Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere andre medmødre her som har søkt om medmorskap etter at deres bedre halvdel har blitt gravid etter inseminering med åpen donor i Norge, hvor lang tid tok det fra dere sendte søknad og til dere fikk svar?

Jeg har søkt for fem uker siden, og har ikke hørt noe enda. :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom brev fra skatteetaten i dag om at medmorskap er innvilget, så da ble det greit :)

Skrevet

Hvor langt ut i svangerskapet søkte dere?:)

Skrevet

Når mor var 8-9 uker på vei, rett etter første UL

Skrevet

Vi søkte da vi passerte uke 12 :)

Skrevet

Vi søkte etter UL uke 18, tok noen uker før vi fikk svar.

Skrevet

Har dere noengang hørt om noen som har fått avslag? Siden det er en søknadsprosess, så går det vel faktisk an å få avslag skulle man tro? Men da lurer jeg på hva som er grunnlaget, da nekter de jo barnet to foreldre.

Skrevet

Jeg vil tro at hvis ikke kriteriene i henhold til forskriften er oppfyllt så vil man få avslag, evt. hvis ikke alt av nødvendig dokumentasjon er vedlagt søknaden.

www.lovdata.no/for/sf/bl/tl-20081215-1362-0.html

Skrevet

Jeg sendte søknaden inn idag, så spent på når vi får svar:) Utifra dere andre her inne som har svart kan jeg vel forvente et svar innen 4-6 uker ca. Jeg er 11+3 på vei.

Skrevet

Vi sendte den inn ca midt i 2. trimester. Fikk svar etter 2-3 uker :)

Det var faktisk overraskende emosjonelt å få søknaden innvilget <3

Skrevet

Vi sendte den inn ca midt i 2. trimester. Fikk svar etter 2-3 uker :)

Det var faktisk overraskende emosjonelt å få søknaden innvilget <3

Det forstår jeg godt at det var!:) Blir jo emosjonelt å endelig bli "rettmessig foreldre" i lovens øyne begge to!! Gleder oss til å oppleve den dagen vi å <3

Skrevet

Da er vår søknad også på vei i posten :) Blir spennende å se hvor lang tid det tar denne gangen, med førstemann var det en lang vei å gå før systemet fungerte. Regner med dette er på plass nå :)

Skrevet

Vi sendte inn søknad 9 mars, og idag 14 dager etterpå fikk vi godkjennelsen i posten. Hurra:)

Skrevet

Fantastisk følelse å få det brevet i posten ja :) tok et par-tre uker hos oss tror jeg :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi fikk brev i går om at søknaden er innvilget, her tok det ca.17 dager fra vi sendte papirene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...