Gå til innhold

Gravid med silikonimplantater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen erfaringer med silikonimplantater i brystene under og etter graviditet? Og hvordan går ammingen?

Er 13 uker på vei, og har silikonimplantater, og har allerede begynt å merke at puppene henger litt fordi de har vokst. Er litt bekymret for hvordan de kommer til å bli med tiden, og hvordan ammingen kommer til å gå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen erfaring beklager.. har heller noen enorme brød fra før av (fg)og har hele livet ønsket meg mindre.. håper de blir mindre etter amming.. vet jo at de kommer til å henge litt også men bare de blir mindre er jeg happy..

Skrevet

Hei,

Jeg har erfaring med det:-D

Jeg kan ikke si annet enn at det gikk helt STRÅLENDE! Hadde masse melk og ammet i 1,5 År. Har ikke hatt problemer med implantatene i ettertid heller, sÅ jeg tror du kan senke skuldrene. Sønnen min er nÅ sunn og sprek 4 Åring, og nr 2 er pÅ vei. LYKKE:-)

PS:Det eneste er at de blir VELDIG store nÅr du har melkespreng..mi mann sÅ heller sjokkert ut nÅr jeg dro de frem for Å amme..hehe! Men fikk ikke "vrengte bukselommer" etter ammeperioden, de tok seg fint inn igjen og jeg er kjempefornøyd med dem fremdeles!

Masse lykke til!

Skrevet

Er gravid nå og har ikke noen andre problemer enn at brystene har vokst veeeeldig, og begynner å bli tunge. BHen gnager og jeg gleder meg til ammingen er ferdig og de skal få lov til å krympe litt igjen.

Skrevet

Er gravid nå og har ikke noen andre problemer enn at brystene har vokst veeeeldig, og begynner å bli tunge. BHen gnager og jeg gleder meg til ammingen er ferdig og de skal få lov til å krympe litt igjen.

Ja, da har du ikke sett de på sitt største. Dette er ingenting mot når melken kommer;-P

Skrevet

Både moren min og søsteren min har silikoninplantat.

Min mor ammet 3 barn (tok de på 1970-tallet :P) og min søster ammet sin sønn (han er nå 4)

Bortset ifra at de ble så store at de så ut som om hun skulle ta livet av ungen når hun la puppen over, hadde ingen av de -så vidt meg bekjent- noen som helst problemer med ammingen :)

Skrevet

Hei :)

Jeg har også silikonimplanter, men også en litt kjipere erfaring med dette i forhold til amming. Jeg har implanter fordi jeg hadde små/asymetriske (forskjellige) bryster før implantatene ble insatt og implantene ble i tillegg lagt over muskelen og ikke under. Dette medførte at jeg hadde lite/ingen plass til melk i det ene brystet og litt plass i det andre. Det var en utrolig påkjenning å innse at jeg ikke kunne fullamme mitt barn (grunnet ammepress og egne tanker om amming), men sammen med flaske klarte jeg å delamme i ca. 4 mnd før jeg gikk over på bare flaske :)

Mitt råd til deg er å ta det litt som det kommer. Det er umulig å si hvordan akkurat din kropp vil fungere i forhold til amming. Det er selvfølgelig veldig kjekt å lese om alle som får det til, men jeg tenkte jeg kunne dele min erfaring slik at du i et slik tilfelle ikke føler deg som noen dårligere mor for det (for det er du overhode ikke!).

Jeg må nok innse at silikon-pupper ikke alltid er et pluss, men for å føle meg mer kvinnelig har de jo også vært "kjekk å ha" :)

Ta dette opp med jordmoren/legen din og få de til å notere dette på skjemaet ditt. Vær også åpen om dette da du er på barsel og får hjelp til amming.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...