Småtrollmamma Skrevet 6. mars 2012 #1 Skrevet 6. mars 2012 Hvordan er formen jenter?? Jeg har termin 28 april, men i følge lege og jm er sjansen stor for at jeg ikke går så lenge. Småtrollet mitt ligger godt nede i bekkenet og har nesten festet seg. Jeg er andregangs gravid og har hatt et tøft svangerskap til nå. Kraftig bekkenløsning(fra uke 14) har vært det værste, men ettersom babyen nå beveger seg nedover har dette stabilisert en smule, og hverdagen er ikke fullt så preget av vondter. Jeg er selv 28 år og har en liten jente på 2,5 år som krever sitt. Hun gleder seg til å blir storesøster men jeg er selvfølgelig forberedt på både sjalusi og at hun blir litt "baby" igjen hun også. Prøver å ta det hele med stor ro :-) Ellers har jeg begynt å "grue" meg litt til fødselen. Selv om forrige gikk greit, er jo smertene noe kynnerene minner med smått på i hverdagen :-) Lurer også på hvordan denne bekkenløsningen vil fungere/ ikke fungere. Noen som har født med kraftig bekkenløsning før. Gjør man noe tiltak og er det noen stillinger man må "frasi" seg? Blir noen spennede "høygravide" uker fremover :-) Uansett LYKKE til alle og enhver!!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #2 Skrevet 6. mars 2012 Hei! Jeg har au termin 28 april:) Og har au hatt bekkenløsning lenge, men som du skriver er den faktisk ikke så gal for tiden, så da har kanskje minsten her au gravd seg godt ned Det med fødestillinger har jeg igrunnen ikke tenkt så mye på. Hadde det sist au, men var ikke så vondt da så da sa de ingenting om diverse stillinger.. Jeg skal på vekstestimering i slutten av måneden og er kjempe spent! Veldig spent om det blir keisersnitt eller ikke.. Lykke til alle sammen!
turbooglykkelig Skrevet 6. mars 2012 #3 Skrevet 6. mars 2012 Jeg har termin med nr 3 9/4, og har hatt bekkenløsning alle gangene. Det anbefales å ikke presse i ryggleie, men jeg har måttet snu meg på rygg for å få nok kraft begge de andre gangene. Med nr 2 prøvde jeg å ligge på siden med et bein opp, som er anbefalt, men det var vanskelig å få henne ut. Lykke til
12Januarspire Skrevet 6. mars 2012 #4 Skrevet 6. mars 2012 Venter nr en 18 April, har vært på vekstestimering for en uke siden og babyn var litt liten, ( kan være genetisk) men skal tilbake om 1 uke, så er spent om h*n har vokst siden sist måling, det håper jeg Blir spennende å se... Gleder meg enormt til å bli mamma for første gang...
Linerlen og pipipen Skrevet 6. mars 2012 #5 Skrevet 6. mars 2012 Her har vi termin med vårt første barn 20 april. Jeg har jobbet frem til nå og vært i ganske så god form.(litt må man jo regne med) Men nå kjenner jeg at jeg har fått nok. Har beslutta at dagen i dag er siste dag på jobb, og er ferdig med å være flink pike for arb.givers skyld. Er utslitt fysisk og psykisk av jobbinga og trenger energien til å kvinne meg opp til det om skal komme.. Håper bare legen er enig med meg når jeg skal dit i morra Gruer meg litt, tenk om han ikke er enig??
Noja Skrevet 6. mars 2012 #6 Skrevet 6. mars 2012 Jeg har termin 22. April, og kjenner at tiden ikke kan gå fort nok nå... Har hatt et fysisk kjempefint svangerskap, og har sånn sett vært i super form, men har slitt noe psykisk. Har hatt vanskelig for å godta at man mister litt kontrollen over følelser og tanker, og av en eller annen grunn har dette plaget meg enormt. Men siden jeg har vært så heldig fysisk kjennes det ut som jeg bør ha dårlig samvittighet for å "klage" på det psykiske... Kanskje spesiellt siden min livssituasjon er helt problemfri og alt ligger til rette for et flott familieliv. Nå tar jeg en dag om gangen og ser enormt frem til å få meg selv tilbake igjen.
Blomsterpiken12 Skrevet 6. mars 2012 #7 Skrevet 6. mars 2012 Jeg har termin 12 April Gleder meg enormt til lillepia kommer Jeg er frisør, å har derfor ikke jobbet noe særlig gjennom svangerskapet. Gikk over på Svangerskapspenger i 5 måned, å har vært hjemme siden da. Dette er første barnet vårt Jeg har hatt litt småplager, men har vell kost meg aller mest Lette bekkenplager fra tredje måned, og mye kynnere fra rundt uke 20. Å de begynner jeg å bli rimelig utslitt av nå, går rundt med knallhard mage store deler av døgnet. I Januar begynte jg på medisin for lavt stoffskifte, men har heldigvis ikke hatt noen symptomer som har plaget meg. Å alt er foreløpig bra med mageboeren min <3 Hodet er godt festet langt ned i bekkenet, å nå er jeg vell i uke 35:) Gleder meg enormt, å hun er hjertelig velkommen:) Håper virkelig jeg slipper å gå noe over termin! Lykke till jenter
turbooglykkelig Skrevet 6. mars 2012 #8 Skrevet 6. mars 2012 Jeg har termin 22. April, og kjenner at tiden ikke kan gå fort nok nå... Har hatt et fysisk kjempefint svangerskap, og har sånn sett vært i super form, men har slitt noe psykisk. Har hatt vanskelig for å godta at man mister litt kontrollen over følelser og tanker, og av en eller annen grunn har dette plaget meg enormt. Men siden jeg har vært så heldig fysisk kjennes det ut som jeg bør ha dårlig samvittighet for å "klage" på det psykiske... Kanskje spesiellt siden min livssituasjon er helt problemfri og alt ligger til rette for et flott familieliv. Nå tar jeg en dag om gangen og ser enormt frem til å få meg selv tilbake igjen. Snakk litt med jordmoren din, og kanskje et besøk på føden er lurt? Vi er alle forskjellige og ting kan oppleves som skremmende og vanskelig selv om alt tilsynelatende ligger til rette for fullstendig lykke! Jeg hadde det veldig vanskelig da vi fikk førstemann, og har lært mye av det. En forventning om at alt skal være så himla bra kan være skremmende som bare det. Ofte blir det litt mindre skremmende bare av å få luftet det litt...
Håper&tror Skrevet 6. mars 2012 #9 Skrevet 6. mars 2012 Jeg har termin 5.april og har hatt et fint svangerskap så langt. Jobber i barnehage og skal etter planen ut i perm neste onsdag. Har funnet ut at så lenge jeg kan tilpasse arbeidsoppgavene og er i såpass fin form så kan jeg jobbe tiden ut. Kjenner jo at ting blir tyngre, magen er litt iveien og slik, men det går bra. Fikk beskjed om at prinsen er i seteleie hos jm i dag, skal på ul imorra og da får vi se.. det kjenner jeg at jeg synes er litt spennende/skummelt, men forstår at det forsatt kan skje endringer..
MomJeanette Skrevet 7. mars 2012 #10 Skrevet 7. mars 2012 Jeg har termin 22 april , slitet med bekkenløsning men ellers så har alt gått bra til nå
turbooglykkelig Skrevet 7. mars 2012 #11 Skrevet 7. mars 2012 Slimproppen min gikk i går - jeg er så spent at jeg sprekker!
:) liris Skrevet 7. mars 2012 #12 Skrevet 7. mars 2012 Har termin 4. april.. et svangerskap der formen min har vært dårlig generelt sett. Nå har bekkenet gitt meg gangsperre.. Men alt dette visste jeg jo da det var ganske så likt forrige gang. Håper dog på en enkel og grei fødsel da jeg holdt på i over 5 døgn sist. Men uansett, skal bli digg å bli ferdig, da jeg tydeligvis ikke er skapt for graviditet... og gleder meg til å få energien min tilbake
bitthen Skrevet 7. mars 2012 #13 Skrevet 7. mars 2012 Termin 21, sykmeldt 80% pga blodtrykket, men de hersens kynnerne er det som plager meg mest nå. 6 uker igjen
tinus med jente06,gutt10 og?12 Skrevet 8. mars 2012 #14 Skrevet 8. mars 2012 termin 15 april og venter to små,sannsynligvis en av hver. vært sykemeldt siden uke 20 og sliter med bekken,kvalme,halsbrann og det vanlige som følger med.. men nå er det ikke lenge igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå