Hanaomi Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Er det noen "fasit" på dette? fester det seg alltid? Jeg har termin 26. mars og hodet har ikke festet seg enda. Trenger jo ikke bety noe fra eller til, men hører mange sier at det fester seg ca to uker før ungen kommer.. Mens andre igjen sier at det festet seg like før fødsel eler ikke i det hele tatt... :-S
litekreativtbrukernavn Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Det er vel ingen fasit på dette, tror jeg Hos noen fester det seg aldir, imens andre tidlig. Mange annengansfødende fester det seg ikke på før fødsel f.eks. -Selv har jeg termin 5.april, og hodet festet seg for ca 1uke siden -da var jeg i uke 35/36. Men ingen andre tegn til fødsel pågang her enda... Når søsteren min skulle ha sin første, gikk vannet i uke 36 men hodet var ikke festet...
Håpefull mars 2012, Varg Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Jeg har termin 29 mars og i forrige uke hadde hodet festet seg! Absolutt ingen fasit.. (men skulle ønske det betydde at fødsel var rett rundt hjørnet)
Hanaomi Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 7. mars 2012 ja, er det :-) alt annet er klart liksom, kynnere, modningsrier og mensverk siden uke 32, hue er klart (mitt altså haha) - så at hodet fester seg er liksom bare det som mangler nå :-)
dokkelise Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Tror dette er veldig ulikt.første gang hos.meg kom barnet 3 uker før termin,og hodet hadde ikke festa seg.andre gang festa hodet seg 6 uker før termin,og jeg fødte 3 dager før termin.
Drømmeprinsen<3 Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 Jeg er førstegangs og har termin førstkommende fredag 9. Mars, da jeg var hos legen forrige fredag (02. Mars) Var ikke hodet festet... så... Men legen min sier at det er vanlig at hodet fester seg f.o.m uke 36, men ikke at det nødvendigvis fester seg i det hele tatt, men at jeg ikke skal bekymre meg, for barnet har ikke så mye plass at det får kjangs til og snu seg nå, så vi satser på hodeleie her
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 7. mars 2012 #7 Skrevet 7. mars 2012 med nr. 2 var hodet fest så tidlig som uke 32! Hadde masse murringer, nedpress osv... men gikk likevel 4 dager over termin! Men hadde 5 cm da jeg kom inn på føden, så han hadde nok jobba med saken ei stund...
Fru.Vestavind Skrevet 7. mars 2012 #8 Skrevet 7. mars 2012 Veldig varierande, og veldig individuelt:) Mamma har sagt at ingen av hennar ungar(4stk) festa seg nokon gong. Men mine har festa seg, hugsar ikkje når 1.mann vart festa(men det var han). No med nr.2 sa jordmor at han var festa då eg var til kontroll 37+0. Om hovudet festar seg eller ikkje har ikkje så mykje å seie i grunn. I allefall ikkje med tanke på når det blir fødsel. Men ein slipp å lure på om ungen skal snu seg feil, ungen slipp å "bruke tid og krefter" på å kome ned til bekkenet i rett posisjon, og ein slipp som regel at ungen kjem skeivt ned i bekkenet om vatnet skulle gå.
mam <3 Skrevet 7. mars 2012 #9 Skrevet 7. mars 2012 Første gang sto hodet fast allerede fom uke 32. Denne gang var det knapt festet 5 mars når jeg var på kontroll, gutten kom på termindatoen 7 mars. Så her festet det seg ikke skikkelig før jeg var i fødsel.
¤ frk. C med 3 små ¤ Skrevet 8. mars 2012 #10 Skrevet 8. mars 2012 Jeg har to fra før, hode festet seg ikke før fødsel på de begge. Har og termin 26. mars og er ikke feste enda denne gangen heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå