Gå til innhold

Da er det snart start for meg også...!

Anbefalte innlegg

Fikk papirene i dag, med resept og alt, og er helt skjelven allerede! Skal ha sju dager med 125IE Gonal-F + Cetrocide siste dag. Noen som har hatt samme opplegg? Gledegruer meg veldig, håper det ikke blir et vilt temperament på meg denne tida!

Lykke til alle dere andre ventende, rugere, og eller pågående! :)

Fortsetter under...

Så spennende at vi allerede står på trappene! Kjenner meg veldig igjen at ventetiden har tæret på, og de blandete følelsene i magen ved å endelig kunne starte. Jeg venter fortsatt på mens som skal komme om en ukes tid, og skal deretter igang med kort regime. Hvor holder du til, og hvor lenge har dere måttet vente?

Ja, d er en spennende tid vi har i vente:-) haugesun sykehus var nermest for oss. Var på forsamtale sist uke og de virket veldig hyggelige. Også kjekt å få høre at nå er d bare å gi gass:-) var vel hos fastlegen for snart halvannet år sidn. Hun glemte å sende henvisning til gynekolog. Må innrømme d tok litt tid før eg begynte å etterlyse henvisning da eg syntes nok det var litt skummelt. Da vi endelig kom til gynekolog var d ny henvisnimg og venting. Men nå har vi aldri vært nærmere:)

Leste du lurifax skulle til danmark pga veldig lang ventetid?

Ja, på Haukeland virker det som det går i sirup. Fikk til svar at det var ca et halvt års ventetid på å komme til gynekolog, og videre ca et halvt års venting på forsamtale og ca 3-4 mnd på behandling etter det. Ble litt tafatt av det, så vi diskuterte litt fram og tilbake før vi endte opp med Maigaard. De hadde ingen ventetid, og de virka så utrolig hyggelige og hjelpsomme på tlf at vi ikke var i tvil på at vi skulle velge det! :) Det høres ut som om dere har måttet vært veldig tålmodige, og så utrolig leit at en glipp fra fastlegen gjorde at dere ble værende i et slags vakuum... Gleder meg masse til å følge deg og kanskje få noen sprøytetips av deg! :)

Annonse

Hehe lukk øynene og trykk sprøyten inn :-) Skjønner godt du tar turen til danmark, hadde nok vurdert det selv hadde eg vist... men men. Nå er jeg kjempepositiv, og tydeligvis litt rastlaus :-) Litt skeptisk til "overgangsalderen" som starter på fredag, håper jeg er en av dem som ikke for noen bivirkninger :-o

Så sant lise, vi venter jo på noe godt, og syns forhåpentligvis at det er verdt det senere og :-) Krysser fingrer og ben for at det snart er slutt på ventingen for oss alle :-)

Lykke til! kjenner godt til hvor spent og hvor mange spørsmål som kom opp hele tiden første gangen jeg var igang.

Jeg hører til Haukeland og vet alt om venting ja....sendte søknad i februar i fjor, var til forsamtale i april, og første forsøk hadde vi i september. Da hadde jeg langt regime med synarela og puregon. Hadde heldigvis ingen bivirkninger annet enn "hormonheksa".

Forsøket i september endte med at det ble avbrutt, eggene overlevde ikke etter befruktning :(

Så ble de 3 nye mnd med venting til neste forsøk, som vi hadde i desember. Da fikk jeg kort regime med puregon og orgalutran, så deilig å slippe å huske å spraye hele tiden. Dette forsøket resulterte i at vi fikk inn et flott egg, men det ville ikke klamre seg fast:(

Så da var det på'an igjen men nye 3 mnd venting. Nå er jeg begynt på sprøyter igjen, kort regime, men ny medisin, Elonva. Her kommer selvfølgelig bivirkiniger...trøtt, kvalm og tung i hodet, men satser på at det er verdt det!! :)

Så jeg regner med at det blir uttak og innsett neste uke. Skal til UL på fredag, så blir spennende.

Så er bare å forberede seg på å vente,vente,vente...Noe som er igrunn veldig kjipt, fordi alle som kommer i vår situasjon har allerede år med prøving og nettopp venting bak seg, og så blir det også bare videre venting.

Men som Lise sier; den som venter på noe godt venter ikke forgjeves!!Så nå håper jeg at vi får ut gullegget!!Alle som er her inne unner jeg at blir gravide, og for hver som blir gravid tenker jeg at det er håp for oss andre også :)

Hva "som feiler" dere? her er det svømmerene til mannen som gjør at vi må ha hjelp.

Så spennendes sibabyno. Håper alt går bra denne gangen og spiren setter seg :-)

Uff ja, innser at det kan bli ett år til med venting og venting og venting men for ta det etter hvert. For iallfall skikkelig hjelp nå, og er veldig kjekt å lese om de som blir gravide her inne. Har nok roet meg litt også nå, ble nok veldig giret da jeg var inne på forsamtale sist torsdag og fikk beskjed om at jeg kunne starte fredagen uken etter. Endelig skjedde det noe :-)

Tør jeg spør hva forskjellen på langt og kort regime er? Hvorfor for noen det ene eller det andre?

Det er svømmerene til mannen som trenger litt hjelp på å finne frem her i gården også.

ÅÅÅ, sÅ koselig at mange har svart! :) Fint Å høre om andres historier og spenning, selv om det høres ut som om mange har hatt mye venting og nedturer. Tenker at det hjelper meg Å fÅ litt mer realistisk perspektiv pÅ denne behandlinga. Da vi begynte prøvingen pÅ naturlig vis, var jeg hellig overbevist om at det skulle gÅ kjapt og greit. Men resultatene lot jo selvsagt vente pÅ seg, og jeg forsøkte Å smøre meg med tÅlmodighet. NÅ kjenner jeg imidlertid at jeg er litt tilbake der vi startet, med ny naiv tro pÅ at dette kommer til Å løse seg pÅ null komma nix, nÅ fÅr vi jo hjelp! Typisk meg! :) Å justere forventningene i denne prosessen tror jeg kanskje er det vanskeligste av alt!

Jeg skal begynne pÅ kort regime snart, og fikk som begrunnelse at det var fordi jeg var sÅpass ung, dvs 29År. Men jeg aner ikke om det kan være andre faktorer med i bildet.

Her er det ogsÅ svømmerne som ikke svømmer fort nok, alt er tilsynelatende ok med meg.

Vet egentlig ikke helt begrunnelsene for hvorfor legene velger kort eller langt regime. Men på langt regime da nedreguleres ( kunstig overgangsalder ) på spray i forkant av sprøytene. På kort regime går en rett på sprøytene og tar f.eks orgalutran som nedregulerer deg også.

Jeg er også 29 ( eller forstatt 28 blir faktisk 29 imorgen :P ) Tydeligvis at det er mange par som sliter med at partner har dårlige svømmere. Når ikke vi fikk det til på naturmåten, tenkte jo jeg med en gang at det sikkert er meg det er noe galt med, tankene var ikke innom at det var noe galt med han.

Selv om det er mye venting, så er en jo faktsik et stor skritt nærmere en baby i magen iallefall. Når en får ett egg tilbake i livmora, så er det det nærmeste en noen gang har vært å bli gravid. :)

Første forsøk for meg også. Startet på spray i dag (Suprecur) og har oppstart med sprøyter (Puregon) 5. april. Skrekkblandet fryd dette her. Vet ikke helt hva jeg skal tenke og forvente. Bra forum, godt å vite at man ikke er alene om dette :-)

Endret av Wishing

Mulig eg er kategorisert som gammel da (32 i år) sidn eg fikk langt regime:-) velger å tro at d har å gjøre med min "regelmessige mens m uregelmessigheter" ref gynekologdn min??

Ser ut til at vi ligger ganske likt i løypen Wishing.

Håper eg ikke for bivirkninger av sprayen...hehe kommer til å holde dere oppdatert :-)

Annonse

Tipper alder var en enkel og grei forklaring som legen kom med til meg når det gjelder langt/kort regime, og at det ikke er den hele og fulle sannhet. Jeg har regelmessige sykluser (+/- 1 til 2 dager), så du har helt sikkert rett i at det også er en faktor i vurderingen! Håper alle får null ubehagelige bivirkninger av hormonene, jeg reagerer sikkelig bare jeg går på p-piller (som jeg aldri trenger å gjøre mer!), så jeg er ganske spent på hvor klikko jeg blir på denne behandlinga. Men blir jeg klikko, så blir jeg det. :)

Mulig eg er kategorisert som gammel da (32 i år) sidn eg fikk langt regime:-) velger å tro at d har å gjøre med min "regelmessige mens m uregelmessigheter" ref gynekologdn min??

Ser ut til at vi ligger ganske likt i løypen Wishing.

Håper eg ikke for bivirkninger av sprayen...hehe kommer til å holde dere oppdatert :-)

Ja Riley, vi er ganske likt i løypen. Hvordan har det gått med deg så langt? Er nå ferdig med dag 7 på spray og så langt har bivirkningene latt vente på seg. Det virker som disse hormonene har positiv effekt på meg. Jeg har vært mer glad og hatt mer energi den siste uken enn jeg har hatt på lenge. Mulig det har noe å gjøre med at jeg endelig er i gang etter lang ventetid. Uansett grunn, hver dag uten bivirkning bør vel settes pris på :-)

Så bra at hormonene har "omvendt" effekt:-) merker heller ingenting. Bestemte mg før eg startet på sprayen at eg skulle ikke "lete" etter bivirkninger, da finner vi jo alltid noe, spray eller ikke spray:-) eg har nok blitt mer nøktern etter å ha lest historien til andre her inne, men syns også d er godt å komme igang. Overlater mitt ønskd om baby til haugesund sykehus og krysser fingrene:-)

Hvordan går d m dere? merker dere noe til hormonene? Eg måtte innrømme for mg selv igår at eg kanskje har bivirkninger av sprayen; har vert trøttere enn vanlig de siste dagene og har "trykk" i nedre del av magen men for ikke mensn. Hehe spiste bolledeig i går og våknet inatt av noe som minnet om menssmerter (pleier å gjøre d) men d var tydeligvis bare deigen som hadde gjæret og d trykket eg går m som lurte mg:-)

Hei! Her er det 5.dag med stikking. Jeg går på kort regime, så har bare Gonal-F å forholde meg til enn så lenge. Kjenner at det tidvis murrer ganske heftig i eggstokkene, så jeg blir forundret om ikke hormonene skulle vise seg å ha noen effekt. Håper bare det er den RIKTIGE effekten, og at det ikke feks er en haug med cyster som dannes.. :S I dag føles hele underkroppen fra navlen og ned som et eneste stort blåmerke! Riley: helt enig at det kjennes som menssmerter (uten at jeg har spist bolledeig!)! Skal på UL på onsdag, og får vel leve i spenning fram til da. Hva med dere andre? Fortell, fortell! :)

Dag 11 på spray er nå straks over og foreløpig går det strålende, ingen bivirkninger så langt. Fikk mensen i går og til og med den byr på unormalt lite problemer. Mitt ukentlige migreneanfall har også uteblitt de siste 2 ukene. Jeg tror kroppen min trives med disse hormonene jeg :)

Endret av Wishing

Hei! Her er det 5.dag med stikking. Jeg går på kort regime, så har bare Gonal-F å forholde meg til enn så lenge. Kjenner at det tidvis murrer ganske heftig i eggstokkene, så jeg blir forundret om ikke hormonene skulle vise seg å ha noen effekt. Håper bare det er den RIKTIGE effekten, og at det ikke feks er en haug med cyster som dannes.. :S I dag føles hele underkroppen fra navlen og ned som et eneste stort blåmerke! Riley: helt enig at det kjennes som menssmerter (uten at jeg har spist bolledeig!)! Skal på UL på onsdag, og får vel leve i spenning fram til da. Hva med dere andre? Fortell, fortell! :)

her blir det ultralyd til torsdag ;) er bare 1 dag etter deg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...