Gå til innhold

Dere som har hatt sa/ma...ang ul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man tidligere ul når man blir gravid igjen? Automatisk eller må man be om det? Og hvor tidlig får man det Evt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg blir gravid igjen, etter jeg mistet i uke 17 skulle jeg bare ta kontakt med sykehuset eller fastlegen for å få tidlig ultralyd. Så tror nok at du må fikse ny time selv, i helsevesenet går ingenting automatisk desverre:/

Krysser fingrene for at alt vil gå perfekt i svangerskapet ditt:)

Skrevet

Hei,

dette er det nok ingen automatikk i, hvis ikke du har mistet mange ganger, evt. at du mistet et godt stykke ut i sv.skapet. Jeg mistet i uke 5-6 og får ikke noen ekstra oppfølging eller UL hvis vi blir gravide igjen.

Skrevet

Takker for svar:),det var nok det jeg tenkte meg.Syntes helsevesenet er nokså slappt i dette landet..det har jeg erfart i hvertfall tidligere..

Skrevet

Jeg mistet i uke 11 og fikk beskjed om at jeg kunne få ul i uke 8 neste gang. Men regner med at jeg må spørre om det selv. Jeg kommer te å spørre fastlegen om rekvisisjon tvert jeg blir gravid igjen ;-)

Skrevet

Jeg fikk tilbud om ul i uke 12, men da jeg mistet igjen (11 uker på vei) og var til kontroll på sykehuset (gyn) lurte hun på hvorfor i all verden jeg ikke hadde blitt henvist til ul rundt uke 7... Men nå har jeg litt bakgrunn da (5 graviditeter på 8 år, mistet 4). Du kan jo spørre så kanskje du får :)

Skrevet

Når man har vært over 10 uker og mistet så skal man få UL tidlig, ved neste graviditet. Eller om man har mistet mer enn 3 gang uansett svangerskapslengde. Men dette er noe man selv må ta tak i, når man blir gravid på nytt:) å uke 7-8 er det da normalt å få tidlig UL : )

Men disse UL timene, er mest for at vi som gravid skal slappe av.

Skrevet

ok takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...