Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 lyst til og lage noe nytt og tenkte omelett til middag. har masse egg jeg må bruke.. tenkt ut skinke og pølse og kansje poteter men usikker. trenger tips her..
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Bacon/skinke, paprika, sopp, ...tja, kan vel ha det meste til Poteter ville jeg hatt ved siden av.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Ikke potet. Stek de heller ved siden av. Du kan ha pølsebiter, bacon, skinke, løk, purre, sopp, paprika. Egentlig det meste som kan stekes. Jeg pleier å bruke purre og bacon. Er ikke så glad i paprika eller sopp. Og masse ost.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 løk, sjampinjonger, baconterninger (eller skinke/pølse), brokkoli og ost (gjerne litt skarp ost). Samt at når den er ferdig stekt så legger du noen gode osteskiver på den ene halvparten og så vipper du den andre delen over. Mmmm Serveres med en lett salat til, f.eks.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 spsier dere noe ved siden av omelett og hva drikker dere??
☆☆☆ Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Jeg spiser hva som helst av grønnsaker, kjøtt og ost i omelett. Poteter er helt supert i. Server med en grønn salat og brød. Et godt alternativ er å lage et grovt paiskall og legg stekte kjøttrester og grønnsaker i. Hell over piskede egg ned krydder og stek på middels varme til eggestanden er stiv. Server med grønn salat eller revet rotgrønnsaker.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Vi bruker alt av middagsrester uten saus i omelett, pluss grønnsaker, og ost på toppen. Mye det samme som ofte brukes i pai, egentlig. Vår (middags)omelett lages ved å steke/varme alt som skal oppi i steikepanna, deretter heller jeg over 4-6 egg (avhengig av hvor mange som skal spise og hvor mye "fyll" det er oppi - synes eggene skal dekke sånn nogenlunde) og skrur ned plata på 1 og setter lokk over panna. Når eggemassen er stivnet legger jeg på ost, og serverer når den er smeltet. Serverer den gjerne med brød og salat, men den funker alene også. Restene til lunsj i morgen
soleia Skrevet 8. mars 2012 #8 Skrevet 8. mars 2012 Eg brukar ofte kokt potet i omelett når det er til middag. synes det vert meir mat i det då. Brukar eitt eller anna kjøtt, feks skinke el pølse, lauk, paprika og tomatar feks. Omelett med poteter kallast forresten bondeomelett. http://www.matprat.no/rask/raske-oppskrifter/bondeomelett/
Mamma.til.en.2013 Skrevet 8. mars 2012 #9 Skrevet 8. mars 2012 Min selvkomponerte består av egg (naturligvis), salt og pepper etter ønske. Eventuelt oregano om du liker det. Kokt skinke (pålegget) i biter. Oransje paprika og purreløk. Litt ekstra salt på toppen. Knallgodt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå