Gå til innhold

herregud! jeg skal selvfølgelig faa alle bivirkningene av suprecur! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

naa sitter jeg her dag 6 paa spray.. vondt i hodet, (og hjernerystelse) KVALM :( UGH! fryser og kaldsvetter! er det mulig! Blir oppgitt! "bare" 8 dager til sprøytestart ogsaa... saa kan liksom ikke trøste meg med det heller :/

livet som IVF-er har vaert bedre ja....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trøst deg med at du slipper lengre tid på bare sprayen, jeg sprayet i en mnd før sprøytestart. Ikke en tid jeg ser tilbake på med glede :( fikk tramadol av legen mot hodepinen, verre fyllesyke har jeg aldri vært borti..

Det går heldigvis over, for min del ble det bedre da jeg begynte med sprøyter :)

Skrevet

Kjenner meg så godt igjen :( Hodepinen er det værste for meg , men har også andre "plager" .. for tiden 50 % sykemeldt pga disse bivirkningene.

Usj, har du hjernerystelse??

Skrevet

jeg trøster meg med at jeg har valgt langt regime selv... hehe... gaar vel fort de siste ukene naa ;) bare komme igang med sprøyter, og vips saa er det insett og testing Og GRAVIDITET! ;)

godt aa høre flere har det sann paa spray!

Skrevet

Kjenner meg så godt igjen :( Hodepinen er det værste for meg , men har også andre "plager" .. for tiden 50 % sykemeldt pga disse bivirkningene.

Usj, har du hjernerystelse??

ja :( saa orker ikke lange økter paa pc/forran tv :( sitter med solbriller ;)

Skrevet

Uff-masse god bedring!

Jeg skal på kontroll i morgen, etter nesten 5 uker på spray og 1 uke på sprøyter...

Skrevet

aah! masse lykke til! haaper de tar seg god tid til deg ;) og at du har mange fine egg, saa du faar satt e.l sprøyta og hatt uttak!

fortell hvordan det gaar da!

Skrevet

Jaa, det kjenner jeg meg igjen i! Jeg gikk i 8 uker på den. Hadde konstant hodeverk, våkna med det og la meg med det... ingen matlyst, gikk ned 8 kg... kvalm, om natta våkna av å svette eller fryse....

Jeg hadde gradert sykemelding den gangen. Hjalp jo ikke på en måte fordi at hodeverket var jo der men på jobb (i barnehage) var jo det hundre ganger verre.

Og forresten - jeg ble ikke bedre ved sprøytestart. Men dagen etter siste spraydose våkna jeg UTEN hodeverk! :P

Skrevet

Jaa, det kjenner jeg meg igjen i! Jeg gikk i 8 uker på den. Hadde konstant hodeverk, våkna med det og la meg med det... ingen matlyst, gikk ned 8 kg... kvalm, om natta våkna av å svette eller fryse....

Jeg hadde gradert sykemelding den gangen. Hjalp jo ikke på en måte fordi at hodeverket var jo der men på jobb (i barnehage) var jo det hundre ganger verre.

Og forresten - jeg ble ikke bedre ved sprøytestart. Men dagen etter siste spraydose våkna jeg UTEN hodeverk! :P

hehe... naa skjønner jeg hva du mener med at sprayen paa ferskforsøk er verst... ;) men hadde nesten samme bivirkninger av progynovaen.... heldigvis uner en mnd til insett forhaapentligvis ;)

kan jo vaere denne hjernerystelsen som driver aa tuller ekstra medmeg og da...

Skrevet

Jeg går på progynova nå og lurer på om hodeverket er fra den. Hadde noe forferdelig hodeverk i dag! Kan jo hende at kroppen begynner å reagere ekstra etter over 1 år på hormoner. Var ikke så gale ved de første frysforsøkene mine.

Skrevet

progynova har gitt meg masse hodepine og kvalme... saa det kan nok vaere den ;) naar blir det insett paa deg sa dincene?

Skrevet

Jeg fikk mensen på søndag, måtte på ul på mandagen på grunn av follikel og så var jeg her i byen hos en gynekolog. Pleier vanligvis a dra til ålesund, der er en som samarbeider med st.olavs og det høres ut at han har jobbet innenfor ass.befr. før. Liker ham godt. Ja men her i byen var ei gammel svensk dame, som jeg ikke skjønte halvparten av det hun sa :P Og follikelen var der fortsatt, nesten like stor. Så når st.olavs ringte meg seinere etter å ha fått resultat fra legen, så spørte hun dama i telefonen - ja men hvorfor punkterte hun ikke den follikelen da?!!! Som om jeg har svaret på det!!!! Til slutt sa hun bare, ja ja, kan jo hende hun ikke kan det. Etter mye fram og tilbake, så får jeg forsette på progynova fram til 16.03. Neste ultralyd. Og da skal jeg til ålesund!!! ;)

Jeg har ikke store forventninger. Så begynner ikke legge planer for innsett helt enda. Få sjå hvordan det går der. Kan jo like fort bli avbrutt igjen.

Jeg skjønner ikke hvordan den follikelen skal være i veien? Jeg har jo helt tette eggledere. Så egga klarer jo ikke å komme noen plass selv...hvorfor skal man være redd for en follikel da? Dette skal jeg spørre dem neste gang på st.olavs :DD

Skrevet

herregud så frustrerende!!! når jeg var på uttak mumlet han derre gynekologen om at "ser ut som du har en syste her ja.. kan hende den er itt i veien..hmmm" åsså snakka han om noe annet igjen og vips vaps så var jeg ferdig og fikk ikke spurt, så lurer jo litt nå da på om det er noe jeg må fjerne, om det er noe som ødelegger for meg?? synes de kunne informert litt bedre egentlig, vi har jo nok annet å bekymre oss for!

bra du skal til noen andre neste gang! lykke til:)

Skrevet

Jeg har i tillegg ei endo cyste (sansynligvis sier gynekologer hver gang fordi man kan ikke bekrefte det utifra ul, men jeg veit at det er det, siden på lappen fant dei den men fjernet ikke siden den var inne i eggstokken). Og den blir bare større og større. Så snart skal dei sikkert si at den må fjernes. Og da betyr det lapraskopi igjen. Opphold igjen.

Jeg også synes at man må spørre så mye selv for å få svar på ting. Hvis ikke, så blir jo man redd at noe er gale og går og bekymrer seg. Da er det bedre å spørre og å få svar på ting!

Skrevet

aah! Irriterende! er det ikke det ene, saa er det det andre... syster og folikler er da ikke bra aa ha naar man prøver aa bli gravid... hvorfor gjør de ikke noe med det...

men som du sier dincene, saa kan ikke egga gaa noe sted naar egglederene er tette, saa hvorfor lager de saa mye styr og bekymringer ut av det!

vanskelig aa forstaa for oss ja... og de gynekologene er ikke akkurat pratsomme! jeg og maa dra svar ut av dem! skikkelig teit... de skjønner ikke at vi bekymrer oss!

krysser fingrene for at folikkelen ikke blir større, og at det blir insett ;)

Skrevet

egentlig er den for stor alerede :P

Skrevet

egentlig er den for stor alerede :P

da haaper vi at den paa mystisk vis bare forsvinner ;) hehe :P

Skrevet

Hei

Uff, skjønner godt du ikke har det bra med de bivirkningene! Var selv livredd for å få bivirkninger selv pga sterk migrene og mye hodepine. Fikk forkortet sprayperioden til 14 dg istedenfor 21 dager av den grunn.Er på spraydag 6 og har sluppet unna til nå. Har tatt albyl hver dag for å unngå hodepine.

Ser du hadde samme erfaring hos gynekologen som jeg hadde for litt siden. Han pratet om cyster, sannsynligvis vanncyster som han sa på skjermen. Jeg har tidligere aldri hatt noen cyster så vidt jeg vet og ble litt satt ut og fikk ikke spurt hvor de kommer fra. Kom hjem litt skremt og måtte lese meg opp på cyste temaet. Cyster kan vokse og produsere østrogen. østrogenet i cystene kan hindre follikelposer å vokse tilfredstillende ved hormontilførsel. Det vil si det blir færre eggposer og de vokser ikke i riktig tempo.

Skrevet

Hei

Uff, skjønner godt du ikke har det bra med de bivirkningene! Var selv livredd for å få bivirkninger selv pga sterk migrene og mye hodepine. Fikk forkortet sprayperioden til 14 dg istedenfor 21 dager av den grunn.Er på spraydag 6 og har sluppet unna til nå. Har tatt albyl hver dag for å unngå hodepine.

Ser du hadde samme erfaring hos gynekologen som jeg hadde for litt siden. Han pratet om cyster, sannsynligvis vanncyster som han sa på skjermen. Jeg har tidligere aldri hatt noen cyster så vidt jeg vet og ble litt satt ut og fikk ikke spurt hvor de kommer fra. Kom hjem litt skremt og måtte lese meg opp på cyste temaet. Cyster kan vokse og produsere østrogen. østrogenet i cystene kan hindre follikelposer å vokse tilfredstillende ved hormontilførsel. Det vil si det blir færre eggposer og de vokser ikke i riktig tempo.

har du faatt albyl for aa slippe hodepinen av fastlegen ;)

Skrevet

Jeg har ikke vanncyster, jeg har endo cyste som er full med blod. Har hatt dei før, ganske så store. Og det verker der og svir, så antar at snart er på tida å operere denne også vekk. Jeg bare lurer på hvordan dei skal gjøre siden den er inne i eggstokken (sier dem ihvertfall). Går jo sikkert an å tappe den på en måte....

Adine- Albyl er jo blodfortynnende... hjelper den mot hodetverk da?

Skrevet

Jeg har ikke vanncyster, jeg har endo cyste som er full med blod. Har hatt dei før, ganske så store. Og det verker der og svir, så antar at snart er på tida å operere denne også vekk. Jeg bare lurer på hvordan dei skal gjøre siden den er inne i eggstokken (sier dem ihvertfall). Går jo sikkert an å tappe den på en måte....

Adine- Albyl er jo blodfortynnende... hjelper den mot hodetverk da?

en på jobben min er stadig hos gyn for å tappe en syste... så det er nok mulig ja ;)

Stjernemagnolia skrev: "Har tatt albyl hver dag for å unngå hodepine." så tenkte kanskje.... ja.. du skjønner ;):D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...