Gå til innhold

Noen som har sett kjønnet på babyen på UL i uke 28?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan ikke akkurat svare deg på det du spør om, for det vet jeg ikke. Men det jeg kan si er at jeg var på ultralyd med begge mine gutter rundt den tiden, og for å si det sånn..Det var ingen tvil om at det var gutter.

Jeg så det selv klart som dagen.

Med mine tre gutter var det INGEN tvil om at det var gutter allerede før uke 18. Hvis det er 3d/ og el 4d og baby ligger greit til så burde det være sikkert. Var på 4 d ul i uke 20 nå og fikk synsvinkel midt mellom bena og så veldig tydelig at det var jente :0)

Annonse

Det var ingen tvil på vanlig UL da jeg var 19 uker om at det var gutt og jente i magen min. Så det helt tydelig selv også på begge to. Også på ultralyd i uke 24 og 25 var det helt tydelig at det var ei jente der.

Jeg var på UL i uke 18.. Og da kunne man se at det blir ei jente.. Jordmor var ganske så sikker, siden babyen lå slik at man så rett mellom beina, og der var det 3 hvite streker eller no, som tydelivis var tegn for kvinnelige kjønnsorganer :P Så får stole på jordmoren, og satse på at det blir ei litta jente og ikke må bytte alt rosa :) hihi

Det er lettere å se hvilket kjønn det er jo større babyen er. Helt til den tar så stor plass at det ikke er mulig å se.

Uke 28 skulle det ikke være noe problem å se kjønn, heller mye lettere enn uke 18. Ikke er babyen blitt for stor heller.

Vi har aldri fått vite (dette er nr. 4) på ordinær ul. Så ho tilbydde oss ny ul i uke 32 og mente det da var lettere om babyen lå rett. Men at den da begynner å ta stor plass så var ingen garanti for at den lå "rett" slik at vi fikk se.

Takk igjen for alle svar! Var på UL i dag, hos ei usedvanlig hyggelig gynekologdame. "Jeg ville nok ikke handla for mye rosa her nei, dette er en gutt!" Det er jo aldri 100% sikkert før barnet er ute, men hun var veldig sikker sa hun. :) Veldig glad for å ha fått vite det, så kan jeg glede meg over alle kassene med guttebabytøy jeg har samlet på. Og så kan jeg glede meg over gutten, i stedet for å lure på om det var en jente som var der inni. -Må innrømme at det er litt vemodig å tenke på at jeg aldri skal bli mamma til en jente, siden dette er sistemann pga tre KS og mye plager i svangerskapene. Men, i dag "heiser vi flagget" og feirer prins nr 3!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...