Et godt alternativ er å lage et grovt paiskall og legg stekte kjøttrester og grønnsaker i. Hell over piskede egg ned krydder og stek på middels varme til eggestanden er stiv. Server med grønn salat eller revet rotgrønnsaker.

Annonse

Skrevet

Vi bruker alt av middagsrester uten saus i omelett, pluss grønnsaker, og ost på toppen. Mye det samme som ofte brukes i pai, egentlig.

Vår (middags)omelett lages ved å steke/varme alt som skal oppi i steikepanna, deretter heller jeg over 4-6 egg (avhengig av hvor mange som skal spise og hvor mye "fyll" det er oppi - synes eggene skal dekke sånn nogenlunde) og skrur ned plata på 1 og setter lokk over panna. Når eggemassen er stivnet legger jeg på ost, og serverer når den er smeltet. Serverer den gjerne med brød og salat, men den funker alene også. Restene til lunsj i morgen :)

Skrevet

Min selvkomponerte består av egg (naturligvis), salt og pepper etter ønske. Eventuelt oregano om du liker det. Kokt skinke (pålegget) i biter. Oransje paprika og purreløk. Litt ekstra salt på toppen. Knallgodt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...