Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en liten en på 5 mndr snart og trenger tips og inspirasjon til å komme i form og stramme opp mage og alle andre problemområder og jeg vil også gå ned i vekt da...

Jeg trenger tips om kosthold og trening. Har ikke tid/råd til treningssenter, så må trene hjemme og utendørs...

Er det noen som vil trene "sammen" med meg? Vi kan skrive her hvordan vi har trent, ev om vi har gått ned kg eller cm.... Kanskje det hjelper med litt motivasjon fra andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg spiller fotball, så jeg får min dose trening der, men jeg kom over en blogg når jeg gikk gravid som hadde mye gode tips for å komme i form etter fødsel.

http://cathrineslilleboble.blogg.no/

kanskje denne kan hjelpe deg litt:) her står det ihvertfall om trening og kosthold. Ut i fra det jeg husker, så handlet også treningen seg om hjemme i stua:D

lykke til med å finne sommerkroppen, hadde jeg hatt motivasjon til å trene utenom fotballaget jeg trener med, så skulle jeg blitt med i "klubben" din :D

Skrevet

Jeg er med! Jeg trenger sårt et motivasjonsteam som jeg kan støtte meg til for tips når det kommer tung dager og skryte til når jeg har bra dager.

Jenta mi er 5 mnd og jeg begynnte for fullt å trene for en mnd siden. Jeg prøver å komme meg på treningsstudio hvertfall 4 ganger i uka. Enn så lenge merker jeg ikke noe forandring :P så tror jeg må være flinkere med kostholdet i tillegg, men det er så vanskelig å vite hvor mye man kan forandre (og hva man kan forandre til) når man fullammer.

Skrevet

For å få tråden litt i gang så kan jeg jo skrive hva jeg har gjort/gjør hjemme i stua for å få rumpa opp av gulvet.

Til oppvarming drar jeg i gang zumba abs på første DVD samlingen.

så fortsetter jeg på treningsmatta med "planken" normal og på siden. Da har jeg som regel tutta liggende på matta sammen med meg. Men tar ca 10 repetisjoner på hver side og 20 normale/midten, altså høyre-midten-venstre-midten-høyre osv... Dette er jo egentlig ikke for rumpe men kjernemuskulaturen er superviktig å få trent opp spesielt etter svangerskapet.

Så tar jeg "hunden tisser" for å trene litt rumpe. da står jeg på alle 4 i krypestilling og løfter foten ut til siden i 90 grader. (slik som hannhunder tisser.) og tar 20 rep på hver fot. disse gjør jeg om og om igjen på hver fot til det gjør vondt i rumpa. Jenta mi kan da også ligge under meg for å få litt oppmerksomhet i samme slengen:P

Jeg fortsetter meg "knebøy". Da tar jeg jenta enten i armene eller i bæresele (hun veier nå 7,5 kilo) og tar knebøy. Jeg tar så langt ned jeg klarer med helene i gulvet og stritter godt med rumpa bakover. Og passer på å holde knærne fra hverandre når det begynner å bli tungt. Jeg har så lett for å bruke lårmusklene i steden for setemuskelen så må konsentrere meg masse når jeg tar denne som egentlig er ganske enkel. For å forandre tar jeg av og til jenta i bæreselen på ryggen.

Har jeg tid så gjentar jeg disse øvelsene en gang til :)

Er det noen som har flere tips til å trene rumpa hjemme i stua?

Ellers har jeg sååå dårlig viljestyrke. Jeg sier til meg hver dag at nå skal jeg ikke spise mer søtt. Men når kvelden kommer så kommer også søtsuget og ammehungeren. Da frotser jeg i alt jeg finner. og har jeg ikke noe søtt i skapene så blir det frokostblandning med sukker på eller sukker i teen (noe jeg egentlig ikke liker). Alt for å få i meg noen karbohydrater!

Har dere noen tips for å ikke gi etter? hva sier dere til dere selv for å styrke viljestyrken?

Skrevet

Jeg er med!! :D

Eneste tipset jeg har mot søtsuget er: Kjøp inn masse deilig frukt, gulrøtter, yoghurt (youplait sin naturlig lett), nøtter, cottage cheese med eple og kanel er suuupergodt!! Bær og musli er godt i youghurten ;)

Skrevet

Som å høre meg selv La rubia! Har blitt ganske flink til å trene, men er jo helt besatt på dette sukkeret! Ender opp med å spise 3-4 yoghurt om dagen for å kompensere sjokoladesuget. Blir ikke slank sånn... :o)

Skrevet

Som å høre meg selv La rubia! Har blitt ganske flink til å trene, men er jo helt besatt på dette sukkeret! Ender opp med å spise 3-4 yoghurt om dagen for å kompensere sjokoladesuget. Blir ikke slank sånn... :o)

Haha.. Ja om jeg trykker ned 5 knekkebrød, en yoghurt, litt frokostblanding, 3 glass vann, 3kopper te (ja da med en liten mikroskopisk spiseskjed med sukker) så kunne jeg jo nesten like godt ha spist den ene sjokoladen. kaloriinholdet blir jo nesten det samme :P nei uff må ikke tenke sånn!

Mitt problem er at jeg blir mer søtsugen av å spise ting med sukker og fruktose. som foreksempel frukt og slikt. Det som jeg vet er døden nær for meg er suketter. Som f.eks. lightbrus, tyggis osv med søtningsstoffer. Da blir jeg søtsugen da! Før, da jeg en gang i tiden husker at jeg klarte å holde meg noen mnd uten sukker (og ikke overspise alt annen når suget kom) så hjalp det med å kompensere med det som var syrlig. Sitron i vannet er en slager og også ren sitron i kjøleskapet hjelp meg. og da tok jeg en bit i den sure sitronen hver gang jeg ble søtsugen. Og det fikk søtsuget til å forsvinne :P hehe. kanskje jeg skal prøve det igjen!

Skrevet

Så bra at dere er med!

Skal jeg fortelle om min treningshverdag så blir det et tomt innlegg her... he he..

Jeg prøver å gå en god trilletur hver dag, også går jeg en god tur med bikkja på ettermiddagen/kvelden når mannen har kommet hjem.

Problemet på dagtid er at mini ikke sover så lenge at jeg rekker å sette på en DVD og trene til den...

Skal innrømme at jeg har kjøpt en ab circle mini på TV-shop, har bare rukket å ta den ut av pakken og prøvd litt, men skal forsøke å ta noen runder på den hver dag.

Var lurt å ta øvelser på matten på gulvet og ta med mini. Det skal jeg prøve å gjøre som en del av rutinen i den perioden vi allikevel ligger på matten! :-)

Ha ha... mens jeg skriver dette sitter jeg og trykker i meg kanelsnurrer... jeg er ikke god!!!

Skal jaggu få mannen til å kjøpe med litt frukt og grønt i dag, så jeg kan spise det.

Var flinkere før. Da hadde jeg alltid gulrøtter skåret opp i staver i kjøleskapet, slik at det var like enkelt å ta et par sånne enn å ta noe annet...

ønsker alle lykke til og gleder meg til motivasjon og resultater utover våren! :-)

Skrevet

Så bra at dere er med!

Skal jeg fortelle om min treningshverdag så blir det et tomt innlegg her... he he..

Jeg prøver å gå en god trilletur hver dag, også går jeg en god tur med bikkja på ettermiddagen/kvelden når mannen har kommet hjem.

Problemet på dagtid er at mini ikke sover så lenge at jeg rekker å sette på en DVD og trene til den...

Skal innrømme at jeg har kjøpt en ab circle mini på TV-shop, har bare rukket å ta den ut av pakken og prøvd litt, men skal forsøke å ta noen runder på den hver dag.

Var lurt å ta øvelser på matten på gulvet og ta med mini. Det skal jeg prøve å gjøre som en del av rutinen i den perioden vi allikevel ligger på matten! :-)

Ha ha... mens jeg skriver dette sitter jeg og trykker i meg kanelsnurrer... jeg er ikke god!!!

Skal jaggu få mannen til å kjøpe med litt frukt og grønt i dag, så jeg kan spise det.

Var flinkere før. Da hadde jeg alltid gulrøtter skåret opp i staver i kjøleskapet, slik at det var like enkelt å ta et par sånne enn å ta noe annet...

ønsker alle lykke til og gleder meg til motivasjon og resultater utover våren! :-)

Hvor lenge sover han da? Som jeg nevnte inne på den andre tråden tar JM 30days shred kun 20 min, kombinerer både styrke og utholdenhet og gir faktisk resultater. Merket stor forskjell sist jeg brukte den (var flink og gjorde det hver eneste dag), selv om jeg også da trykket i meg både sjokolade og chips....
Skrevet

Supert initiativ! Jeg er med. Har blitt flink til å kutte snop i ukedagene og prøver å handle LITT godis i helga. (hadde en tendens til å kjøpe alt for mye på lørdagene, slik at det holdt til søndag, mandag, tirsdag... ;) )

Har akkurat kjøpt treningsvideoen du anbefalte Leelo! :) 20 min klarer jeg. Gutten min sover rundt 2 timer midt på dagen.

Skrevet

Det er litt vanskelig å få trent så mye man vil med små. Jeg prøver å ta noen knebøy mens jeg holder mini, løfter ham over hode osv... Lykke til med treningen :) Håper på fint vær og lange turer fremover

Skrevet

Supert initiativ! Jeg er med. Har blitt flink til å kutte snop i ukedagene og prøver å handle LITT godis i helga. (hadde en tendens til å kjøpe alt for mye på lørdagene, slik at det holdt til søndag, mandag, tirsdag... ;) )

Har akkurat kjøpt treningsvideoen du anbefalte Leelo! :) 20 min klarer jeg. Gutten min sover rundt 2 timer midt på dagen.

Lykke til:) Jeg var totalt utrent da jeg startet, så begynte på nivå 1 10 dager, nivå 2 10 dager, nivå 3 10 dager, og etter de 30 dagene brukte jeg kun nivå 3 og ble like svett av den et halvt år senere:) Man trenger enkle manualer og en matte. Har lyst å ta fatt igjen jeg og...hm, kanskje i morgen? Vi får se...

Skrevet

Jeg er med! la om kosthold og livsstil for 2,5 år siden og gikk ned 22 kg på 1år. nå er snuppa 6mnd og jeg har ikke komt igang med særlig ordentlig trening og kost enda, pga at jeg fikk lavt stoffskifte for 3mnd siden. sliter veldig med dette enda. men håper å være på topp igjen snart.. kan hvertfall gi dere mine tips(og komme sterkere tilbake snart):

kostdagbok på nett! bruker for tida www.iformkostdagbok.no.

funker bra for å se hvordan man ligger an mtp mat.. fått meg noen aha-opplevelser.

Spis grovt og magert, drikk vann og funlight, lag god middag hver dag. spis regelmessig hver 3. time. mitt problem er søtsuget som kommer i 18-19tida på kvelden, for meg funker det utrolig bra å ta 3biter mørk kokesjokolade og en kopp kaffe rett etter middag. dette har fjernet søtsuget om kveldene! spiser et lett måltid ca 20.30 for å unngå å legge meg sulten.. ellers en trilletur på snuppas første lur så er treninga i boks:)

gått ned 1,5kg på 2 uker.. Har fast veiedag på fredagen,så skeier jeg ut litt lørdag/søndag.

Skrevet

For å få tråden litt i gang så kan jeg jo skrive hva jeg har gjort/gjør hjemme i stua for å få rumpa opp av gulvet.

Til oppvarming drar jeg i gang zumba abs på første DVD samlingen.

så fortsetter jeg på treningsmatta med "planken" normal og på siden. Da har jeg som regel tutta liggende på matta sammen med meg. Men tar ca 10 repetisjoner på hver side og 20 normale/midten, altså høyre-midten-venstre-midten-høyre osv... Dette er jo egentlig ikke for rumpe men kjernemuskulaturen er superviktig å få trent opp spesielt etter svangerskapet.

Så tar jeg "hunden tisser" for å trene litt rumpe. da står jeg på alle 4 i krypestilling og løfter foten ut til siden i 90 grader. (slik som hannhunder tisser.) og tar 20 rep på hver fot. disse gjør jeg om og om igjen på hver fot til det gjør vondt i rumpa. Jenta mi kan da også ligge under meg for å få litt oppmerksomhet i samme slengen:P

Jeg fortsetter meg "knebøy". Da tar jeg jenta enten i armene eller i bæresele (hun veier nå 7,5 kilo) og tar knebøy. Jeg tar så langt ned jeg klarer med helene i gulvet og stritter godt med rumpa bakover. Og passer på å holde knærne fra hverandre når det begynner å bli tungt. Jeg har så lett for å bruke lårmusklene i steden for setemuskelen så må konsentrere meg masse når jeg tar denne som egentlig er ganske enkel. For å forandre tar jeg av og til jenta i bæreselen på ryggen.

Har jeg tid så gjentar jeg disse øvelsene en gang til :)

Er det noen som har flere tips til å trene rumpa hjemme i stua?

Ellers har jeg sååå dårlig viljestyrke. Jeg sier til meg hver dag at nå skal jeg ikke spise mer søtt. Men når kvelden kommer så kommer også søtsuget og ammehungeren. Da frotser jeg i alt jeg finner. og har jeg ikke noe søtt i skapene så blir det frokostblandning med sukker på eller sukker i teen (noe jeg egentlig ikke liker). Alt for å få i meg noen karbohydrater!

Har dere noen tips for å ikke gi etter? hva sier dere til dere selv for å styrke viljestyrken?

Har dessverre ikke noe tips til viljestyrke, var nett på butikken og skulle handle bleier isted, måtte jo kjøpe meg en gomp-eske og trykke i meg:( jaja... Skulle bare tipse om at når du gjør hunde-øvelsen, så kan du utvide den ved å strekke ut foten når du har den i 90 grader, hvis du skjønner?

En anne øvelse er å ligge på rygg og ta rumpeløft(løfte bekkenet opp fra bakken) med kun 1 fot i bakken, la den andre hvile med ankelen på kneet til den foten du har i bakken. Håper du forstod?

Skrevet

Så bra at dere er med!

Hvor lenge sover han da? Som jeg nevnte inne på den andre tråden tar JM 30days shred kun 20 min, kombinerer både styrke og utholdenhet og gir faktisk resultater. Merket stor forskjell sist jeg brukte den (var flink og gjorde det hver eneste dag), selv om jeg også da trykket i meg både sjokolade og chips....

Han sover kanskje 15-30 minutter, er jeg heldig slår han til med 45-60 minutter....

JEg skal sjekke ut JM og se, men da må jeg rekke å sette på DVDen, og rydde plass på gulvet og få trent....

Men jeg skal prøve å klare det... Må bare komme i form nå...

Skrevet

- Smækk i fjeset , skyldig heter jeg. den nådde helt inn i hjerterota

Det står i artikkelen«lite underskudd» i hverdagn, hvor mye er det da ca?

Og hvordan fungerer det når man fullammer? Jeg ska egentlig ikke noe mer ned i vekt, jeg skal opp i muskelmasse. stramme opp litt histen og pisten.

Da har jeg handla for noen dagers middager og lunsjer på butikken. Det ble egg, kyllingfileter, laks, litt biff og masse grønnsaker som brokkoli, sopp, tomater, kikerter, agurk, paprika, gulrot og mye mer. Pluss fullkornspasta og fullkornsris.

Så nå skal jeg lage lunsj og mellommåltider klart i kjøleskapet hver morgen slik at jeg spiser akuratt det jeg har porsjoner på forhånd. Og middagene har jeg klart i hodet. Og med dette skal jeg herved ikke gå på butikken på tre dager. da kjøper jeg hvertfall ikke noe søtt. Og klarer jeg tre dager så klarer jeg tre dager til. og vips så er det gått en mnd. små mål i det store løp tror jeg på.

Skrevet

Har nettopp bestilt Jillian Michaels "30 Day Shred" på cdon.com... Så nå er jeg et skritt nærmere sommerkroppen 2012!

Er de forresten noen av dere som bor i Oslo, som kunne tenkt seg å gå på trilleturer sammen utover våren?

Skrevet

Jeg er med :)

Jeg gikk opp til 90 kg (jepp, jepp) med bebis, og driver aa pröver aa faa de av igjen.

Jeg er nesten der hvor jeg var naar jeg ble gravid, men greia er jo at jeg ikke var fornöyd da heller. Jeg har en veldig hyggelig jobb, og der blir det mye kaker og kaffe mens man sitter paa rompa. Har lagt paa meg nesten 10 kg siden jeg begynte der for 5 aar siden.

Jeg ser for meg aa havne et sted mellom 60-65 (mer realistisk 63-65) naar jeg er "ferdig".

Jeg har gitt meg selv frist til August, for da skal jeg i bryllup og har en kjole jeg vil bruke til det. Den passer ikke akkurat naa :)

Jeg gaar paa Zumba 1 gang i uka (kan ikke mer pga mannens kveldsjobbing), gaar litt trilleturer og saa har jeg tenkt aa finne frem pilatesvideoen igjen saa kan jeg gjöre det mens bebis leker paa gulvet.

Jeg kjöpte for en stund siden en "power plate" maskin (en saann riste maskin). Jeg merker at jeg blir stöl av aa bruke den, men jeg "glemmer" det. Denne uken ringer alarmen paa telefonen, saa jeg pröver aa gjöre en 20minutter mens mini sover.

Ellers saa er det jo dette kostholdet da... Jeg elsker is, kaker og sjokolade. Mannen er en godtegris ogsaa, og naar han kommer hjem med muffins og alt mulig snadder for aa väre "snill", klarer jeg ikke aa si nei.

Har tatt meg selv i nakken og pröver aa spise dette kun i helgen, og saa passe paa aa spise hvertfall en posjon grönnsaker hver dag. Frokost er havregröt.

Det gaar sakte men sikkert. Veldig sakte... :P

Skrevet

Tror det viktigste er å kutte ut all den usunne maten, men få i oss nok energi til å både kunne amme og trene og ta oss av disse små....:) Blir ikke trening i dag, her har hun vært våken mange mange ganger i natt, så jeg er helt i ørske...er på nippet til å kaste inn håndkle og begynne med grøt....

Jaja, høres ut som om folk er inspirerte i alle fall:)

Skrevet

Skal vi sette oss noen realistiske mål slik at vi har noe å gå etter og se frem til?

1. Jeg skal slutte å spise på kvelden etter kl 20:00 (fire timer før jeg er i seng)

2. Jeg skal trene minst 4 ganger i uka. Får jeg ikke tid til å komme meg på treningsstudio så skal jeg benytte stua.

3. Jeg skal kutte ut alt søtt, og når søtsuget melder seg skal jeg drikke vann med sitron og tenke godt gjennom hvorfor jeg ikke skal gi etter.

4. Jeg skal være ærlig med meg selv. Ikke "glemme" den kjeksen jeg spiste i morges, men bevisst gå inn for dette med kropp og sjel. Det finnes ikke unskyldninger...

5. Jeg skal være bevisst i matvalget. spise rene kjøtttyper (fisk, kyllingbryst, biff) og bruke grønnsaker til hvert måtid. Og ikke kjøpe feridgproduserte matvarer (fiskepinner, toro supper osv) Men jeg skal ikke gå inn for en slankediett med telling av kalorier pga fullamming.

Målet mitt er å stramme opp kroppen slik at jeg kan bruke designerkjolene mine fra Italia igjen til sommeren.

Jeg skal ha delmål som skal være at hver mnd skal jeg måles (ikke veies). Jeg skal også se forbedring i kondisjon og styrke ved å teste meg på studio. Datoen for målingene skal være 10. hver mnd. ALt noteres i en liten bok slik at jeg ikke "glemmer"

Hvilke mål setter dere for å oppnå resultater?

Skrevet

Det var en veldig bra artikkel.

Kanskje bra at det gaar sakte, da :)

Skrevet

Skal vi sette oss noen realistiske mål slik at vi har noe å gå etter og se frem til?

1. Jeg skal slutte å spise på kvelden etter kl 20:00 (fire timer før jeg er i seng)

2. Jeg skal trene minst 4 ganger i uka. Får jeg ikke tid til å komme meg på treningsstudio så skal jeg benytte stua.

3. Jeg skal kutte ut alt søtt, og når søtsuget melder seg skal jeg drikke vann med sitron og tenke godt gjennom hvorfor jeg ikke skal gi etter.

4. Jeg skal være ærlig med meg selv. Ikke "glemme" den kjeksen jeg spiste i morges, men bevisst gå inn for dette med kropp og sjel. Det finnes ikke unskyldninger...

5. Jeg skal være bevisst i matvalget. spise rene kjøtttyper (fisk, kyllingbryst, biff) og bruke grønnsaker til hvert måtid. Og ikke kjøpe feridgproduserte matvarer (fiskepinner, toro supper osv) Men jeg skal ikke gå inn for en slankediett med telling av kalorier pga fullamming.

Målet mitt er å stramme opp kroppen slik at jeg kan bruke designerkjolene mine fra Italia igjen til sommeren.

Jeg skal ha delmål som skal være at hver mnd skal jeg måles (ikke veies). Jeg skal også se forbedring i kondisjon og styrke ved å teste meg på studio. Datoen for målingene skal være 10. hver mnd. ALt noteres i en liten bok slik at jeg ikke "glemmer"

Hvilke mål setter dere for å oppnå resultater?

Jeg vil ogsaa ha designerkjoler fra Italia :P

Skrevet (endret)

Så bra tråd!

Jeg gifter meg i august og har et press så det holder.. Har lagt ut ukens treningsplan her: http://www.aktivmamma.blogspot.com

Blitt litt mye trening og jobb i barseltiden så må bremse litt denne uken.. Knær og rygg er fortsatt slarkete etter svangerskapet.

Jeg foretrekker trening utendørs, men i dag måtte jeg kaste inn håndkle - orker ikke det gufseværet som er utenor døren i dag så det ble skikkelig stram opp på stuegulvet i stedet : ))

Ser noen lurte på dette med amming og trening - man kan ikke trene bort amming, men man kan stresse det bort... Så tenk positivt selv om man kanskje gjerne skulle hatt tilbake kroppen i går : ))

Endret av Transversus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...