Gå til innhold

Waldemar skal bli storebror!!

Anbefalte innlegg

Men hva skal lillesøster/lillebror hete?

Terminen nærmer seg og vi diskuterer mye navn om dagen.. Vi klarer bare ikke finne noe navn vi begge liker som vi også syns passer med Waldemar.

Vi liker litt annerledes navn, navn som ikke alle har - og gjerne med litt lengde på (som Waldemar).

Jeg liker godt Sokrates, men sambo mener at det ikke går.. Han tenker kun på Sokrates og Aristotles.. Jeg syns Waldemar og Sokrates fungerer helt fint.. :-)

Vi har snakket litt om Amadeus eller Amandus, og litt om Cornelius.. Men vil veldig gjerne ha flere navn og velge mellom, samt at ingen av de føles helt rett..

Jentenavn er enda vanskeligere. Sambo liker Evelina - jeg syns det er helt ok.. Jeg liker Wilhelmina og syns det passer godt med Waldemar, men sambo er ikke helt enig. Desverre;-)

Har dere forslag på flere navn? Litt "spesielle" og litt lange som dere syns passer med Waldemar?

Og hva syns dere om forslagene våre så langt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143916302-waldemar-skal-bli-storebror/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker alle forslagene deres egentlig. Selvom Evelina er en smule sukkersøtt og Sokrates er mest pent på papiret, litt vanskelig å leve opp til liksom.

Amalia

Christiane

Dorothea

Leonore

Katharina

Kristense

Lavinia

Lydia

Othilie

Ovidie

Edmund

Hector

Julius

Martinius

Rafael

Serinius

Wilfred

Kornelius

Sakarias

Martinus

Albert

Antonio

Bernard

Wilhelm

Fredrikke

Albertine

Nicoline

Mikaela

Emanuela

Veslemøy

Møyfrid

Jeg syns spesielt Waldemar og Wilhelm

og Waldemar og Veslemøy klinger utrolig fint sammen.

Men hva skal lillesøster/lillebror hete?

Terminen nærmer seg og vi diskuterer mye navn om dagen.. Vi klarer bare ikke finne noe navn vi begge liker som vi også syns passer med Waldemar.

Vi liker litt annerledes navn, navn som ikke alle har - og gjerne med litt lengde på (som Waldemar).

Jeg liker godt Sokrates, men sambo mener at det ikke går.. Han tenker kun på Sokrates og Aristotles.. Jeg syns Waldemar og Sokrates fungerer helt fint.. :-)

Vi har snakket litt om Amadeus eller Amandus, og litt om Cornelius.. Men vil veldig gjerne ha flere navn og velge mellom, samt at ingen av de føles helt rett..

Jentenavn er enda vanskeligere. Sambo liker Evelina - jeg syns det er helt ok.. Jeg liker Wilhelmina og syns det passer godt med Waldemar, men sambo er ikke helt enig. Desverre;-)

Har dere forslag på flere navn? Litt "spesielle" og litt lange som dere syns passer med Waldemar?

Og hva syns dere om forslagene våre så langt?

Tonius

Sirius

Eliot

Severin

Benedict

Leonel

Celeste

Dorothea

Odette

Eleonora

Vivienne

Veronika

Annonse

Så artig! Vi har en Wilhelminah og Waldemar er en het kandidat hvis det blir en lillebror her i huset :) Men vi har en Maximilian også, så derfor er jeg litt reservert mot å velge et nytt navn på W. Liker balanse ;) Sokrates er kult! Amadeus blir litt for feminint for meg, men hva med Wolfgang?

Hva med:

Waldemar og Aurelius

Waldemar og Baltasar

Waldemar og Bartolomeus

Waldemar og Leopold

Waldemar og Emelius

Waldemar og Maldevin

Waldemar og Valemon

Waldemar og Benedict

Waldemar og Ferdinand

Waldemar og Othelius

Waldemar og Karelius

Waldemar og Konstantin

Waldemar og Augustus

Waldemar og Melkior

Waldemar og Matteus

Waldemar og Sakarias

Waldemar og Zaccheus

Waldemar og Wolfgang

Waldemar og Elvira

Waldemar og Emerense

Waldemar og Laurentse

Waldemar og Constanse

Waldemar og Augustine

Waldemar og Augusta

Waldemar og Albertine

Waldemar og Evangeline

Waldemar og Aurelie

Waldemar og Cornelie

Waldemar og Isolde

Waldemar og Leonora

Nydelige forslag, Suebird! Wolfgang er jo bare så kult, men ville nok ikke turt å bruke det selv... Noen forslag fra meg:

Lauritz

Lavrans

Hubert(us)

Bertrand

Gregory

Arthur

Theodora

Gjertrude

Harriet

Henriette

Justine

Judtith

Eugenie

Georgina

Selv synes jeg Gjertrude er det vakreste navnet akkurat nå. :)

Annonse

Tusen takk for masse forslag!!! :-)

Her var det masse fine navn!

Liker godt Dorothea, Katarina, Eleonora, Leonora og Hermine av jentenavnene, og Sakarias, Elliot, Ferdinand, Matteus og Martinius av guttenavnene!

Favorittene er nok Leonora og Sakarias.. :-)

Waldemar og Sakarias

Waldemar og Leonora

Passer det syns dere?

Jeg liker fortsatt godt Wilhelmina, men jeg tror ikke sambo går med på det, desverre, men Leonora likte han! :-)

Liker Eleonora også, men tror jeg syns Leonora er enklere å si!

Og bør man skrive Sakarias med S eller med Z (forslag fra sambo) Zakarias (evt. Zacharias..) Kanskje det enkle er det beste? Sakarias:-)

Tusen takk nok en gang:-)

Synes dere har valgt dere to flotte kandidater i Sakarias og Leonora! :)

Du spør hvordan Sakarias bør skrives. Jeg må si at jeg i dette tilfellet kanskje ville gått for Zakarias evt Zacharias, ene og alene fordi storebror starter med W. Det er en av de uvanlige bokstavene, og jeg er en som ser veldig på sammensetningen av søskens navn og at det er en viss symmetri ;) Selv vurderer vi Baltazar til nykommeren, og vel, jeg kunne veldig greit skrevet det med s, men siden storesøster har W og poden har en x i navnet sitt så synes jeg det kompletterer flott med en z til minsten :) Men vi vet ikke hva det blir enda, så vi får se!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...