Frøken Ubesluttsom Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Aldri hørt før. Er det gutt eller jente navn?
Frøken Ubesluttsom Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Oki. Jeg har som sagt aldri hørt det før. Syns ikke det var noe fint sånn umiddelbart, men kanskje når jeg har hørt det/sagt det noen ganger. Men jeg syns det minner mer om guttenavn da. Veit ikke helt hvorfor men.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Det er smak og behag Jeg digger det, akkurat nå iallfall -vi får se om et par mnd igjen
Suebird Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Nydelig navn. Mener å ha hørt det som guttenavn også, men det er jo endel av de navnene som kan brukes til begge kjønn Passer uansett godt på en pike også synes jeg!
Oppnedx2 Skrevet 9. mars 2012 #8 Skrevet 9. mars 2012 falt ikke i smak her.. Synes det hørtes ut som en gutt, eller en ting..
snartmammaigjen<3 Skrevet 9. mars 2012 #9 Skrevet 9. mars 2012 falt ikke i smak her.. Synes det hørtes ut som en gutt, eller en ting.. Enig!
Mama! Skrevet 10. mars 2012 #11 Skrevet 10. mars 2012 Har hørt Amber før, men ikke Ember... Jeg synes det var fint
Light of my life Skrevet 10. mars 2012 #12 Skrevet 10. mars 2012 Tja, helt ok - mulig mange vil misforstå å kalle henne Amber. Men syntes Ember er finere enn Amber! Hva med Ruby? Jeg var helt sikker på at min lille tulle skulle bli en rødtopp og hadde da bestemt Ruby, men så kom det en mørkhåret snuppe ut isteden så da ble det noe annet
Nostalgia Skrevet 10. mars 2012 #13 Skrevet 10. mars 2012 Disse er fine til ei rødhårete frøken Helena . Ronja. Frøya. Louise. Stella. Sienna. Lilja.
Dearest Skrevet 11. mars 2012 #14 Skrevet 11. mars 2012 Det er mange fine namn som fungerer betre på Norsk enn Ember men som framleis betyr ild, Elfrid/Elfi for eksempel. Omtrent alle norrøne namn som begynner med El- betyr ild+noko anna, med unntak av Elida og sikkert nokre fleire (lurt å sjekke). Fia kan vere kort for Fiammetta, eit italiensk namn som betyr 'liten flamme'. Edana og Enya er irske namn som betyr flamme, Nina betyr ild, Serafina betyr 'brennande', kan og bruka kortform Sera. Eldrid, Eldis, Elda, Eldrun.
Gjest Antarctica Skrevet 12. mars 2012 #16 Skrevet 12. mars 2012 Amber er navnet til rødhårede jenter - amber betyr rav, eller fargen på rav. På engelsk kan man si amber om fargen, og dessuten bruke den som navn. Men Ember? Syns det klinger som guttenavn, Embert eller Embret. Ikke heldig...
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #17 Skrevet 12. mars 2012 Ember betyr menneske eller person på ungarsk. Hadde nok småledd litt hvis jeg hadde møtt noen som het det, på samme måte som du nok hadde trukket på smilebåndet hvis du hadde møtt en utlending som het Menneske. Men er jo nesten ingen som vet dette (med unntak av i Ungarn da selvsagt), og det er jo ikke den verste betydningen et navn kan ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå