Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dag blåser det kjempemasse her og snør, og er ca 0 grader, er så usikker på om jeg burde ta henne inn? Er så redd hun fryser? Er jo godt pakka inn i vogna (sportsdel) og har på storm/regntrekk, har dere de små ute selv om det blåser mye? Er på altanen jeg har vogna men ble ikke noe mindre vind der. Må bare spørre da jeg er så ny i å ha henne sovende ute.

Skrevet

Det går nok helt fint! Er lunt og godt nedi vogna ;-)

Skrevet

ok får liksom ikke slappet av under denne luren da jeg sjekker henne hele tiden, hehe, får prøve å slappe litt av da, hun har det vel bra. Hostet litt i sta og da spratt jeg jo opp! :P Typisk at det skulle blåse så fælt da! ;) Takk for svar.

Skrevet

Det går helt sikkert fint! :) Men er du usikker, kan du jo ha henne i gangen med døra oppe / kald gang? Det gjorde jeg i dag, for virket som vogna holdt på å blåse over ende, her blåser det også mye i dag! Ha en fin dag :)

Skrevet

Bra forslag men kan ikke det her jeg bor, er nemlig felles inngang og en innendørs gang hvis du skjønner så blir som å ha henne inne. Får se om jeg bare legger henne inne på neste lur hvis dette været fortsetter, så får jeg slappet av litt også ;)

Er også redd vogna skal blåse over ende, blåser virkelig mye! uff men den står nå helt inntil veggen og bremsen er på så det holder vel.

Skrevet

Jenta mi på 4 mnd sover alltid i gangen. Liker ikke å ha henne ute, fordi det er så åpent og lite skjermet. I gangen er det ca 15 grader og hun sover bare med et lite teppe på seg.

Skrevet

Ja, jeg skjønner, da er det alternativetr utelukket ;) Hvis du får henne til å sove inne på neste, så gjør du det vet du, hun har sikkert fått en god og lang dupp ute nå (slik er det her i alle fall). Greit å få slappet av litt ja, istedet for å skjekke hvert 5. min, kjenner til den :P Men står vogna inntil en vegg og med bremsa på og vindtrekk så har nok jenta det alldeles utmerket :)

Skrevet

ja det er jo en mulighet å la henne sove innendørs i gangen evt hvis jeg kler henne litt mindre. Men liker godt at hun får den friske luften og hun sover lengre ute enn hun gjør inne, men var kanskje litt vel mye frisk luft i dag :D

Hun våknet nettopp og jeg ble nesten glad, hehe, sprang opp for å ta henne opp, ga henne smokken og før jeg rakk å få somlet opp trekkene hadde hun sovnet igjen :P

Skrevet

Blåser kraftig her også, ble nesten litt deprimert da jeg stod opp i dag. "Da var den dagen ødelagt" liksom. For han får ikke sove nok inne, og blir da utrolig grinete hele dagen. Men jeg endte opp med å legge han ute likevel, og det gikk helt fint. Satt og så på vogna gjennom vinduet for å passe på. :P Men han var ikke spesielt kald i kinna engang da jeg tok han inn, så vogna skjermer nok ganske bra. :)

Eneste gangen han har sovet inne var et par dager i romjula da den der stormen herja som verst. Da masse folk mista strømmen, og hagemøbler fløy rundt omkring utafor her.. ;)

Skrevet

Ja, de har godt av den friske lufta, de fleste barn sover bedre da :) Tenker samme tanke når været er som verst jeg òg. Her er det tilnærmet umulig å få henne til å sove inne. Da er det greit med en slik mild vinter vi har hatt i år, i motsetning til den vinteren vi gikk gravide. Uff, jeg frøs i et halvt år, bilene startet ikke, ca 20 minus hele vinterhalvåret. Merker jeg er litt selskapssyk her jeg sitter, trivelig å prate med dere :)

Skrevet

Hannah ja det er kjedelig når det er slikt vær at man blir "værfast" innendørs, godt at du kunne legge ham ut likevel :) Her sov hun i 1,5 time kjempelenge til henne å være, hun var litt kald i kinn og på nesen og 1 hånd (?) men god og varm i kroppen ellers. Hvis det ikke blir verre til neste lur legger jeg henne nok ut igjen og kler på littegrann mere. Er vanskelig at hun ikke blir kald i kinnene, synes hun blir det uansett jeg.

butt bare trivelig å "skravle" litt ja :D hva gjør dere på i dag da? gammel er din? :)

Skrevet

Ja, det er det! :) I dag baker jeg havrebrød, leste litt feil i oppskrifta, så spennende å se om de blir vellykka, tenkte å prøve ut ei ny oppskrift. Satte meg akkurat ned nå, etter å ha satt ut jenta for ny dupp, sitter å strikker på en Fana-dress jeg tenkte hun kunne ha til hun begynner i barnehagen i høst :) Ellers blir det en tur på butikken, bare hjemmedag på oss i dag. Jenta mi er akkurat 9 mnd :)

Hva driver dere tiden med i dag da, og hvor gammel din? :)

Skrevet

Så flink du er da! skikkelig husmor, baker og strikker :) ble brødet godt hvis det er ferdig? Her er vi på dupp 2 nå, ble ute i vogna det også, var ikke så ille ute men nå blåser det opp igjen, men jeg kledde på henne litt ekstra så satser på at det går fint :) Jenta mi er 7 mnd. Bare hjemmedag her også, ikke noe utevær her akkurat. i morgen skal vi på babysang så det blir koselig. bare sløver her i dag, skal vaske klær etterhvert da og vaske leiligheten når mannen kommer hjem, vaskedag i dag ;)

Skrevet

Da har vi en ganske lik dag, jenta mi sover dupp nr to nå også, ute i vogna :) Ja, det går nok fint, hun koser seg vell, siden hun sov så lenge på første dupp. 7 mnd, da skjer det mye fremover nå! Fra jenta mi var 7 - 8 mnd lærte hun mye, man må følge med ja. Så koselig med babysang! Jeg har også tenkt på å bli med på det, men det har aldri blitt til at jeg har somla meg til det. Hva gjør dere, er dere mange, er det arrangert av kirka hos dere også? Herlig når leiligheten er nyvasket :) Her er det også klesvaskedag. Husmor og husmor.. ;) Brødene er ute av ovnen, sitter å spiser nå, og de ble vellykka. Eller.. Sist jeg bakte dem ble det hull i midten (?), så det vil vise seg når jeg kommer et stykke inn i brødet. De var gode i alle fall. Synes det er så koselig og godt med strikkeklær i bhg og ellers, og siden ingen av bestemødrene eller oldemødrene orker å strikke, så gjør jeg det selv... :P

Skrevet

hehe brød med hull i midten, kanskje du skjærte i det før det var kaldt nok? jaja trenger mindre pålegg da! :P

ja skjer mye, hun har blitt så urolig på natta i det siste (det har hun ikke vært noengang egentlig) så kanskje det er pga utviklingssprang?? prøver også å gi henne mer mat i tilfelle det er det. Babysangen er arrangert av kirka ja, har vært ca 15 stk hver gang, synger forskjellige regler og sanger, sangleker, er veldig koselig, etterpå er det kafè, veldig sosialt :) Er det første barnet ditt? her er det det :) du er flink som strikker, det er jo kjempegodt for de små å ha på.

Skrevet

Ja, det kan godt hende, enten det, eller at det var for tungt? Jaja, brød ble det i alle fall ;)

Det kan godt hende, var hørt om flere som sover urolig under utviklingssprang. Er ikke lett dette, med tenner, innføring av fast føde osv i den alderen.. Håper det går seg til, urolig søvn er ikke godt for noen.. Her hadde vi vår første natt med sammenhengende søvn fra vi la oss til det ble morgen, etter 9 mnd :P Så koslig! :) Det tror jeg jeg også skal dra på neste gang :) Er med på babysvømming vi, det er artig.

Ja, det er første barnet mitt også :)

Ja, det er godt å ha på, fint også. Men lurer på om jeg har tatt meg vann over hodet, mye jobb.. :P Bra hun ikke skal ha den før til høsten :)

Skrevet

ja er jo fast føde på agendaen også nå så er vel mye for den lille kroppen å ta inn. Sover hun sammenhengende nå også da? VI har faktisk hatt noen perioder/episoder med sammenhengende søvn nå og da, allerede da hun var bare 4 mnd og hun har alltid vært så flink på natta, derfor er det ekstra uvant nå at hun krever så mye og er så urolig, men det er rart hva man vender seg til, de første nettene med lite søvn var jeg helt ødelagt, men nå begynner jeg å bli vant til å være så sliten som jeg er nå, hehe. men skal bli deilig å få sovet litt i helga når samboeren kan ta henne. Har dere fått barnehageplass? Er så spent på om vi får der vi ønsker! krysser fingrene :)

Skrevet

Her hadde vi vår første natt med sammenhengende søvn fra vi la oss til det ble morgen, etter 9 mnd :P

Gjorde du noe for å få det til da, eller skjedde det helt av seg selv? Gutten min våkner ganske mye enda, og jeg lurer på om jeg burde gjøre noe med det, men jeg aner ikke hva det eventuelt skulle være...

Skrevet

Ja, hun sover så og si sammenhengende. Kan våkne i halv 6-tida, men roer seg igjen og sover til 7. Ellers sover hun stort sett til 7 uten mat eller oppvåkninger. Veldig uvant, så jeg er jo like mye oppe uansett, skjekker at hun har det bra! :P Ja, det er utrolig hva man venner seg til, kan ikke huske hvordan det er å være uthvilt og opplagt jeg, men det hjelper veldig når pappan tar henne litt i helgene ja. Nei, har ikke fått svar på søknaden enda, skjekket i dag faktisk, men det er vel sagt at hun har plass i bhg hadde på første valg, siden det var få barn som ble født dette året der vi bor. Spennende ja! :) Har dere vært på besøk på den aktuelle barnehagen, og tror du hun får plass på førstevalg? Vi var å besøkte barnehagen for et par uker siden, der tror jeg hun får det fint. Fant seg til rette hos en av de ansatte med det samme, krabbet rundt på gulvet og var bli som ei sol, var så moro å se :)

Hannah : Hmm.. Ikke lett det der.. Men det vi fant ut, var at hun fikk for mye søvn på dagtid. Sover 2 dupper, begge på ca 2 timer (må som oftest vekke henne). Kuttet ned duppene 1 1/2 time og 1 - 1 1/2 time. Plutselig sov hun så og si hele natten. Det skal sies at uka før begynte hun å nattavvenne seg selv. Hadde lenge tenkt å venne av henne de 3 måltidene hun hadde, men så at hun ikke ville ha mat på natt lengre. Så kompinasjonen mindre søvn på dag og ikke mat på natt fungerte her.

Håper det kan være til hjelp, man trenger litt sammenhengende søvn etter hvert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...