Gå til innhold

Hvorfor sex kun annenhver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg sett maaange som anbefaler å ha sex hver andre/tredje dag rundt den tida man har el. Hvorfor ?? Hvorfor ikke ha sex hver dag ? Er det for at mannen skal "spare seg opp" ? Mulig det er et veldig dumt spørsmål, men jeg lurer veldig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få best kvalitet på spermen. Raske svømmere!

Skrevet

Er ikke gutta raskest, mens jentene overlever lengst? Trodde ikke å tømme seg hver dag gjorde kvaliteten noe dårligere ?

Skrevet

Er ikke noe problem å ha sex hver dag hvis man vil.Men hvis man ikke blir gravid på 1-2-3 mnd ,tror jeg man går lei hvis man har sex hver dag, og sperm mengden blir jo hos de fleste mindre jo oftere man har sex.Det er jo seff ingen oppskrift:)

Skrevet

Vi fikk beskjed fra flere gynekologer om å kun ha sex annenhver dag. Flere og friskere sædceller i spermen. Og siden sædcellene lever flere dager så skal ikke sjansene minskes fordi man kun har seg annenhver dag...

Skrevet

Jeg mener jeg har lest et sted at har man sex hver dag eller annen hver dag blir mengden sperm mindre men raskere svømmere. men om man lar d gå noen dager før sex igjen blir d mer sperm og tregere svømmere....

Skrevet

Hvis dere vet at han har topp særkvalitet tror jeg ikke det er noe problem å kjøre på hver dag. Men hvis han feks har få svømmere er det en fordel å spare opp litt mellom hver gang for å øke sjansen for at et stort nok antall kommer seg frem til enden av egglederen og kan vente på egget der:) Jeg tror det er sånn at de hjelper hverandre fremover og at de derfor må være ganske mange for at noen skal komme helt frem.

Skrevet

Nei det skal ikke være noe problem med kvaliteten. Han trengte bare se på meg sist så var jeg gravid ;p men siden det ikke endte bra, og jeg har lest en del om dette med prøving mens jeg venter på at kroppen skal bli klar igjen, så stusset jeg på at det er anbefalt å ha sex kun hver andre og tredje dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...