Gå til innhold

pappa bader baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det jeg som er urimelig her eller burde pappen til jenta mi ta seg litt sammen og bade jenta litt mer?? Hun er nå 6 mnd, og til sammen har pappen badet henne 5 ganger, og to ganger måtte jeg overta badet.

Hun bader 1 til to ganger i uka.

Han sa til meg i dag at jeg var heldig som hadde, han hjalp så mye til hjemme, for det var ikke mange andre ferdre som gjorde slikt. Dette gjelder da ang bading av jenta...

Jeg sier at i dag skal hun bade, og om ikkje han kunne gjøre det, men det skjer som regel aldri. Han er veldig opptatt av pc, tv, ipad og mobil, føler dette er viktigere enn jenta til tider...vurderer å gjemme dette til etter hun har lagt seg, for han har ikke så mange timer hjemme før hun skal legges for natten...

Videoannonse
Annonse
Gjest Mamma til 1+spire2012<3
Skrevet

Her bader vi jenta vår sammen, vi synes det er morsomt å se på henne sitte der i balja og plasker og leker. Er veldig glad for at sambo er med på det hver gang hun bader selv om han er sliten. Har heller aldri trengt å spørre han om han vil bade henne eller vil være med, han ordner henne til badet mens jeg ordner balja med vann og gjør klart alt det andre og så er vi på badet sammen med lillegull :)

Hadde blitt litt skuffet om han ikke skulle være med eller bade henne i det hele tatt. Det er en så fin og morsom tid synes jeg, og det blir bare mer og mer morsomt jo mer de skal plaske og leke i vannet.

Så jeg synes ikke du urimelig :P

Skrevet

Her er pappa alltid med på sidelinja når vi bader tulla vår. Hun er 5 mnd og at han, ene og alene, har badet henne har skjedd 2 ganger. så din mann slår min med tre ganger :P Jeg konfronterte nettop han med dette og vi (jeg) ble enige om at han tar tulla etter bysvømmingen i morgen. :D

Skrevet

Jeg kan kjenne meg igjen i det at pc, tv, mobil var til tider mye viktigere..sambo kommer hjem fra jobb 2 timer før hun skal legges, og da er dette hans tid med henne. Det var en periode han kom hjem mens han snakket i tlf og kunne snakke i 20-30 min, om ingenting. Da spurte jeg han om han virkelig var nødt til å snakke i tlf før hun var lagt seg, for småen lå på gulvet og så på han med stooore øyne. Han er heldigvis blitt flinkere med det! Min sier også "er du klar over hvor heldig du er? Jeg kan love deg at det ikke er mange gutter som hadde giddet dette". Mjaaa...hvis man trekker ifra de mennene som elsker partneren og babyen sin, sååå er det nok sant ;)

Jeg tror disse mennene syns det blir gøyere og gøyere jo eldre småttisene blir, sånn er det heldigvis her, hehe..

Kanskje du skulle hintet om at hun skulle hatt seg et bad, men at du tenkte å gjøre noe som involverer at du må forlate hjemmet. Da kan du jo ikke ta over, og han slapper sikkert mer av :)

Skrevet

her har vi etter 4 mnd gjort litt endringer, når mannen jobber tidligvakter og er hjemme om kvelden, gir han grøt og bader, jeg tørker og gir flaske. Så han bader gutten nesten hver dag, men virker som han noen ganger synes det er mer ork en kos da. Da blir jeg med på badet, så holder jeg begge med selskap og vi koser oss sammen alle tre. Da sitter jeg bare å skravler og ser på, mens han vasker og gjør det praktiske. Nå som jeg snart skal tilbake til jobb, har vi byttet litt, sånn at han også legger gutten. Det har han så og si aldri gjort, så dette er litt nytt. Men det går veldig bra:D

Men som sagt, før han var 4 mnd, gjorde jeg alt, og da måtte jeg sette ned foten litt. Det hjalp, og han bidrar mye mer:D

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Skjønner jeg er i overkant bitchy og storforlangende. Her får mannen babyen i hendene når han prøver å sette seg framfor pcen med beskjed om at han også må leke litt med han før kveldsstellet. Maser også på at tilknyttning ikke automatisk skjer men at han må være i lag med baby for at de skal få et forhold. Hvis andre menn ikke en gang gjør såpass lurer jeg på hvorfor så mange menn klager på at ungene bare liker mamma. Trur de det holder å sove i samme hus på natten?

Skrevet

Ja, jeg har også tenkt på dette med tilknytning. Hvis hun er trøtt, syk, redd eller vil ha kos er det jo meg hun vil være hos, og det syns han er sårt. Og "alle" fagfolk og familie som ser og hører dette spør meg "hva er det du gjør?"...nei, la meg se....stortsett ALT??;) jeg blir "anklaget" for å ha et godt forhold til mitt barn, og jeg kan ikke tvinge hun til å ha tillit til sambo, når han ikke gidder. Noen må jo faktisk ta seg av henne, trodde ikke man skulle bli dømt fordi man er en god mor...

Skrevet

Jeg ville sagt til mannen min at babyen er like mye begges barn og ansvaret er derfor også like mye begges. Jeg ville blitt irritert på mannen min hvis han antydet at han "hjalp meg"! :)

Her i huset har alltid bading vært pappaens oppgave. Så gjør jeg noe annet imens feks rydder kjøkkenet. Hva med å gi mennene deres et slikt ultimatum: enten bader dere eller så må dere rydde kjøkkenet i mellomtiden? Da er kanskje bading litt mer morsomt?

Skrevet

Enig med siste taler, han hjelper deg ikke!! Tror han at hans jobb er å tjene penger, mens din jobb er å passe barn eller? Det er i såfall ganske utdatert. MEN å få et barn er en stor omstilling. Det kan hende at han bare ikke er oppmerksom på hvor mye jobb det er med et barn, siden han er på jobb på dagtid og kanskje heller ikke tar barnet så mye på natta?

I begynnelsen var mannen min veldig opptatt på kveldene med jobb og andre halvveis nødvendige ting som reparering av div i huset etc, men måtte til slutt klargjøre for han at jeg har babyen hele dagen, hele kvelden når han er opptatt, og jammen meg hele natta også! Og lurte på om han mente det var rettferdig. Nå tar han babyen når hun våkner 0530, siden han likevel skal opp og på jobb, dessuten er middagsmating hans jobb. Og vi tar kveldsstell annenhver dag. Jeg merker veldig godt at hun er mer knyttet til henne nå enn før. Han måtte bare se det selv, med litt hjelp fra meg. Kvinnelist! Lykke til!

Skrevet

Hi her.

Jeg har prøvd å gi han et valg, at han enten bader henne eller f.eks skifter på sengene. Han tar alltdi sengene. Jeg har også prøvd å forlate huset, men når jeg da kommer hjem er hun fremdeles ikke badet og det blir for seint å bade henne, for da har hun akkorat fått flaska og skal til sengs. Hun våkner veldig av å bade, så det hjelper lite å bade henne rett før sengetid.

Han er jo flink til å ta kveldsstellet, og legging, men han har ennda ikkje skjønt at hun må vaskest i ansikt, hals og hender...han skjønner ikke hvor mye hun er borti i løpet av en dag...men hele han trenger en dusj dersom han får litt gulp på seg..

Jeg får prøve litt mer, og takk alle sammen for tips! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...