Hanaomi Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Hei! Jeg vurderer vannfødsel, om jeg får muligheten da. Noen med erfaringer? Tenker på sikkerheten i forhold til vanlig fødsel. Man kan jo ikke ha på seg elektronisk utstyr i vannet...
Fru.Vestavind Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Har inga erfaring med vassfødsel, men vurderar det litt, sidan dei tlibyr det på sjukehuset vi skal føde på Så vil også gjerne høyre andre sine erfaringar! Eg veit at ein ikkje kan ha epidural om ein skal føde i badekar(ikkje noko stor sak for min del, då eg er meir redd for epiduralen enn for smerter:P). Der eg skal føde kan ein heller ikkje bruke lystgassen, men det var fordi slangen ikkje var lang nok(heller ikkje stort problem, då eg vart så kvalm av lystgass sist -kasta opp av den). Mine (nokså lause) planer ang fødselen, er å bruke akupunktur og varme som smertelindring. Så det å vere i badekaret vil vere ein naturleg del av prosessen for meg uansett. Så får eg sjå om eg går ut av karet før ungen kjem ut, eller ikkje;) (sett at eg oppfyller kriterinane for fødsel i vatn). Hadde vore veldig kjekt å prøve, for eg synest heile fenomenet verkar så fasinerande! Var ikkje valgmulegheit for slik fødsel der eg fødte sist.
dokkelise Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Jeg hadde vannfødsel andre gang og anbefaler det på det sterkeste.skal jg føde på nytt en gang blir det helt klart i vann.dette var på ABC klinikk ullevål.fantastiskt fin plass og jordmødre.jg hadde en ganske rask fødsel,4 timer.barn på 4,5 kg.
Hanaomi Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 7. mars 2012 Ja, jeg også liker den tanken! Har trent i vann siden uke 17, så å føde der blir helt naturlig. Men mest av alt fordi jeg ser for meg at det er god smertelinding. Jeg er, som deg, mer redd for epiduralen enn noe annet, så det er uaktuelt. Skal jeg ha annen smertelinding enn varmt vann og akupunktur må jeg på annen avdeling, men tenker at det skal nok gå bra :-) Uansett ønsker jeg en trygg fødsel - først og fremst, derfor er det viktig å vite hvordan jeg er ivaretatt ved vannfødsel. Kan jo alltids ringe sykehuset å høre, men tenkte å høre med dere først :-)
Hanaomi Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2012 Så bra du hadde en flott fødsel!!! men hvordan sjekker de rier, blodtrykk eller puls i vann da? Mulig jeg er overnervøs nå, og ikke har peiling, men en eller annen form for observasjon av ungen og hvordan vi har det må vel til?
dokkelise Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 Vet ikke hvordan de sjekker sånne ting,men vil tro det ikke er noe problem i så fall.men du får heller ikke være i badekaret dersom riene avtar eller jordmor vurderer at alt ikke er ok.de riene får de nok ikke målt,da må du nok ut av vanne.min fødsel gikk som sagt ganske raskt.så tenker jg var i vannet toppen 1,5 timer.burde nok gått i badekaret noe før.du burde ta kontakt md fødested og ta en omvisning og prat md en jordmor som har erfaring md vannfødsel.lykke til:-)
Hanaomi Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 7. mars 2012 omvisning er det slutt på her, så tenker å ta en telefon, ja :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå