Lille- MO Skrevet 6. mars 2012 #1 Skrevet 6. mars 2012 (endret) Han peker på mye når jeg spør hvor det er, men her er det ikke mange ord. mamma og tittei er vel det eneste som kommer ut bevisst. hva kan deres og er det sånn at de som er raske motorisk ofte er litt senere med språk? Endret 6. mars 2012 av Lille- MO
C.L.H85 Skrevet 6. mars 2012 #2 Skrevet 6. mars 2012 Her er det ikke mye bevisst enda... Når hun blir skikkelig desperat etter å bli plukket opp kan hun si; mammmmammamamamama. Ellers er hun opptatt å peke på nesa eller munnen min hvis jeg sier ; hvor er nesa? He he.
Lille- MO Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2012 hehe, ja da er det ikke bare her da her er å peke på bilder og hunden den store favoritten;)
Valiana Skrevet 6. mars 2012 #4 Skrevet 6. mars 2012 Lillemor er bare 10,5 mnd ennå, men virker iallefall som ordene er et stykke unna ;-) Begynner muligens å si noe som kan høres ut som "mamma", men ingenting utover det. Relativt tidlig ute motorisk, men ikke ekstremt.
Lille- MO Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2012 Ja min har ligget foran gjennomsnittet motorisk.. jeg er alene med han så har vært redd han er "treg" med språkutvikling siden det er begrenset hvor mye jeg går å snakker med meg selv i løpet av en dag. snakker jo med han så mye som mulig, men går tom for ord innimellom.. og vil jo ikke at det skal være min feil om han er sent ute med å snakke. Men ser ut til at han ligger omtrent der hvor andre er
bivi Skrevet 6. mars 2012 #6 Skrevet 6. mars 2012 (endret) Hun sier hei, hallo, takk, værsågod, kose, mamma, pappa, nam, æsj. Hun er akkurat 11 månder. Hun er tidlig motorisk, har pinsettgrep, kan gå noen steg uten støtte. Endret 6. mars 2012 av bivi
Reddiken Skrevet 6. mars 2012 #7 Skrevet 6. mars 2012 Gutten min har nettopp fylt 11 mnd, og kan ikke si så mye. Går mest i heia, også tror jeg han sa hade til noen i butikken en dag :-) Han har lært seg å krabbe for ikke så lenge siden, og går hele dagen bortetter møblene. Mye mamamama også, men hvor bevisst det er vet jeg ikke.
Honningmelon Skrevet 6. mars 2012 #9 Skrevet 6. mars 2012 Jenta mi er litt over 10 mnd og sier hei, "næh", bø, nam-nam og mamma av og til. Hun er ikke tidlig ute motorisk. Ikke veldig sein heller, men som med de to andre barna mine, så tror jeg språket er prioritert foran det motoriske.
MillaCamilla Skrevet 6. mars 2012 #10 Skrevet 6. mars 2012 Hun er 10,5 måned og sier mamma og neinei. Ellers lite etter som kommer ut av munnen hennes, men det er mye lyd:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå