Gå til innhold

Ekstremt tørre hender. Finnes det noe som faktisk funker?

Anbefalte innlegg

Min mann bruker håndkremen fra loccitane. Fungerer for han.

Når jeg får tørr hus kommer det av at jeg spiser ting jeg ikke tåler som gir utslett og tørr hud. Så hjelper ikke å smøre for meg, jeg må kutte ut allergimaten.

Fortsetter under...

Jeg har hatt samme problemet men nå er det "under kontroll" men slår fort ut dersom jeg ikke passer på.

Det som funker for meg er å kun ha lano som håndsåpe og den håndkremen som funker aller best for meg er agrosan som du får kjøpt på helsekost.

Ellers har jeg tidligere brukt betnovat krem som du får på resept og den funker veldig bra men en skal selvfølgelig være forsiktig med å bruke for mye kortison.

Anonymous poster hash: 25b9e...04c

• 2 uker senere...

Annonse

Ene barnet her sliter med det. Atopisk eksem, men det er ikke den vanlige eksemen hun har på hendene som resten av kroppen. Nå har vi funnet vidunderkuren for henne. Vi har måtte få henne til å kutte drastisk ned på håndvask, hun elskerr å vaske hendene desverre. Men hun har hendene i saltvannsbad. Tar en bolle med vann og hellerr masse saltvann i. Legger hendene i bløt mens hun ser noe på tv. Når hunde blir litt skrukkete tar hun de ut. Tørker seg ikke, men klapper seg tørr på ett honkle. Lar de lufttørke litt til før hun smører seg masse med kokosolje. Sitter og smører, maserer og smører litt en liten stund. Veldig greit å gjøre det når vi se noe på tv, for da flyr tiden,

Hun bader hendene 1-2 ganger i uka, og bør smøre seg hver dag men det gjør hun ikke. Men vi klarer å holde det litt i sjakk hvertfall.

Kokosolje får en kjøpt på meny og helsekost hvertfall. Oljete er det, men når vi smører om kvelden går det helt greit.

Vi har masse andre kremer siden storesøster har veldig mye eksem, men dette fungerer bedre enn kortison type 4 som storesøster bruker.

Når storesøster sliter som værst tar hun saltvannsbad flere ganger i uka og dette hjelper.

Anonymous poster hash: 28bcf...2b5

Mine hender sprekker opp, og Avene sin håndkrem med kuldekrem er den eneste som lukker sårene. For meg hjelper det ikke å pøse på med fuktighet, denne har tydeligvis noe mer som funker

https://www.apotek1.no/produkter/avene-haandkrem-med-cold-cream-75ml-980144p

Endret av &KJ&

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...