RockMama Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Tenker ikke størrelse altså, det blir jo individuelt. Men tenker - kortermet? Eller korte bukser? Body og strømpebukse? Hel sparkedress? De er jo ca 3 mnd når det begynner å bli ordentlig varmt, Osloområdet. Vet de skal beskyttes mot direkte sol (såpass husker jeg, haha) - men hvordan gjør man det? Helt blank, 6 år siden sist baby er visst en stund. Og ja, det ER nettshopping i ventetiden som er grunnen til at jeg lurer
tonesnupp Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 hei. babyer liker ikke å bli kledd av, men samtidig klarer de ikke regulere huden selv. du må ta å kjenne påhude ofte for å skjekke om den er kald eller varm. jeg ville valgt tynne bomuls klær på sommer. både kortermede å langebodyer. tror ikke du trenger strømpebuksa med mindre det blir en veldig våt å kald sommer. tvillingene min kommer i slutten april, jeg har kjpt par ullbodyer til hver av de, resten har jeg kjøpt im yke tynne bomuls plagg. både kortermened og langermede bodyer. å lange bomuls bukser. jeg kjøper muligens noen shortser etterhvert, men vil først se an hvordan temperaturen blir til sommeren. lykke til da:) intereseant tråd du laget. tror er mange som lurer på de samme tingene, meg inkludert
Gjest sandyBay1 Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Nå er jo ikke sommern her i Norge noe å skryte av lengre, så jeg har kjøpt inn lange bodyer med ditto tilhørende benklær. Har mange korte bodys etter de andre barna mine også, så enig med Tonesnupp over her. Og har seffern kjøpt skikkelig sommertøy, men da skal vi oppsøke varmen ( 35 grader). Ull er jo en slager som både varmer og kjøler Lykke til
Gjest Mamma til 1+spire2012<3 Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 I fjor brukte tuppa (født mars'11) kortermede bodyer og shorts, ol. Smurte på solkrem på de stedene det var nødvendig og satt som regel i skyggen med noen unntak. Hun hadde også sånn solhatt på seg. De dagene det ikke var så fint vær og det var litt kjølig så hadde hun selvfølgelig på seg mer klær. Vi prøvde oss litt fram på hva hun kunne ha på seg, hun er veldig varm av seg så fant veldig fort ut at hun ikke kunne ha på seg så mye de dagene det var fint vær og varmt- hun svetta gjennom klærne sine da.
Fru.Vestavind Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Her blir det langerma i alle fall, for då er ein litt sikrare i forhold til solbeskyttelse (sjølv om dei er i skyggen vil jo ein del sollys kunne bli reflektert på dei, og huda er jo så tynn). Tynne ullbodyar er faktisk veldig fine å ha på sommarstid, då dei regulerar varmen, samtidig som ungen ikkje blir kald om den skulle sveitte/bli våt (i motsetning til bomull). Her blir det litt av kvart, men stort sett langerma (har kanskje 1-2plagg som er korterma). I tillegg til body blir det nok laus og ledig sparkebukse(med fot, så slipper ein sokkestyr). Solhatt er fint å ha, men fungerar fint med vanleg tynn hue og, om ungen ikkje er på plassar med mykje lyse overflater (vatn, kvite veggar o.l.) som reflekterar vel mykje lys. Solbriller trur eg kan verte upraktisk på så små, men veit ikkje. Hugsar ikkje tid storebror fikk første solbrillene sine. Eg er av typen som ikkje likar å bruke solkrem på små barn, då eg er litt skeptisk til innholdet. Så derfor denne forkjærlegheita for meir dekkande kle;)
Håpefull mars 2012, Varg Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 Husk at barn under ett år ikke skal ha på seg solkrem! Bare ett lite tips i farta
hallå Skrevet 7. mars 2012 #7 Skrevet 7. mars 2012 Noen års siden jeg hadde bitte liten baby om sommeren, men husker ikke det som noe problem.barn kan bruke solkrem fra 6 mnd til deg over, men så lite som mulig. Jeg brukte disse solbeskyttende klærne du får kjøpt nesten overalt nå. de har dem i hele dresser, shorts, t-skjorter, solhatter og de er veldig behagelig på for babyen..dette er topp hvis du skal på stranda eller lignende..ellers brukte jeg bomullsbodyer og tynne helsetepper i vogna. om natta hvis det var veldig varmt måtte babyen ligge i bare bleia for ikke å svette for mye..men gikk fint..måtte fylle på med litt vann i tillegg til amming når det var over 30 grader i syden men ellers holdt det med vanlig amming.. mye lettere å kle en baby i varmt vær
Mamma i vinden Skrevet 8. mars 2012 #8 Skrevet 8. mars 2012 Vi brukte mest langarma bodyer og litt løse bukser uten fot. Litt godt for varme tær å få lufte seg litt. Men også hele sparkebukser. Kommer jo an på hvor varmt det blir. Tynne luer og solhatt er lurt. Og helsetepper. Å, som jeg gleder meg til sommeren! Og å ha babyen i vogna og ikke i magen! :-)
Hilde35 Skrevet 8. mars 2012 #9 Skrevet 8. mars 2012 Bra at noen spurte om dette...har faktisk lurt på den selv. :-)
Margarita -- Skrevet 9. mars 2012 #10 Skrevet 9. mars 2012 Du kan fint bruke solkrem til barn under et år, så lenge det er av typen som IKKE trekker seg inn i huden, bare ligger som et lag utenpå:)Ingen ting som taes opp av huden da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå