Gå til innhold

Noen med erfaring med modningsakupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring? Hvilken virkning hadde det i såfall? I hvilken uke burde man starte med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann. Jeg har prøvd det, men fikk ikke noe særlig virkning av det. Men det tror jeg er veldig individuelt, og jeg begynte veldig sent, ikke før uke 40 og jeg fødte 12 dager over termin, så jeg tenker at babyen hadde nok kommet da uansett om jeg hadde tatt den akupunkturen eller ikke. Men er mulig det er bedre virkning om du starter i uke 37. (tror ikke dem starter tidligere enn det pga fare for for tidlig fødsel)

Skrevet

En kan først starte i uke 38 med modningsnåler, men en kan få nåler for hevelse , halsbrann , problemer med å sove osv før uke 38. Jeg har termin i dag og har hatt noen timer siden uke 38 så det gjenstår å se om det virket på meg.

Skrevet

Jeg er i uke 35 i dag og skal på min første time på fredag.. Det er en jordmor som setter nålene og hun sier man kan begynne i uke 35. Jeg fikk sist også, da begynnte jeg i uke 37, fødselen gikk veldig effektivt.

Det er ikke meningen at man skal føde så mye før tiden men at modningen skal gå lettere når fødselen har startet, tror derfor ikke det har noe å si om man starter så tidlig som i uke 35.. Man må vel gå noen ganger for at det skal kunne gi en effekt..

Skrevet

I følge min akupunktør som har full utdanning + har jobbet som jordmor så er det ikke lov til å sette modningsnåler før uke 38.

Skrevet

Jeg brukte masse penger på det sist hos en av de "beste". Hun mente jeg var moden før termin men jeg gikk to uker over, fikk aldri nok åpning og endte med hastekeisersnitt. Så bortkasta penger for min del. Og ikke særlig gøy for en med sprøyteskrekk. Nei, denne gangen står jeg over ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...