Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 14+2 i dag og ingen mage enda..:-( det jeg har sett her inne så er det alt fra uke 14 til uke 20 den dukker opp for oss førstegangs..:-) vi får bare smøre oss med tålmodighet!

Skrevet

Uke 7, og kulen på plass allerede... Opp 2 kilo. Akkurat samme forrige gang, gikk opp mye i starten, og veldig lite de siste mnd... Så er nok individuelt det der.....

Skrevet

(foreløpig ) i uke 8 nå:) Jeg har en hard mage, og det går ikke å skjule det på meg! Ja, luft også:-)

Skrevet

9+2 her, og allerede en bitteliten bulk nederst på magen :)

Skrevet

Uke 7 her, å har allerede bynnt å merke magen... Blir bare tidligere å tidligere for hvert svangerskap... :P

Skrevet

Dere som merker den tidlig, kjenner dere magen under eller over navelen?

Skrevet

jeg tror for de fleste at det merkes under navlen.. babyen''vokser'' opp fra bak skam benet jeg kjenner det er noe der nede er i uke 6 som deg?! men har ikke stramme bukser enda tror det ligger for langt nede enda...

Skrevet

Livmoren kommer ikke over skambenet før uke 12-13, alt annet før det er luft i tarmene ;) hehe.

Men folk er forskjellige -noen "syntes" i uke 14, andre ikke før uke 24 :)

Skrevet

Her har livmora kommet over skambeinet, er 10+4. Men har så mye ekstra på magen fra de forrige svangerskapene,så vises ikke noe særlig enda nei..Bare oppblåst..

Men vet jo hvor enorm jeg blir etterhvert,så nyter å ikke ha noen kul der ;)

Skrevet

Livmoren kommer ikke over skambenet før uke 12-13, alt annet før det er luft i tarmene ;) hehe.

Men folk er forskjellige -noen "syntes" i uke 14, andre ikke før uke 24 :)

Det er nok litt kategorisk dette med 12-13 uker, ingen er helt like fysiologisk selv det generelt sett er slik de fleste har det. Luft er selvsagt grunnen til at man føler seg oppblåst tidlig i svangerskapet, men for egen del kom kanten av livmoren over skambenet rundt uke 10 (3 gangs gravid). Før det kjente jeg godt at det som er ellers normalinnholdet i en mage ble skjøvet litt "oppover" - så jeg hadde på en måte litt mage over navlen og en liten livmorgravidemage under, og akkurat rundt navlen var det helt flatt - snodige greier. Først nå i uke 17 har alt liksom samlet seg til en mer normal gravidemage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...