Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Har selv hatt god nytte av å lese andres erfaringer med private gynekologer i Oslo, og starter derfor denne tråden for at det skal være lettere for alle å velge en flink og hyggelig gynekolog. Kom med dine anbefalinger!! Jeg har vært hos Kristin Lyng på Aleris (fjerne spiral). Det var en god opplevelse. Hun var hyggelig og grei å kommunisere med og forsiktig når hun undersøkte. Kanskje litt "skjemafokusert" i samtalen. Også vært hos Carsten Trolle på Majorstuaklinikken 2 ganger. Første gang etter en abort, så igjen som nygravid. Begge ganger var positive opplevelser, selv om sistegangen kanskje varte litt kort.. Tror det kosta ca 1200 begge steder.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Jeg har blanda erfaring med gynekologene i Nedre Vollgate 4 (Anette Bergs Spesialistpraksis). Veldig god opplevelse med Erik Qvigstad, som var forståelsesfull og forsiktig. Følte meg i ivaretatt og fikk inntrykk av at han var veldig faglig dyktig. Elendig opplevelse med Anny Spydslaug. For det første var hun pottesur, svarte frekt på alle spørsmål jeg hadde, jeg følte meg ikke forstått, og hun gjorde full GU (med spekel og veldig hardhendt trykking - gjorde vondt et helt døgn etterpå!) selv om jeg egentlig bare kom for en tidlig UL. Jeg ble mildt sagt ikke beroliget (som jo var hensikten med UL i utgangspunktet), men heller mer bekymra, sint og lei meg. Det eneste positive jeg kan komme på var at det "bare" kostet 900, og at vi fikk med flere fine bilder av vidunderet. Styr unna!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Veldig god erfaring med Smestadgynekologene (holder til på Majorstua, Oslo). Både Dr. Ove Mortensen og Dr. Martin Andresen var rolige, trygge og faglig dyktige. Følte absolutt at de tok meg på alvor, og kontordamene tryllet frem akuttimer når det var behov for det. Anbefaler dem på det sterkeste
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Har vært flere ganger hos Helena Enger på Volvat, og kan absolutt anbefale henne! Hun er rolig og behagelig og forsiktig når hun undersøker. Svarer på alle spørsmål helt naturlig, føler man kan spørre om "alt". Koster ca 1300 inkl innvendig UL. Anbefales
Gjest Shanti ♥ Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Noen som har erfaring med et bra sted å gjøre uke 12-UL med nakkefold/nesebein? Hørt mye bra om Carsten Trolle. Mye ymse om Oslo City Legesenter, men de ser så bra ut "på papiret"..
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Vi har vært på majorstuaklinikken hos carsten trolle to ganger i forrige sv.skap, og skal dit nå i uke 11/12 for å se på ny baby og sjekke neseben/nakkefold. veldig fornøyd med han! Lykke til fin tråd dette her, for man skal føle seg ivaretatt og trygg når man går til gynekolog!
Gjest AnnaMathea Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Gynekologene i Nedre Vollgate - Oslo: Inger Øverlie. Kjempeflink og hyggelig dame!!!
Gjest Shanti ♥ Skrevet 8. mars 2012 #8 Skrevet 8. mars 2012 Siste Anonym: Hvor langt er du på vei nå? Hadde vært spennende å høre din erfaring med 12.uke hos Trolle før jeg evt. bestiller time selv.. (Jeg er 9+5 i dag).
joha99 Skrevet 8. mars 2012 #9 Skrevet 8. mars 2012 Jeg har brukt Carsten Trolle i over 8 år nå, og han fulgte meg igjennom 2 svangerskap med tildig ultralyd og uke 12... Har bare positivt å si om han egentlig, bortsett fra siste gang for 6 mnd siden, da virket han veldig sur,stressa og lite hyggelig i forhold til de andre gangene.. Mulig han hadde en dårlig dag, og det er jo lov det...MEN merkeligt hvor mye en negativ opplevelse veier fremfor 10 positive... Følte meg faktisk så ille etter siste time at jeg faktisk vurderer å bytte til en annen neste gang... Men som sagt, mulig han hadde en dårlig dag den dagen og at jeg bare var uheldig...
Gjest Shanti ♥ Skrevet 8. mars 2012 #10 Skrevet 8. mars 2012 Jeg har brukt Carsten Trolle i over 8 år nå, og han fulgte meg igjennom 2 svangerskap med tildig ultralyd og uke 12... Har bare positivt å si om han egentlig, bortsett fra siste gang for 6 mnd siden, da virket han veldig sur,stressa og lite hyggelig i forhold til de andre gangene.. Mulig han hadde en dårlig dag, og det er jo lov det...MEN merkeligt hvor mye en negativ opplevelse veier fremfor 10 positive... Følte meg faktisk så ille etter siste time at jeg faktisk vurderer å bytte til en annen neste gang... Men som sagt, mulig han hadde en dårlig dag den dagen og at jeg bare var uheldig... Hvordan var uke 12 UL hos Trolle? Fikk du inntrykk av at han kunne sakene sine, forklarte han godt, ble du beroliga etterpå osv? Kjipt med den ene dårlige opplevelsen, håper han bare hadde en dårlig dag..
Knerten's mamma <3 Skrevet 8. mars 2012 #11 Skrevet 8. mars 2012 Shanti: Vi var der i 12 uke, for det er da man best ser om alt er i orden ift nesebein og folden. Selv om dette ikke er noen garanti, så beroliget det oss hvertfall. Nå er jeg i 7 uke. Skal dit når jeg er 12+3. Jeg har alltid tenkt at feks 11+4 er 12 uke, men han tenker annerledes. Og sikkert mer på fosterets uker. Jeg mener å huske at han uoppfordret sa at alt var i orden, og fortalte at nå måler jeg det og det, og det er helt normalt... Han forklarte godt, selv om jeg ikke så det han forklarte Lykke til i ditt valg Ps: de tar 1300 kr.
Gjest Shanti ♥ Skrevet 8. mars 2012 #12 Skrevet 8. mars 2012 Tusen takk for svar, Knerten's mamma Bestiller nok en UL der når jeg er 12+X!
A M Skrevet 23. oktober 2014 #13 Skrevet 23. oktober 2014 Oscar Åkesson er en fantastisk gynekolog. Han lytter til deg, hjelper med alt det måtte være og ikke minst bruker god tid på pasienten sin. Han anbefaler jeg på det sterkeste. Jeg har også Vært hos Anette, men jeg er ikke fornøyd. Det er en dame som er brå svarer kun på det hun vil svare på, hvis du spør noe ekstra så er hun ikke villig til å svare eller hjelpe deg. Mulig fordi jeg gikk til hun med henvisning og ikke som privat pasient. Uansett hun vil jeg ikke tilbake til. De holder til på nedre voll gate.
BettyBoob Skrevet 23. oktober 2014 #14 Skrevet 23. oktober 2014 Inger Øverlie hos Anette Bergs i nedre vollgt er herlig! Superflink og veldig hyggelig
Ween Skrevet 26. oktober 2014 #15 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg var på Byporten Legesenter hos en mann, husker ikke hva han het, og det var het forferdelig. Vi kom 10 minutter før tiden, men hun i resepsjonen var opptatt i en telefon med en vanskelig kunde, så hun fikk ikke sendt oss inn til legen. Vi kom inn 10 minutter for seint, og legen var mest opptatt av å ta inn den tapte tiden. Fikk påvist MA (uke 11) og han kunne ikke brydd seg mindre, han var mest opptatt av kaste meg ut så han kunne få inn neste. Jeg hadde BO (Blighted Ovum), som jeg aldri hadde hørt om før, men det gadd han ikke forklare noe om, han sa: " er du sikker på at du er gravid?" i en skikkelig spydig tone og fikk meg til å føle meg skikkelig dum. Ble henvist til Ullevål hvor jeg ble veldig godt tatt i mot og fikk en lang forklaring på hva som hadde skjedd med meg, og hva jeg skulle gjøre videre. Han var i tillegg ganske hardhendt og generelt frekk så der skal jeg aldri gå igjen!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #16 Skrevet 3. november 2014 Var også på Byporten i sommer, hadde en kvinnelig, utenlandsk gynekolog. Jeg hadde en SA i juni i år, og ble gravid igjen i august, var livredd for å miste. Dette sa jeg til henne også, hun kunne ikke brydd seg mindre. Sa absolutt ingenting for å berolige meg, fikk også her et inntrykk av at hun var mest opptatt av å få inn neste pasient (jeg ventet selv nesten 20 min på å få komme inn). Hun så ingen foster, bare fostersekk. Jeg spurte hva det betyr, og hun bare avfeide meg med å si at kanskje har fosteret sluttet å utvikle seg, kasnkje ikke. Hun så ikke på meg engang da hun sa det, hun var iskald. Jeg er selv sykepleier, og ble sjokkert over måten hun behandlet meg på. ALDRI mer skal jeg dra ti Byporten Legesenter. Jeg var så redd lenge etterpå, dro til Oslo medisinske senter etter ei uke og der kunne de se både foster og hjertet, og de tok seg tid til å forklare ekstra nøye ettersom de visste jeg hadde nylig hatt en SA og var livredd. Anonymous poster hash: d0620...5b6
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #17 Skrevet 3. november 2014 Ja jeg vet, kun i Oslo men jeg bare må nevne Unni Larsen - Aleris på Strømmen storsenter. Hun er fantastisk! Profesjonell, flink,snill, forsiktig, bruker god tid på å prate med og undersøke deg. Hun har ofte laaang ventetid - ikke uten grunn. Ija Meløe hos Vika fysikalske institutt anbefales ikke Hun tok UL i 3D selv da jeg sa at jeg IKKE ønsket dette. Hun svarte med at:"ja men JEG vil". I tillegg var hun forsinket 30 min og tok seg ikke bryet til å beklage en gang. Anonymous poster hash: df7b9...60c
Kokosbolla:) Skrevet 4. november 2014 #18 Skrevet 4. november 2014 Jeg har vært flere ganger hos Linda Johansen på Oslo City legesenter,og er veldig fornøyd med henne.Tok 12 ukers sjekk hos han som er mannlig gynekolog der (han jobber på A hus til vanlig)og han var veldig dyktig.Så de anbefaler jeg.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #19 Skrevet 4. november 2014 Ser noen har hatt dårlige erfaringer med Byporten. Jeg har gått til de i mange år og har bare positive opplevelser. Har sendt flere venner dit også som har vært veldig fornøyd. Når jeg har vært der har de vært rolige og vennlige og tatt seg god tid til å undersøke og forklare. Anonymous poster hash: e124a...f46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå