Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 har en chihuahua som lage sånn rare lyder noen gang. særlig hvis den blir skikkelig stressa. hørres ut som om d er noe som sitter fast i halsen. noen ganger hjelper d å stryke han på halsen, noen ganger ikke.. dyrlegen mente at d var noe med muskelen i halsen og sa at d var ganske vanlig hos slike hunder,,, noen som har noe erfaring med dette?
Fiemamma Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Min er akkurat likens. De er avlet så små at ikke alt fungerer som det skal, dessverre. Det er ikke farlig. Min blir sånn når han blir hyper og oppspilt, når pappa'n kommer hjem fra jobb osv. Eneste som hjelper et at hunden roer seg ned igjen.
anitra Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 ok. hørres skikkelig ekkelt ut:( så d er ikke noe annet man kan gjøre med d? godt høre at d ikke bare er min da. jeg har mini utgaven
anitra Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 vet du om noen plass her på nettet man kan lese om d? vest ikke hva jeg skulle søke på
LME1001 Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 jeg har en hund som er blanding mellom chihuahua og tibbe, og den lager masse rare lyder med en gang den blir stressa eller oppjaget! Vi kan leke på gulvet, plutselig hoster hun masse og høres ut som hun holder på å kvæles..! Men det er ikke noe farlig! Bare gi hunden in litt tid til å få luft, så ordner det seg! =)
Fiemamma Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 Det er visst pusterøret som klapper sammen, slik at hunden må hikste inn luft for å få åpnet det igjen. Det er ufarlig, men høres skummelt ut. Fant tråd om det på canis. Røret er så lite å tynt at det ikke tåler store "påkjenninger" i økning av inhalering og ekshalering. http://www.canis.no/innlegg.php?id=236582
anitra Skrevet 7. mars 2012 #7 Skrevet 7. mars 2012 ok:) koss forsikringer har dere? har dere noen av ekstra pakkene?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #8 Skrevet 7. mars 2012 Har også en chihuahua som gjør sånn. Eneste som funker er å få roa han heeelt ned, bruker å holde han forsiktig over nesa, altså, sånn at han ikke har munnen åpen, men puster ned nesa..skjønner? det funker her...
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #11 Skrevet 7. mars 2012 ja.. sånn at de på en måte er nødt til å puste rolig
anitra Skrevet 7. mars 2012 #12 Skrevet 7. mars 2012 ok:) hvilken forsikring har dere på hundene deres?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #14 Skrevet 7. mars 2012 Jeg har gjensidige. Ikke hørt min hund lage slike lyder.
Tittil Skrevet 7. mars 2012 #15 Skrevet 7. mars 2012 Har en blanding av chihuahua og pomeranian som lager sånn lyd. Det gjør han gjerne når han er oppspilt, før tur og på tur. Har hatt han i røntgen og utredning hos veterinær for jeg synes det var så skummelt (hadde da ikke forsikring og det var svinedyrt!) men uansett.. Han har for lang bløtgang i nesen, sånn at den går ned i halsen og da snorker han når han blir oppspilt. Det er veldig ekkelt og høres ut som han kveles. Men er ikke farlig. Han snorker forferdelig da!
Tittil Skrevet 7. mars 2012 #17 Skrevet 7. mars 2012 Veterinæren sa forresten at det ikke var uvanlig at disse rasene hadde sånn. Han anbefalte å ikke operere med mindrenhan var veldig plaget med det, da slik operasjon ikke er risikofritt. Har også møtt flere chihuahua og pomeranian eiere med samme problem. Agria forsikring anbefaler jeg!
anitra Skrevet 7. mars 2012 #18 Skrevet 7. mars 2012 har du noen ekstra pakker på denne forsikringen til agria? var jo noe ekstra pakker med tannbehandling, medisiner osv
Tittil Skrevet 8. mars 2012 #21 Skrevet 8. mars 2012 Nei det har jeg ikke. Standard og livsforsikring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå