Blabb00 Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Jepp.. Når jeg ikke gidder å lage brødskive så spiser hun havregrøt. Kanskje 2-3 ganger i uka =)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Han får fortsatt grøt 1 gang om dagen. Enten hjemmelaget eller Småfolk 8mnd. (Han er 21mnd) Rett å slett fordi at han er småspist, og det er favorittgrøten hans, da vet jeg hvertfall at han spiser noe, og får i seg jern og det han trenger.
SAE + MAE <3 Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Jeg gir også grøt, hver dag, til lunsj sånn i 11-12 tiden. Han spiser brød til frokost og sånn rundt 2-3, så føler at 3 brødmåltider blir så mye brød... Han spiser rundt 3 brødskiver til hvert måltid, så syns liksom at rundt 9 brødskiver om dagen høres helt sinnsykt ut Bruker halvparten sånne fruktgrøter fra matbutikken (for litt mer spennende smak) også Holles grøt fra helsekosten (for litt mer konsistens) pr måltid. Lurt litt på hvor lenge jeg skal fortsette å gi grøt.. Hva annet enn grøt eller brød kan man gi...?
uhhuhher Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 (endret) Ja, ett eller to grøtmåltider om dagen. Kveldsgrøten var det første måltidet hans, og den er han veldig glad i. Koker grøt på firkornmel og melk. Han spiser fem måltider til dagen, og jeg synes det er praktisk å lage et lite grøtmåltid midt på dagen også. Lager en liten porsjon og kombinerer gjerne med en yoghurt eller noe frukt. Litt på siden av spørsmålet: Hvordan gir dere grønnsaker utenom middagen? Kunne gjerne tenkt meg å gi mer grønnsaker i stedet for frukt som snacks/mellommåltid, men det er ikke like praktisk med tanke på konsistens. Er nok litt nervøs for at han skal sette i halsen, men synes han er for stor til mos (13 måneder). Endret 8. mars 2012 av uhhuhher
sillyfilly og Olivia Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 2 år gammel jente og får grøt når hun ikke har særlig matlyst. Da spiser hun gjerne mer av grøt enn skive.
FrkChihiro Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Ja, 14 mnd og får grøt 1 - 2 ganger om dagen. Får alltid kveldsgrøt, da er det naturell havregrøt. De dagene hun er hjemme fra bhg, eller leveres sent får hun grøt til frokost også. Det varierer hva hun får, men pleier alltid å tilsette frisk frukt, bær, musli eller et eller annet for å variere.
Skaubinna Skrevet 8. mars 2012 #8 Skrevet 8. mars 2012 Her får også vesla grøt to ganger pr dag, frokost og kvelds. Noen ganger byttes det ut med havregryn og biola til frokost, hun eeeeeeeelsker det og blir vill dersom jeg spiser det og ikke henne:p Men både hun og jeg elsker havregrøt, så det spises her i huset.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 8. mars 2012 #9 Skrevet 8. mars 2012 Junior får grøt til frokost stort sett hver dag (når jeg ikke har glemt å kjøpe melk). Lager havregrøt selv, og har i litt forskjellig godt av vitaminer osv. Han elsker grøt, så det går ned på høykant Og så får de grøt i barnehagen innimellom, både havre- og risengrynsgrøt. Nam nam Et annet alternativ enn brød og grøt (så det var nevnt over her) er f.eks bløtkokt egg (eller hardkokt egg i biter) med litt grønnsaker (tomat, agurk, avokado - - - ) til og f.eks noen skinkebiter (bare vanlig kokt skinke i strimler) og noen ostebiter eller et glass melk. Da får man dekket det meste
Gjest Mentha & Junior Skrevet 8. mars 2012 #11 Skrevet 8. mars 2012 Takk for tips Mentha & Junior Bare hyggelig Junior elsker sånne "plukkemåltider", gjerne med masse farger på grønnsakene Bare bruk fantasien, det er masse godt som kan passe til sånt.
Flaggermusa Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #12 Skrevet 8. mars 2012 Godt å se det er flere som fortsatt gir grøt Her elsker småen grøten, så han spiser det til kveldsmat hver kveld
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #13 Skrevet 8. mars 2012 her er snuppa 4 år og fortsatt hender det i blant at vi kjøper en pakke grøt. Hvis hun er syk f.eks (noe hun er veldig mye om vinteren da hun har kuldeutløst astma) så mister hun matlysta totalt. Da er det greit med litt grøt selvom hun er stor jente.
detverkeribakhodet Skrevet 8. mars 2012 #14 Skrevet 8. mars 2012 min 15 mnd gamle jente vil ikke ha brødskiver... så hun spiser mye grøt... er litt fortvilet egentlig..., men skivene kommer vel etterhvert???
Busy_bee Skrevet 9. mars 2012 #15 Skrevet 9. mars 2012 Mini her er 13 mnd og får grøt til kvelds de dagene det ikke passer inn i forhold til vår middag eller vi vil ha noe han ikke kan/bør ha. Så han får vel grøt 4-5 kvelder i uken. Utenom det spiser han som regel ett brødmåltid og ett med frokostblanding o.l. + middag eller grøt. Et annet tips til SAE over her, er omelett med diverse grønnsaker, ost, skinke o.l. Hjemmelaget smoothie med masse godt oppi, eller frokostblanding. Bruker weetabix med bio Q her. Det går ned på høykant ihvertfall. :-) Og får han hjemmelaget smoothie vil han ikke gi slipp på flasken. Hehe. :-)
Junifrue Skrevet 9. mars 2012 #16 Skrevet 9. mars 2012 Vesla mi er snart 14 mnd og får stort sett grøt 1 gang om dagen, av og til 2. Hun er "periodespiser" av og til er det skive som gjelden, andre ganger vil hun kun ha grøt. Men hun får som oftest grøt til kvelds siden hun spiser bedre da enn når hun får skive.
El1 Skrevet 9. mars 2012 #17 Skrevet 9. mars 2012 Han er 14 mnd og får en vellingsflaske hver kveld, men er ikke noe glad i grøt.
kinaputten Skrevet 10. mars 2012 #18 Skrevet 10. mars 2012 Hvor mange grøtmåltider og hvilken grøt? lager grøt på havregryn blandet med enten fint rugmel eller fin sammalt hvete. Noen ganger med en dæsj honning, andre ganger med banan, smør eller kanel. Han elsker grøt Får det hver kveld. Han er 16.5 mnd
blid frøken :) Skrevet 10. mars 2012 #19 Skrevet 10. mars 2012 Her får jenta på 1 1/2 år havregrøt med blåbær i eller havregryn med biola eller yougurt til lunsj de dagene hun ikke er i barnehagen. De andre måltidene består av 2-3 brødmåltider + middag.
Gjest ♥ JuniGull10 ♥ Skrevet 11. mars 2012 #20 Skrevet 11. mars 2012 Vi har gitt grøt om kvelden frem til nå. Han er ca 21mnd. De fleste helsesøstre anbefaler å gi grøt en periode etter fylte 12mnd, for grøten inneholder så mange vitaminer og mineraler som gjør barnet godt. Selv har vi gitt grøt for variasjonens skyld, men nå har Nestle sluttet å produsere den eneste grøten han likte, så nå er vi ferdig med grøt her i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå