Baby Bliss Skrevet 6. mars 2012 #1 Skrevet 6. mars 2012 Gutten min blir SKIKKELIG sint når han blir sint! Og så hiver han seg ned og smeller hodet i gulvet med vilje... ofte flere ganger på rad!!! Står han ved bordet, ja, så smeller han hodet i bordet! Sitter han i stolen, så smeller han hodet i bordet foran seg!! Av og til slår han seg selv i hodet! Jeg blir helt fra meg når han gjør dette...! Han får jo tydelig vondt når han gjør det, men jeg har fått beskjed fra helsesøster om at jeg bør overse denne oppførselen, ellers blir det hans måte å søke trøst på! Men finnes det ikke en eller annen måte å lære ham at dette ikke er så lurt?? Noen andre der ute som har små "selvskadere"?? Eller har noen råd/tips til en bekymret mamma??
Blabb00 Skrevet 6. mars 2012 #2 Skrevet 6. mars 2012 Hei Vil bare si at vi er flere i samme situasjon. Jenta mi på 18 mnd har akkurat lik oppførsel som gutten din. Får hun ikke viljen sin så kaster hun seg i gulvet og dunker hodet i gulvet, veggen eller nærmeste harde gjenstand.. Igår sprang hun å skalla hodet i kanten på forsterkeren. Så hun har en avlang blå kul i panna Men, jeg ignorerer slik oppførsel.. Det er det som hjelper "mest" i dette huset.. Ellers har jeg prøvd å lokke med noe annet gøyale leker eller lignende, men det hjelper ikke.. å prøver jeg å ta henne på fanget å roe henne ned, så biter, klorer og slår hun meg.. Men, jeg var likedan når jeg var lita.. å det ble no noe av meg også.. Tror jeg såfall
Baby Bliss Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2012 Huff... men det var da iallefall en trøst at det ikke bare er her i huset der forekommer raserianfall på et slikt nivå! Idag dunket han seg faktisk så hardt i gulvet at han begynte å blø neseblod!!! Vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg... Jeg kan jo ikke ignorere ham når han blør neseblod!! Og hjertet mitt blør jo minst like mye! Huff, kjenner jeg er litt rådvill!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå