Gå til innhold

"Rester" på ul, noen med erfaring?

SologLillegull

Anbefalte innlegg

Var på ul i går, litt over to uker etter siste SA, og hadde håpt å få høre at alt var ute siden jeg sluttet å blø for en uke siden, men den gang ei. Det var vist litt rester igjen, men fikk beskjed om at det mest sannsynlig kom til å komme ut når jeg får mensen igjen, men jeg må på ny kontroll etter det. Noen som har fått samme beskjed? Har det ordnet seg selv?

Skal begynne på utredning om to uker, og kommer til å spørre da, regner med det blir en ny ul i den forbindelse uansett, men synst det er litt lenge å vente!

Ellers er formen god, og ingen tegn på infeksjon, så håper det ordner seg.

Fortsetter under...

Hvor mange millimeter rester har du igjen?

Jeg hadde 13 mm forrige uke men nå har snart blødningen stoppet. De sa at prosedyren for utskrapning var at man måtte ha mer enn 15 mm med rester før de foretok en operasjon.

Jeg skal ikke tilbake til UL. Han sa det ville ordne seg selv... Ikke vet j! Kanskje jeg også burde ta en tur til UL hvis det fortsatt kan være igjen rester etter at blødningen er avsluttet?

Hvis din gyno. Anbefaler utskrapning hadde jeg valgt det. Har vært igjennom MA, SA og en gang SA med tilslutt utskrapning. Syntes det var veldig lite stress med utskrapning. Så er man ferdig m det! Kjipt å gå å lure.

Men hvis legen sier at det kommer ut ved neste mens ville jeg vel ventet...

Dette blir litt synsing her, men jeg håper at mine "rester" er borte nå.

Stor og varm klem fra meg i samme båt;)

Har aldri vært bort dette, men første mens etter MA har alltid vært litt "abort-lignende". Altså mye blod, slim og klumper. Sannsynligvis litt rester...

Jeg synes vi burde få UL etter aborten hvis vi føler oss usikre, men har ikke fått det tilbudet enda. Sannsynligvis går det bra i de aller fleste tilfellene...

Lykke til, jeg vet hvor lang den ventetida er :)

Annonse

Gy min snakket også om 2 måneder når jeg spurte etter utredning etter å ha hatt en SA, en MA og en kjemisk. I og med at den siste ikke "telte" mente hun at det var bedre å prøve igjen... Det endte i SA i uke 6. Dro til sykehuset og legen på vakt ringte til en spesialist, og ba meg bestille time hos henne. Tok første ledige time, litt under 5 uker senere. Det virket ikke som at det var noe problem. Merkelige greier.

Hei;

Eg var på ul for ca 1 mnd sidan der dei fant ut at eg hadde abortert og det var masse restar igjen. Fekk cytotec-tablettar som eg skulle sette i skjeden og smertestillande og dro heim.

Tok tablettane og begynte å blø etter ca 8 timar; blødde ein del men ikkje mykje. Hadde fått beskjed av Volvat å gå på kontroll etter ca 7 dagar, og det gjorde eg. Det var sjølvsagt restar igjen. Det skal jo aldri gå smoothly. Hadde 25 mm igjen......dermed kunne eg velge tablettar eller utskraping. Valgte utskraping (min andre), og er veldig glad for det. Men no er det litt mistanke om mola.....så vi får sjå på fortsettelsen.

Eg har forresten hatt restar før etter SA som har blødd ut av seg sjølv. Så det går sikkert fint med deg!

Lykke til

Var på ul i går, litt over to uker etter siste SA, og hadde håpt å få høre at alt var ute siden jeg sluttet å blø for en uke siden, men den gang ei. Det var vist litt rester igjen, men fikk beskjed om at det mest sannsynlig kom til å komme ut når jeg får mensen igjen, men jeg må på ny kontroll etter det. Noen som har fått samme beskjed? Har det ordnet seg selv?

Skal begynne på utredning om to uker, og kommer til å spørre da, regner med det blir en ny ul i den forbindelse uansett, men synst det er litt lenge å vente!

Ellers er formen god, og ingen tegn på infeksjon, så håper det ordner seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...