Gå til innhold

Liten vektoppgang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått opp 3 kilo så langt, er nå akkurat startet på uke 32.

Når JM måler magen så er den over den grønne streken, men innenfor normalen. Hun sier bare sååå stor og fin, og mener det er en bra vektoppgang.

Jeg er forsåvidt fornøyd jeg altså, men andre kommenterer at det er lite og ikke normalt å ikke ha gått opp mer til nå.

Spier normalt,har et sunnere kosthold som gravid enn jeg hadde før.

Spiser ikke godteri, men drikker endel cola.

Bekymrer meg litt, for mitt første barn var lite.

Gikk opp lite da også, kun 7 kilo.

Ungen ble født 4 dager før termin, men var bare 2790 kilo og 47 lang.

SF målet var likt som nå, hun lå noe over og ble estimert til 3,6 kilo.

Men jeg har morkaka foran, både da og nå og er litt småfeit.

Jeg er 165 og veier nå 79 kilo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk opp 3 kg til sammen i hele svangerskapet. SF målet mitt lå litt under gjennomsnittet men barnet var 3100 når hun ble født. Jeg var og er normalvektig. Dersom du har mye fostervann vil en få høyt SF og omvendt. SF målet sier egentlig lite om hvor stort barnet er. Sjønner godt at du er bekymret da du fikk et "lite" barn sist. Ta dette opp på neste kontroll, kanskje du kan be om vekstestimering på sykehuset..? Barnet tar som regel det den trenger til å vokse, det gjør ikke mor. Du har jo faktisk slanket deg.. Lykke til uansett :)

Skrevet

Jeg er 35 uker nå og har ikke gått opp noe som helst i forhold til utgangspunktet mitt, men jeg gikk ned en god del i starten av svangerskapet (ca 7 kg). Så strengt tatt har jeg vel gått opp 7 kg? Kanskje? Noe sånt som er tilfelle for deg også?

Skrevet

Hei. Er i uke 37 å har lagt på

Meg 4,5 kilo til nå. Skal til jordmora i morgen. Å maga målet ligger så fint på kurga. Di siste svangerskap la jeg på meg 16 og 13 kilo.. Fikk normale unger . Jenta på 3370 og gutten på 4000 kilo:)

Skrevet

Nei, jeg gikk ikke ned noe i begynnelsen denne gangen.

Har ikke tenkt så mye på dette med vekta, er egentlig fornøyd med å ikke ha gått opp mer siden jeg ikke er slank i utgangspunktet.

men nå har jeg fått så mange kommentarer på det...

men det er kanskje litt sånn at man SKAL klage over at mangår opp mye.

nesten så jeg føler at andre gravide blir litt iriirterte for at jeg ikke hr gått opp 15 kilo liksom.

En tynn person skal vel helst gå opp mer, men en med min tyngde trenger ikke mer enn 6-8 kilo leste jeg et sted.

Så da håper jeg at jeg holder meg der! ,-D

Godt å ikke bli så tung også, det er slitsomt nok uansett.

Lykke til damer!

HI

Skrevet

Litt feil 3300g og 4000g self:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...