Gå til innhold

hva gjør man om vogn kjøpt på nett i utland blir ødelagt , noen erfaringer ?

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer er litt uenige om kjøp av vogn.

Jeg ønsker å kjøpe via nederland og spare noen tusen.

Min samboer ønsker å kjøpe i butikk Norge da han er redd for at vognen kan gå i stykker og at vi må ha mulighet til reklamasjon !!

vi har kikket på mounten buggy på babyjungle.nl

for å finne litt mer ut av dette lurer jeg på om noen vet hva man gjør dersom vognen blir ødelagt og er kjøpt fra nederland ??

på forhånd takk for svar ;)

Fortsetter under...

Det skal gå helt fint å sende dem tilbake. Jeg hadde tenkt å kjøpe vogn fra Tyskland. Venninna mi sjekket hvordan det var med toll o.l, og leste også opp noe til meg om reklamasjon. Tror det stod på tolldirektoratets sider.

takk;)

kanskje det er litt vanskelig og dyrt dersom det skulle skje da fraktkost på en vogn er dyrt.. men kan jo håpe det ikke skulle skje noe da .. får tenke litt på det ..

Det er da frakt på barnevogner fra utenlandet, koster jo med DHL osv. Vi betalte feks 31 EUR fra Tyskland, det er ikke dyrt og det er vel fraktselskapet som må erstatte hvis det er under frakt det blir ødelagt, men dette kan man sjekke med selskapet som skal frakte varene, eller høre med butikken man bestiller fra. Det er ikke toll på barnevogner iflg. Tollvesenets sider, men man må betale 25% moms av summen for vogn og frakt tilsammen. Vi sparte ca 5000 kr på å bestille fra Tyskland og det var inkl frakt og moms.

Annonse

Jeg lurer litt på hvilken vogn du bestilte fra kiddies 24 da jeg selv muligens skal kjøpe en TFK twinner twist fra den siden. Hvordan gikk dette for seg med betaling og moms og frakt og hele pakka. Jeg er litt usikker. Hvis du vil kan du sende meg en pm :)

Har hørt at det er god service hos kiddies24 iallfall. Altså om noe skulle vise seg å være ødelagt.

Har selv bestilt vogn derfra.

Tfk joggster twist,regntrekk og drikkeholdere,og bag selvsagt.

Med norsk moms og frakt,så kom det på 5100,- Vogna alene koster 5900,- i Norge.

Momsen betalte vi da vi skulle hente vogna på posten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...