Gå til innhold

Symfysemål - noen andre som ligger over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 21 og symfysemålet mitt er 25 cm, langt over normalen... Vet noen hva det betyr/ vil ha å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger ikke ha noe å si enn att livmoren din ligg høyt oppe. Hos meg ligger symfyse målet som om jeg skulle ha termin nå men jeg er bare 37 uker på vei

Skrevet

Jeg ligger akkurat i overkant og har gjort det i to tidligere svangerskap også. Alle mine blir over fire kilo.

Skrevet

Jeg lå over gjennomsnittet hele tiden- men fødte ei lita tulle på 2,7kg. Så sf mål og strl på baby hadde ingen sammenheng i litt tilfelle:)

Skrevet

Jeg ligger over, meen keg mistenker at det er legen som ikke helt er rutinert på målingen. Hos jordmor for 3 uker siden var nemlig målet mer normalt, og jeg tviler på at jeg har vokst så mye helt plutselig.

Skrevet

Jepp mitt ligger rett utenfor det grønne feltet... Er i uke 28 og sf målet var på 28 cm..

Skrevet

Har ikke høyt mål, men varierer opptil 4 cm alt etter om det er jordmor eller lege som måler. Nytter ikke å fortelle legen at hun skal måle fra beinet, ikke tissen ;)

Så det kan være så enkelt som at den som måler ikke er særlig stødig på dette...

Skrevet

Ligger et par cm over selv, men det tror jeg ikke har stort å si!

Skrevet

Jeg ligger også over, men har mye mindre mage enn med de to første, og da lå jeg på streken hele tiden.

Men i følge lege som har UL apparat, så har jeg mye fostervann.. Så tenker det kan være forklaringen ;)

Skrevet

Det er så fantastisk å få så mange svar når man lurer på noe :) Tusen takk for svar alle sammen, da var det også helt vanlig da. Det er mye man lurer på som gravid, men jeg finner vel alltid ut at det meste er normalt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...