Gå til innhold

da kom jeg inn hit til dere igjen da.

Anbefalte innlegg

Skrevet

vært hos legen idag og fått svar på hcg prøve fra mandag, den var kun på 9, så da gikk det ikke vår vei denne gangen...

bare å vente på at blødningen nå skal ta slutt, så "kjører vi på" :)

så får håpe det klaffer bedre neste gang :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff så trist,føler med deg. Har opplevd det samme selv så vet hvordan du har det. Topp at du har sånn fin innstilling at du vil hive deg på igjen:) lykke til,plutselig er du gravid igjen:)

Skrevet

Huff så trist,føler med deg. Har opplevd det samme selv så vet hvordan du har det. Topp at du har sånn fin innstilling at du vil hive deg på igjen:) lykke til,plutselig er du gravid igjen:)

er trist, men er jo fordi noe er galt at sånt skjer.. men prøver å være så positiv som kan være :) hjelper ikke grave seg ned, bedre å bare komme seg på bena og fokusere fremover :)

en spire skal det bli uansett hvor lang tid det måtte ta :)

Skrevet

Så trist å høre:( Kom hit igjen jeg også, håper vi får positiv test begge to neste mnd! Det ordner seg til slutt! Men vet hvor vondt det er:/

Skrevet

Så trist å høre:( Kom hit igjen jeg også, håper vi får positiv test begge to neste mnd! Det ordner seg til slutt! Men vet hvor vondt det er:/

uff, så kjedelig da :( men vi får holde motet oppe vettu :) klaffer nok for oss snart igjen :)

Skrevet

Ja vi må det:) Jeg hadde nok en kjemisk denne gangen, siden tanta kom som vanlig.. Du må ta godt vare på deg selv nå og tenke at du er veldig fruktbar etter noe sånt! Er visst mange som blir gravide rimelig kjapt igjen etterpå, krysser fingrene for at du blir det:)

God klem!

Skrevet

Veldig viktig å være positiv etter man har mistet,det hjalp meg også å tenke på at det sannsyneligvis var noe som var galt. Ble gravid igjen og er nå 18 uker på vei:) Lykke til!

Skrevet

Skikkelig kjedelig. Hadde to aborter før snuppa.

Bedre lykke neste gang :)

Skrevet

Veldig viktig å være positiv etter man har mistet,det hjalp meg også å tenke på at det sannsyneligvis var noe som var galt. Ble gravid igjen og er nå 18 uker på vei:) Lykke til!

hvor lang tid tok det for deg før du ble gravid igjen da?

Skrevet

Ja vi må det:) Jeg hadde nok en kjemisk denne gangen, siden tanta kom som vanlig.. Du må ta godt vare på deg selv nå og tenke at du er veldig fruktbar etter noe sånt! Er visst mange som blir gravide rimelig kjapt igjen etterpå, krysser fingrene for at du blir det:)

God klem!

takk for det :) håper det ordner seg for deg kjapt også :)

goooood klem tilbake <3

Skrevet

Skikkelig kjedelig. Hadde to aborter før snuppa.

Bedre lykke neste gang :)

ja, er kjedelig, men bare å prøve igjen :)

Skrevet

Trist, mistet selv for andre gang 25 januar, blør uheldigvis ennå, men så snart det stopper skal vi hive oss ut i det igjen vi også! Det er jo som dere skriver at man må jo bare forsøke å være positiv og ikke gi opp! Lykke til til oss alle, og så får vi satse på at spiren sitter snart igjen og at den denne gangen blir der! :)

Skrevet

Sammen er vi enda sterkere mamman_til_oliver-:)

Og denne mnd skal det gå bra for oss begge.......

Jeg gleder meg til jeg er ferdig å blø og kan lete etter ny eggløsning denne mnd..har nettopp bestillt 14 billig eggløsningstester på nett, så denne mnd skal det bare klaffe og det SKAL gå bra...

Gleder meg til DesemberBaby.....

Spurte du legen om det var ok å prøve på med en gang etter blødningen opphører???

Skrevet (endret)

Sammen er vi enda sterkere mamman_til_oliver- :)

Og denne mnd skal det gå bra for oss begge.......

Jeg gleder meg til jeg er ferdig å blø og kan lete etter ny eggløsning denne mnd..har nettopp bestillt 14 billig eggløsningstester på nett, så denne mnd skal det bare klaffe og det SKAL gå bra...

Gleder meg til DesemberBaby.....

Spurte du legen om det var ok å prøve på med en gang etter blødningen opphører???

blødningen min har heldigvis begynt å gi seg :)

blør du fortsatt mye?

jeg har også bestilt 14 el-tester og 10 graviditets-tester, fikk de i posten idag :) så her i huset er vi godt forberedt nå :)

har en følelse av at det kommer til å gå bra for oss denne måneden her :)

spurte om det gikk greit å "kjøre på", men spurte ikke legen, spurte de jentene i resepsjonen der, og de sa at det ikke var noe i veien for det, men at jeg burde vente til etter første mens.. men jeg sjanser og prøver denne måneden her jeg :)

vi har begge gode muligheter for å bli gravide denne måneden her, siden vi begge er ekstra fruktbare grunnet det som har skjedd :)

krysser fingre og tær for desember-baby på oss begge <3

super masse lykke til til deg, hold meg gjerne oppdatert <3 :)

Endret av mamman_til_oliver
Skrevet

Jeg blør mye mindre i dag, ser ut som vanlig mens på dag 2, og har ikke hatt noen smerter i dag..

Det føles faktisk helt som en vanlig mens...

Grunnen til at jeg vil kjøre på med en gang er at jeg hadde en MA i januar i fjor som ble fjernet med Medikamenter(piller og stikkpiller) det gikk veldig bra og jeg fikk beskjed om å vente 2-3 mnd med å prøve igjen..

Det gjorde vi, men problemet var at jeg fikk da egglsøning 2 uker etter MA og mens 14 dager etter eggløsning, den neste mnd var også helt normale, men da vi skulle starte prøvingen ble det bare kluss med syklusen og jeg hadde plutselig syklus på 14 dager...var til utredning og de sa da at syklusen hadde blitt påvirket av alle Hormonene jeg fikk etter MA, det tok frem til desember 2011 før jeg hadde normal syklus igjen...

Da jeg spurte om grunnen til at det først kom 2-3 mnd etter MA og ikke med en gang var svaret at rett etter en MA og en SA er kroppen liksom null stilt og veldig veldig fruktbar, blir nesten som en aller første mens i livet...og de bekreftet også at veldig mange som prøver på med en gang blir gravide før de rekker å få mensen igjen....

Så jeg venter ikke denne gangen, her kjører vi på igjen men en gang...

Har også 2 venninner og har hørt om andre som har blitt gravide med en gang etter en SA, og at de da nesten har trodd at de ikke hadde Hatt en SA i det hele tatt, så raskt har det gått..

Gleder meg til å få tester i posten, her ble det 14 eggl.tester og kun 5 graviditetstester...tar nok en Gtest så fort jeg får de bare for å se om Hcg er ute av kroppen..

Tok det lang tid fra du bestillte til du fikk de? jeg bestillte på billigtester.no

Skrevet

såpass ja, da er det nok best å kjøre på med en gang ja :)

har en god følelse for oss begge, og sambo gleder seg veldig til å starte prøvinga (er jo 2 fluer i en smekk for ham, både masse sex og forhåpentligvis en spire :P )

jeg bestilte også fra billigtester.no, bestilte de på tirsdagsformiddag jeg da, for skjønte at jeg hadde en SA, og fikk de som sagt i posten idag...

når ville du anbefalt meg å begynne å teste?

Skrevet

Jeg kommer til å regne fra første dag med mest blødning, og regner det som en 1 dags mens..

Så tipper da eggløsning ca 12-16 eller 10-18 dager etter denne dagen..

så i og med at jeg kjøpte 14 tester kommer jeg nok til å starte testing fredag/lørdag neste helg, men ser ann litt om jeg får noe eggløsningsslim og eggl.smerter..

Så hvis du har hatt normal og ganske stabil syklus før SA ville jeg lagt inn første dag du startet å blø som første mensdag i en Eggløsningskalkulator, her f.eks: http://www.eggløsningskalkulator.no/

Da finner du ut når du ca skal ha eggløsning...men det kan jo være det ikke stemmer 100% siden du har hatt en SA, men pluss minus den datoen og en uke frem så bør du nok ha hatt eggløsning...

Legen sa til meg sist at i løpet av 2-4 uker etter et MA eller en SA har 90% hatt første eggløsning..

Så jeg går utifra at jeg får det ca mellom 10-18 dager etter jeg startet å blø, så da tenker jeg at fredag/lørdag neste helg som da er på dag 10 er en grei dag å starte å teste..

Men det kommer jo ann på hvor lang syklus du har hatt da?jeg har hatt syklus på kun 25 dager med eggløsning på dag 12, så derfor tester jeg fra ca dag 10 for ikke å bomme..

Håper dette gjorde deg litt klokere og at jeg var til hjelp..?

Skrevet

ble ganske mye klokere nå ja :)

jeg har ganske lang syklus da, 35 dager, men kommer nok til å begynne å teste neste helg jeg også, bare for å være sikker så vi ikke bommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...