Plutselig_gravid Skrevet 6. mars 2012 #1 Skrevet 6. mars 2012 Snuppa på 9,5 mnd har frem til nå vært sent ute med det meste. Frem til for en uke siden kunne hun verken sitte alene uten støtte, åle, krabbe, rulle (bevisst) fra rygg til mage. Plutselig krabber hun på alle fire, setter seg opp selv, reiser seg opp i både knestående og stående - og slipper seg og forsøker å gå. Alt dette lærte hun i løpet av en dag. Helt utolig;) Men å åle - det har ikke hun sjans til. Er dette et stadie hun mest sannsynlig hopper over siden hun har startet opp med å krabbe? Har det mye å si for den motoriske utviklingen, mao noe vi trenger å øve på?
Babyønske �� Skrevet 6. mars 2012 #2 Skrevet 6. mars 2012 Jenta mi er 10,5 mnd og også sen grovmotorisk. Hun ruller fra rygg til mage hvis hun vil, men er ikke noe hun er veldig ivrig på, går lang tid mellom hver gang. Hun er begynt å dra seg opp på knærne om hun har en av oss til å dra seg opp etter. Hun er også såvidt begynt å stå i krabbestilling om hun har mykt underlag(f eks sofaen eller dobbelsengen), men ålingen ser det ut som hun hopper over, hun knekker liksom ikke koden. Hun snur seg rundt sin egen akse og skyver seg bakover både i mageleie og sittende stilling, men framover kommer hun seg ikke. Jeg har ikke stresset med det til nå, men hvis hun ikke snart gjør litt framskritt tror jeg det må bli en tur til fysioterapeut eller manuellterapeut for å sjekke om hun kan ha låsninger.
Supersnusken Skrevet 6. mars 2012 #3 Skrevet 6. mars 2012 Min på 8,5 mnd har krabbet noen uker, aldri ålet. Tviler på at det kommer til å skje nå, hun trenger det jo ikke. Mest opptatt av å prøve å reise seg for tiden = mye knall og fall.... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå