Eliane Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Forrige uke sendte min fastlege henvisning til sykehuset om tidlig ul. Fikk svar i dag at jeg har time 12.6.12!!!! Da er jeg i uke 19 og det er jo ikke tidlig ul,er jo nesten senere enn ordinær ul! Ble kjempeskuffet, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre!
vinter2012 Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Forrige uke sendte min fastlege henvisning til sykehuset om tidlig ul. Fikk svar i dag at jeg har time 12.6.12!!!! Da er jeg i uke 19 og det er jo ikke tidlig ul,er jo nesten senere enn ordinær ul! Ble kjempeskuffet, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre! bestill time til privat gynekolog! uke 19 er som du sier ikke en tidlig ul..
mocha80 Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Hei, jeg ville kontaktet legen min igjen og dobbelt sjekke at han faktisk henviste deg til tidlig UL, ikke bare søkte fødeplass. Be om å få tidlig UL, og hvis dette ikke er mulig på sykehuset finnes det kanskje en gynekolog med offentlig avtale som legen kan henvise deg til. Jeg fikk henvisning til tidlig UL hos gynekolog. Men mas!!!! Lykke til
Eliane Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 7. mars 2012 Takk,jo jeg får ringe legen i morgen. Ho ville sende meg tidlig pga sa i høst,og jeg er stressa og redd for å miste igjen.. Får høre hva de sier i mårra..
mocha80 Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Lykke til;) kjenner den følelsen, mista også i høst.
Apple80 Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Jeg trodde man måtte gjøre det privat hvis man ville ha tidlig jeg? Det har jo vært så mye diskusjoner i media og sånn om at bare de over 38 år (eller med en medisinsk historie)får tilbud om tidlig ultralyd i det offentlige,men at det burde bli tilbudt alle.
Glupsk Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Samme skjedde meg. Det er nok bar innkallelse til ordinær ul. Du får nok svar om et par uker. Tar ca 3 uker å få svar på tidlig ul.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #8 Skrevet 8. mars 2012 Da får du fastlegen din til å skrive ut en hendvisning til deg, og bestiller privat. Da betaler du kun egenandel
Eliane Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 8. mars 2012 ringte sykehuset i dag, og ansvarlig lege så ikke noe behov for meg å få tidlig ul. Derfor var dette inkalling til ordinær ul... da blir det privat da..
tutster Skrevet 8. mars 2012 #10 Skrevet 8. mars 2012 Legen min skulle henvise til tidlig ul,og jeg har fått time om 14 dager og det er den ordinære jeg skal inn på. Og jeg er jo bare ca 11-12 uker på vei da,skal jeg ta kontakt med sykehuset og si at jeg ikke kan være så langt???
*Ninnin* Skrevet 8. mars 2012 #11 Skrevet 8. mars 2012 tidlig ultralyd er tilogmed uke 14. så uke 19 er drøyt seint:/
*Ninnin* Skrevet 8. mars 2012 #12 Skrevet 8. mars 2012 Legen min skulle henvise til tidlig ul,og jeg har fått time om 14 dager og det er den ordinære jeg skal inn på. Og jeg er jo bare ca 11-12 uker på vei da,skal jeg ta kontakt med sykehuset og si at jeg ikke kan være så langt??? Da får du bare en da du er 18 uker. ta di du kan få:DDD ikke din feil att du har fått time for tidlig:) du vil få en til:)
frupingu Skrevet 9. mars 2012 #14 Skrevet 9. mars 2012 Legen min sendte henvisning til tidlig ul forrige torsdag, fredag ringte dem fra sykehuset om tidlig ul tirsdag Alt virket bra på ul, men regner med flere ultralyder før ordinær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå