Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger gode råd/tips til flyreisen med den 8 mnd gamle jenta vår. Er så redd hun skal få vondt i ørene på take off, at det skal plage henne hele den 5.5 t lange turen!

Er det kun tutten som kan forebygge dette? Vet mange også gir mat, men hun kommer til å være altfor nysjerrig til å ha tid til det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var på reise når min var 3mnd. Han fikk da pupp og flaske så da gikk det greit.

Vi skal igjen reise langt i mai og han vil da være 8mnd. Tror jeg kommer til å prøve med flaske så får vi bare se. Kanskje prøve smokken, vet ikke om det hjelper!?

Gruer med veldig til å ha han på fanget så lenge, vi skal til usa.

Skrevet

Vi har vert frem og tilbake til Australia med vår datter som er nå 6 måneder. Vi ammet på takeoff og så hadde hun smokken når vi landa. Dette gikk helt fint :)

Det gikk også fint å ha henne på fanget, men vi hadde booket eget sete til henne, hvor hun kunne sitte å leke, eller sove. Hun sa da i bilsete sitt. Dette var deilig, spesielt på de lange flyturene. ( vi fløy 2 timer, 12 timer og 8 timer)

Vi hadde også med mat til henne, og noen nye leker,

Utenom at reisen var lang, og at vi nå har en jente med jetlag så var det ingen problemer med å fly :)

Skrevet

Ok, da får vi håpe hun gidder å ha tutten når vi tar av! :)

Takk for svar!

Skrevet

Jeg var ute å flydde med min 8 mnd nå nylig og det gikk kjempefint.

Min gutt fikk flaske 2 ganger på takeoff og landing og 2 ganger fikk han ingenting . Gikk kjempefint alle 4 gangene.

Ene flyvertinnen jeg snakket med sa at de små blir ikke så plaget med dotter i ørene og at man ikke trenger drikke ol. Og for vår del stemte det :)

Vi fløy med KLM og er KJEMPE fornøyd. Ekstremt god service, de hadde babymat,melk og bleie til babyen om jeg trengte det,kom og spurt om jeg trengte noe ofte og jeg fikk seng til babyen og ekstra benplass selv om jeg ikke hadde bestilt det og uten å måtte betale ekstra :)

God tur, det går sikkert kjempe bra :)

Skrevet

Min gutt fikk flaske 2 ganger på takeoff og landing og 2 ganger fikk han ingenting . Gikk kjempefint alle 4 gangene.

Ene flyvertinnen jeg snakket med sa at de små blir ikke så plaget med dotter i ørene og at man ikke trenger drikke ol. Og for vår del stemte det :)

Vi fløy med KLM og er KJEMPE fornøyd. Ekstremt god service, de hadde babymat,melk og bleie til babyen om jeg trengte det,kom og spurt om jeg trengte noe ofte og jeg fikk seng til babyen og ekstra benplass selv om jeg ikke hadde bestilt det og uten å måtte betale ekstra :)

åå så kjekt da, at det gikk fint og at dere hadde så bra service!

Vi skal nok på ett stappfult charterfly så er veldig spent! Men krysser fingrene for at det går bra og at flyturen går fint. Hun sovner heldigvis greit i armene mine når hun bare er trøtt nok.

Skrevet (endret)

Jeg har 3 barn og de har ikke vært plaget med ørevondt som babyer (minste er 6 mndr og har reist med fly flere ganger, gått supert). Har ikke gjort noe for å forebygge, annet enn at de har brukt smokk ved take off og landing :)

Men når de er større derimot.. Eldste min er 7 år og er veldig plaget med ørevondt ved landing. Får så vondt av han stakkas. Han var 4-5 år da han begynte å plages med dette.

Kos dere på tur! :)

Endret av gullskattmamma
Skrevet (endret)

Vi var på 4 timers flytur for et par uker siden, og det gikk i grunn over all forventning. Lillemor var da 10 mnd gammel, og å gi pupp under take-off var absolutt ikke noe alternativ (alt for nysgjerrig på det rundt). Men brukte smokken, og litt tutekopp med vann. Hun var imidertid ikke helt interessert, men gikk helt fint likevel - ingen dotter :-)

Vi dro med Norwegian, og det var fryktelig trangt mellom radene - det var egentlig største utfordringen...

Endret av Valiana
Skrevet

Hei!

Skal til USA i mai, reiser med KLM. Småen er da 7 mnd. Står på KLM sine sider at du kan bestille en slags krybbe, men kun til barn under 10 kg/65cm/6mnd, gutten min er for stor til det. Hadde de seng til litt større babyer også altså? Og bestilte du noe eller kontaktet flyselskap/reiseselskap før reisen? Setter pris på svar :-)

Skrevet

Jeg har bestilt leie av en FlyeBaby på Barnombord.no. Dette er en type seng man kan feste i bordet foran seg på flyet og så kan babyen ligge i den på fanget ditt på en måte.

http://www.barnombor...product=8667770

Vi skal reise i morgen, så kan si fra om den fungerte eller ikke. :-)

Ser veldig bra ut hvertfall!

Jeg har lest en del om de, men reiser fra sola og de har ikke det tilbudet der! Men de ser veldig greie ut!

Vi reiser også i morgen:) Hvor skal dere? :)

Skrevet

Jeg har bestilt leie av en FlyeBaby på Barnombord.no. Dette er en type seng man kan feste i bordet foran seg på flyet og så kan babyen ligge i den på fanget ditt på en måte.

http://www.barnombor...product=8667770

Vi skal reise i morgen, så kan si fra om den fungerte eller ikke. :-)

Ser veldig bra ut hvertfall!

Jeg har lest en del om de, men reiser fra sola og de har ikke det tilbudet der! Men de ser veldig greie ut!

Vi reiser også i morgen:) Hvor skal dere? :)

Vi drar til Kypros fra Gardermoen. :-)

Dere da?

Skrevet

Vi reiser neste mnd, når småen har fylt 1 år...det kan jo bli spennende, hun er ikke akkurat glad i sitte i ro på fanget, hehe...

Ikke er det mulighet for vugge på flyet heller, og jeg tviiiiler på at hun bare sovner i armene mine (hater å sove og må vugges i vognen), så det kan bli 5 interessante timer. Regner med at blikk-begrepet "få ungen din til å holde kjeft" får en ny betydning for meg, hehe...

Huff, tenke poooositivt, positivt!! :D

...tar gjerne imot råd.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...