veivalg Skrevet 6. mars 2012 #1 Skrevet 6. mars 2012 Jeg skal ta Pregnyl for første gang og har kjøpt sprøyte med nåler; én nål for å blande væsken med pulver og én nål for å sette injeksjonen under navlen. Men syns den gule nålen som skal settes i magen så tykk og lang ut.. hjelpes.. er det noen der med erfaringer? Finnes det ulike str på nål som skal brukes her eller? Målene på den gule nålen er 0,5 x 25 mm. Den grønne som skal brukes å blande væsken med har målet 0,8 x 40 mm. Håper virkelig noen kan svare.
monky Skrevet 6. mars 2012 #2 Skrevet 6. mars 2012 jeg tror den minste spissen jeg brukte var 12mm... skal du sette den idag?
fisken2015 Skrevet 6. mars 2012 #3 Skrevet 6. mars 2012 Finnes nåler på både 12 og 16 mm, men tror uansett ikke du ville merket forskjell. Ser bare litt skummelt ut. Går så bra :-)
☆☆☆ Skrevet 6. mars 2012 #4 Skrevet 6. mars 2012 25 mm er en kanyle til subcutan bruk (settes i underhuden). For oss med mye bukflesk er det uproblematisk å sette rett inn. Er du av den slankere utgaven av menneskearten løfter du opp en hudfold (kan være greit uansett) og injiserer der, da veit du at du ikke stikker for dypt.
veivalg Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2012 Tusen takk for svar Jeg har fått tak i kanyle på 16 mm og må innrømme den ser litt mer human ut Så jeg tror dette skal gå bra! Skal sette den i morgen kveld kl 22 og håper jeg har alt under kontroll nå. Tusen takk igjen alle sammen!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 Jeg er en som ikke har fett på magen. Det så skummelt ut men du, jeg følte nesten ikke noe. Fikk mannen til å sette den. Gikk fort som bare det! Jeg spørte om man kan sette den på skrå men da sa sykepleieren på st.olavs at den bør settes rett inn. Vei ikke hvorfor. Kanskje sånn at det kommer dit det skal. Aner ikke. Men dette skal nok gå bra! Det er bare en stoor forskjell på dei nåla fra stimuleringa som har sånne bittesmå til denne nåla.
veivalg Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 7. mars 2012 Dere er så snill som svarer meg. Har troen på at det går fint i kveld. Krysse fingre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå