Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fortalte familie i uke 4. Jobben uke 6. Legen sa att det ikke var noen grunn for å vente, vis det gjorde ting lettere. Er ikke vår skyld om ting skulle gå galt, noe det ikke ofte gjør i forhold til svangerskap. Og folk er jo klarover att ting kan skje. Men det kan være alt fra 1uke til 40 uker. aldri noen garanti :) Lykke til med graviditeten!

Vi fortalte det til den nærmeste familien mellom uke 4-5 og til de nærmeste vennene sånn litt etter hvert som vi traff dem. Resten venta vi med til etter første ultralyd (uke 12). Vi tenkte sånn at dersom noe skulle gå galt så ville det være godt å ha noen nære som visste om det og vi kunne snakke med. Og hvis alt går bra er det jo bare fint å få dele nyheten så tidlig som mulig :) Men dette er jo veldig individuelt da!

Dere er de eneste som vet at jeg er gravid.. hehe.. Bortsett fra min mann da..

Når forteller dere venner og familie om graviditet?

Skjønner det veldig godt! Her fortalte vi det til familien i uke 6 og venner i uke 7:) er i 8 uke nå så satser på at det går bra:-)

Skal på ul i morgen:-)

Annonse

Foreldrene våre fikk vite det i uke 6, mine to nærmeste og nysgjerrige venninner i uke 4-5, og litt etterhvert utover som det passa etter uke 8 til andre nære. Er i uke 11 nå, og snart sprekker vi nyheten for resten av de vi ønsker å dele det med, som skal få vite det noen mnd før det kommer ut på Facebook :) Venter en god stund med å lansere det der kjenner jeg.

.... hjelp veldig glad for at jeg er gravid men nettop begynt i ny jobb hvordan fortelle sjefen ??? og når ??? sluttet på pillen og ble gravid 14 dgr etter.... lykkelig men vil beholde jobbe er bare vikar,,,, hjelp

hva ville du gjort -tenker på ¨å bare si det få det overstått så får han si hva han vil ..vil nyte dette heller enn å bekymre meg for hva han kommer til å si...

Du har ingen plikt å oppgi at du er gravid når du søker på en jobb eller er nyansatt.. Sjefen har heller ikke lov å spørre deg om du er gravid, han har heller ikke lov å avskjedige deg i prøvetiden pga graviditet..

Skjønner din bekymring.. Du får si det som det er :)

Gjest Shanti ♥

Bergans, da må du til nærmeste privatpraktiserende spesialist, med mindre du får fastlegen til å henvise deg til sykehuset...

Jeg fortalte det på til de nærmeste på jobben i uke 7 (pga sykmelding), mamma i uke 8... Er egentlig "klar" for å fortelle det til nære venner og familie nå, men samboeren min holder tilbake...

Annonse

Vi fortalte det til familie i uke 4, sjefen min og hans i uke 5 og noen nære kollegaer fikk vite det i uke 6 på grunn av sykemelding............ Skal på UL neste torsdag uke 7+1 og kommer til å sprekke nyheten da dersom alt er fint der! Men FB venter jeg nok med noen uker til. Liker liksom ikke å publisere alt der...... Ikke alt som er for både nære og litt mer bekjente venner. Men kjenner at jeg er veldig klar for at folk rundt oss skal få vite det, da formen min er noe variabel........... svimmel, sliten og helt slakt til tider....... Litt vanskelig å forklare den delvise sykemeldingen min med at jeg bare er litt svimmel på grunn av lavt blodtrykk og en infeksjon....... Men men........ En uke igjen......

Vi fortalte det tidlig sist 5 6 uker tror jeg, men bare fordi vi skulle på fest og ingen av oss har pokerface :P nå er jeg 6+ 1 og merker at trangen til å dele begynner å bli stoooor! Skal til lege om en uke og spørre om tidli. Ul. Og dersom alt er bra da så.. Har bedre pokerface denne gangen:p men mulig foreldra mine har en anelse pga at jeg gikk fr og ville ha is til ikke å ha når det var irich creme is med wiskey i, bare 0.8 prosent, men klarte ikke å spise.. Sa jeg ikke likte smaken, har ikke fått noe som så kan hende det gikk bra:p

Jeg er nå rundt 6++, og har ikke sagt det til noen enda. Er en god venninne som vet det, for hun har visst alt gjennom hele prøveprosessen (eneste som viste at vi prøvde), hehe.

Vi hadde i utgangspunktet tenkt å vente til påsken med å fortelle familien, men mulig vi sprekker neste uke istedet. Skal til legen torsdag før påske, og evt få henvisning til tidlig UL, blir det etter påske er ikke det før i uke 12 ca. Så da skal det ihvertfall være trygt å dele med venner. :)

Pga prøverør spilte jeg med åpne kort overfor sjefen og de nærmeste kollegaene helt fra begynnelsen. Samme med familie og aller nærmeste venner. Blir helt feil når de vet at man går gjennom prøverør, og senere spør hvordan det har gått. Vi er nå i uke 9 og flere og flere har fått vite etterhvert når anledningen har vært riktig å fortelle. Har vært flere fester der jeg kjører og folk blir mistenksomme, gidder da ikke å ta en hvit løgn. Tenker at om ting går galt nå (mindre enn 5% sjans), så får vi heller ta sjansen og være åpne om det også. Kommer til å slippe bomben ordentlig etter uke 12 når vi har tatt duotesten.

Søstrene våre fikk vite det med en gang ca, i uke 5-6?

Foreldrene våre fikk vite det da vi var 10+4, og vi sa det på jobb uka etter. Men det er fremdeles mange venner/familie som ikke vet.

Tar det når det passer seg sånn. :-)

Jeg er inni den tiende uken. Jeg har ikke fortalt det til sjefen enda,men må snart få gjort det. Litt spent på reaksjonen da jeg har vært ganske sikker i min sak om at vi ikke skal ha flere barn. Men så kommer attpåklatten:) Gleder meg veldig til å fortelle familie og venner om vidunderet som er på vei :) Det er tross alt det fineste som finnes :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...