Gå til innhold

funnet ut hvem som er far til barnet:(

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk på mandag vite at jeg var gravid,legen skrev opp henvisning til abort på sykehuset.

Jeg møtte til timen i dag, var veldig spent på hvor langt jeg var på vei og hvem som kunne være faren med at jeg fikk vite dato for når det skjedde.

legen forteller meg at jeg er 10 uker og 3 dager på vei.

Jeg finner straks ut at det er min ekskjæreste som jeg var sammen med før jul og etter jul blir da derfor veldig glad for at det er han jeg elsker som er far til barnet mitt.

Situasjonen er ganske vanskelig da jeg har fornektet mine følelser og ikke vært sikker på dette forholdet.

Det har vært usikkerheter i forbindelse med alkohol og håntering av dette,en del sjalusi osv.

avslutter forholdet rundt den 7 januar.

Noen uker og dager går han sender meg smser der han tydelig savner meg osv,jeg prøver å forstå dette,samtidig som at han i løpet av noen dager plutselig sender meldinger som sier det motsatte,jeg bynner å føle at jeg savner ha og angrer på at jeg kun har fokusert på de negative tingene,prøver å snakke med han på sms og facebook, men får ikke noe svar som viser at han fortsatt savner meg,noen dager etterpå ser jeg at sivilstatusen hans er endret til i et forhold, og da skjønner jeg at jeg er for sent ute, jeg går inn i en depresjon, vi sender smser der vi bynner og krangle og han sier mange stygge ting til meg, jeg forklarer hva jeg føler og det ender med en samtale med krangel,jeg har sluttet å spise og sluttet og gå på jobb da jeg ikke får sove om nettene.

Dager og noen uker går, og jeg føler meg ikke bra og er stadig kvalm og gråter hele tiden.

drar en tur til england med en venninde men turen går ikke bra da jeg er lite opplagt trøtt og kvalm hele tiden.

kommer hjem og finner ut at jeg er gravid.

i dag har jeg vært å snakket med han på jobben hans, da han ikke svarer verken sms eller facebook.

han er fortsatt bitter og sint, og han snakker om den nye kjæresten som om de har vært sammen lenge,de ble sammen 18.02

han sier at han ikke vil bli far og at han ikke vil at jeg skal få et barn uten en farsfigur i livet.noe jeg er enig i.

jeg er selvfølgelig helt oppløst i tårer og gråter og sier at jeg elsker han og angrer for det som har skjedd.

han sier at han kan bli med med og ta aborten og sånn om jeg vil.

jeg håpet at han kanskje ville si at han også savnet meg men det gjør han vist ikke.

så han skulle snakke med meg om noen dager.

jeg sitter her å gråter og har ingen tårer igjen.

tror aldri jeg tør å elske noen igjen :(

Hva skal jeg gjøre om jeg tar aborten så flytter jeg fra denne byen og kommer aldri tilbake igjen,det fortalte jeg han og det trodde han ikke helt på.har allerede sagt opp jobben , og leil selges i april.

Hva skal jeg gjøre ? om jeg beholder barnet vil jeg ikke miste han og han vil kanskje med tiden innse at han egntlig elsker meg.

Jeg er helt alene i denne byen med få venner og lite støtte.

Derfor lurer jeg på om det finnes noen i lignende situasjon.

jeg har tatt abort en gang før for 3 år siden.

hisen ulykkelig gravid

Fortsetter under...

Jeg synes du skal slutte å fokusere på ham, og begynne å fokusere på deg selv og barnet i magen din. Det er ikke det verste som kan skje, at barnet må vokse opp uten en farsfigur, og selv om du ikke er sammen med barnefaren, så finnes det jo flere fisk i havet ;-) Jeg vet ikke hvor gammel du er, men uansett har du nok av tid til å finne en farsfigur til barnet, og mest sannsynlig en som er mye bedre enn denne idioten av en "mann". (regner med han er ganske ung, for han høres veldig umoden og egoistisk ut!) å ta abort for å beholde en eks som har fått seg ny kjæreste, er ihvertfall en ganske håpløs tankegang, det ser du vel selv... Tørk tårene, glem idioten, bli voksen (ikke ondt ment) og ta ansvar for deg selv om den lille i magen, dette klarer du! :-)

• 1 måned senere...

Ville helt klart behooldt barnet i magen :) den er jo bitteliten og ferdig utviklet skal bare vokse seg stor :) du kommer til og elske dette barnet mer en du noen gang har elsket han..... de kommer til og gjøre deg til den lykkeligeste i verden :) ikke velg en mann framfor ditt barn.... eg har 2 barn med min eksmann og mitt 3 barn på vei med ny mann men en ting er sikkert eg elsker mine barn meir enn noke anna her i verden :)

Det er snakk om livet til barnet du har i magen her(!) Du kan ikke la en idiot av en gutt hindre skatten din i å bli født.... Du bør absolutt beholde barnet, ellers tror jeg du vil angre sårt med tiden. Skjønner at det er en vanskelig og trist situasjon med barnefaren, men han virker ikke særlig grei... Med tiden vil du garantert finne deg en snill og god mann du kan leve lykkelig sammen med :)

Lykke til videre, dette ordner seg!

• 1 måned senere...

Hei!

Jeg er i en lignende situasjon, Faren her er ikke sammen med noen andre, men en real rundbrenner og har ikke lyst til å bli far og er sint på meg for at jeg beholdt barnet.

I starten tenkte jeg som deg, at jeg måtte gjøre det jeg kunne for å beholde han, dvs fjerne barnet. Men så kom jeg til at det ville være feil å fokusere på han, som allerede var gått videre (da jeg sa jeg var gravid snakket vi ikke mere sammen...) og heller fokusere på hvajeg kunne takle videre i livet alene. Det var å beholde barnet. Nå er det vel 4 uker siden vi vekslet ord, og vi skal møtes på tirsdag for å legge en plan for hvordan vi skal ha det remover, dvs om han skal bli med på UL og sånne ting. Jeg tviler. Og nå som det er gått litt tid uten han, har jeg det bedre enn sammen med han før jeg ble gravid.

Så tenk deg godt om, kjære deg, det er en vanskelig jeg vet det men du er biktigere enn noen mann du kommer til å møte. Om han ikke vil ha noe med det å gjøre og ikke tar anmsvar, har du fått beviset ditt for at han ikke var verdt det i utgangspunktet heller for ingen voksen nok mann ville reagert som disse to gutta gjør (min er 36 år i tillegg!!! Ingen unggutt engang!!!)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...