Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #1 Skrevet 6. mars 2012 Stoler på dere siden dere har vist å ha stor faglig tyngde når det gjelder planter. Hvordan steller man disse nydelige, men akk så vanskelige, blomstene? Lite vann? Masse vann?
Babykilo Skrevet 6. mars 2012 #2 Skrevet 6. mars 2012 Min beskjedne erfaring er: masse lys og masse vann.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #3 Skrevet 6. mars 2012 Er den kranglete, siden du poster innlegget her? :-) Dytter denne litt, og spør i tillegg, kan stuehortensia settes ute om sommeren?
Gjest sug lut Skrevet 6. mars 2012 #4 Skrevet 6. mars 2012 Jeg klarer ingen inneplanter, så det er ikke av vond vilje at jeg ikke har svart deg...
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #5 Skrevet 6. mars 2012 Ok. Kanskje den bare må holde pusten i noen mnd så den kan bli uteplante i stedet? Ja, den er kranglete. Mye lys og vann får den, men bladene og blomstene er knusktørre og holder på å visne. Argh!
To tette og ei badehette Skrevet 6. mars 2012 #6 Skrevet 6. mars 2012 Min sto i mye lys, men ikke direkte sollys, trengte uhorvelig mye vann og ble planta ute i fjor sommer med stor suksess
Gjest sug lut Skrevet 6. mars 2012 #7 Skrevet 6. mars 2012 Ok. Kanskje den bare må holde pusten i noen mnd så den kan bli uteplante i stedet? Ja, den er kranglete. Mye lys og vann får den, men bladene og blomstene er knusktørre og holder på å visne. Argh! Jeg har bare hatt én hortensia, og det var ute i sommer. Kjenner igjen beskrivelsen, min var også akkurat sånn - fikk alt men var uansett gretten.
Gjest amandine Skrevet 6. mars 2012 #8 Skrevet 6. mars 2012 Var din i tenårene, luten? Synes den hørtes sånn ut, nemlig! Sur og forbanna kravstor! Ellers er mye gjort for en hortensia om den får lys og en jevnlig dypp i en bøtte med vann til det ikke lenger bobler luft. Selv om den henger med hodet kan den komme seg om den får slenge litt rundt i en bøtte med vann.
To tette og ei badehette Skrevet 7. mars 2012 #9 Skrevet 7. mars 2012 Uansett kyndige hender så er ikke kvaliteten på plantene lik. Kanskje du har fått B-vare fra Plantasjen, eller?
ellen-propellen Skrevet 7. mars 2012 #10 Skrevet 7. mars 2012 Var din i tenårene, luten? Synes den hørtes sånn ut, nemlig! Sur og forbanna kravstor! Ellers er mye gjort for en hortensia om den får lys og en jevnlig dypp i en bøtte med vann til det ikke lenger bobler luft. Selv om den henger med hodet kan den komme seg om den får slenge litt rundt i en bøtte med vann. Til det ikke lenger bobler luft- altså drukne? Er en voksen flerårig hagehortensia like kravstor? Jeg ønsker meg mange av dem :-D
#Ariadne# Skrevet 7. mars 2012 #11 Skrevet 7. mars 2012 Hagehortensia er ikke like kravstore. Hvertfall ikke mine ;-) de nøyer seg med litt regnvær og en dusj med hageslangen i ny og ne
Transversus Skrevet 7. mars 2012 #12 Skrevet 7. mars 2012 Vannes fra undersiden fikk jeg beskjed om i blomsterbutikken.. Holdt ikke mer enn en uke hehe..
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. mars 2012 #13 Skrevet 10. mars 2012 Hotensiaen trives ikke så godt inne uansett. Jeg tror det er tørr luft. Og som mange sier så vil den ha mye lys og vann. Du kan ha vanlig stuehortensia ute på sommeren, men den vil ikke blomstre om du lar den overvintre ute, fordi det blir for kaldt for den. Den setter knopper på stenglene på høsten og er derfor sårbar for frost. Alle stueplanter vil forrsten ut på sommeren. Mine kaktuser er aldri så fine som når de kommer inn i august. Bare pass på dette med vind og trekk. Ikke alle stueplanter som tåler det like godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå