Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at "alle" går til vekstestimering? Sikkert litt dumt spørsmål, men føler alle snakker om det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei d er ikkje vanlig!

Mange går til privat ul /3D ul og får d der.

Ellers kan d være spesielle årsaker for at man får d

Lavt/høyt sf mål

Svangerskapsdiabetes

Svangerskapsforgiftning

Fått stort / lite barn tidligere

Setefødsel

Skrevet

Jeg fikk det av jordmor uten grunn sist, alt var som det skulle likevel ble jeg sendt til vesktkontroll, fant et lite avvik på - 12 % da så skulle tilbake 14 dager etter, det blir førstkommende Mandag, så håper babyn har vokst slik at jeg slipper å bekymre meg mer på akkurat det. Men nå skal det sies at det kan være genetisk da, jeg var liten når jeg ble født, samme med min far og farmor, og far til barnet var\er heller ikke veldig stor + at hans søster og mor er også gangske små i vekst.. så kan jo være at babyn "skal" være liten... :)

Skrevet

Som HappyH skriver, så er det som regel en grunn.

Her er det fare for blodpropp, og bruk av blodfortynnende som er grunnen -Fare for morkakesvikt. Så går derfor til måling hver 3uke for å se at h*n vokser og trives :)

-Hadde ikke hørt om det jeg,før jeg ble gravid ;)

Gjest Lilu87
Skrevet

Som HappyH skriver, så er det som regel en grunn.

Her er det fare for blodpropp, og bruk av blodfortynnende som er grunnen -Fare for morkakesvikt. Så går derfor til måling hver 3uke for å se at h*n vokser og trives :)

-Hadde ikke hørt om det jeg,før jeg ble gravid ;)

Jeg får også på samme grunnlag, men her holder det med 3 ultralydmålinger i løpet av svangerskapet :)
Skrevet

hei.

Jeg får det pga tvillingsvangerskap, som i seg selv er risiko svangerskap. + at tvillinger er mindre enn andre barn.

Skrevet

hei.

Jeg får det pga tvillingsvangerskap, som i seg selv er risiko svangerskap. + at tvillinger er mindre enn andre barn.

Beklager at jeg retter deg litt,men tvillinger er ikke alltid mindre enn om der bare er et barn:p

Kommer an på om det er 2 morkaker eller ikke,og om de kommer mye før terminen :)

Skrevet

hei.

Beklager at jeg retter deg litt,men tvillinger er ikke alltid mindre enn om der bare er et barn:p

Kommer an på om det er 2 morkaker eller ikke,og om de kommer mye før terminen :)

mulig det men er den beskjeden jeg har fått på sykehuset. selv om de faktsik kommer til termin så stopper veksten opp i rundt uke 35.

vet det er forskjell på eneggea å toegga. jeg har toegga det vil si de deler verkern morkake eller fostersekk. men de blir alikvel mindre fordi de er tvillinger.

Skrevet

Jeg fikk en rutinemessig kontroll i uke 30 grunnet ICSI (sykehusets rutine, ikke fertilitetsklinikken), en i uke 26 grunnet lite liv og snerter i siden av magen, en i uke 37 pga lavt SF-mål og på leiekontroll i forrige uke målte legen "for moro skyld", men jeg måtte love å ikke bli sur om han tok feil siden det var vanskelig med så sene målinger...

En mye fotografert unge etterhvert :)

Skrevet

hei.

mulig det men er den beskjeden jeg har fått på sykehuset. selv om de faktsik kommer til termin så stopper veksten opp i rundt uke 35.

vet det er forskjell på eneggea å toegga. jeg har toegga det vil si de deler verkern morkake eller fostersekk. men de blir alikvel mindre fordi de er tvillinger.

Tvillingene mine var 3575g,50cm og 36,5cm rundt hodet. 3030g,50cm og 35cm rundt hodet. De ble født 16dager før termin,så minste ville vært 3600g og største over 4kg om jeg hadde gått til termin:)

Og begge hadde vært 52cm,sånn som store søskena :P

Tvillingene er straks 9mnd gamle nå og er større enn gjennomsnittet:)

Skrevet

hei.

Tvillingene mine var 3575g,50cm og 36,5cm rundt hodet. 3030g,50cm og 35cm rundt hodet. De ble født 16dager før termin,så minste ville vært 3600g og største over 4kg om jeg hadde gått til termin:)

Og begge hadde vært 52cm,sånn som store søskena :P

Tvillingene er straks 9mnd gamle nå og er større enn gjennomsnittet:)

så bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...