aina_ Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Vi har nå hatt vårt 3 og siste forsøk i det som blir dekt av staten. Mest trolig ender også dette forøket negativt siden jeg begynte å blø igår. Har egentlig testdag nå på torsdag, men regner med løpet er kjørt. Jeg fikk satt inn 2 egg denne gangen, så var i utgangspunktet veldi postivit innstilt. Jeg har 1 egg igjen på frys, men mine fryseegg har aldri klart opptiningen, så er heller ikke innstillt på at dette skal være det såkalte gullegget. Vi har nå begynnt å tenke videre på hva vi skal gjøre, men vi synes det er vanskelig. Vi tilhører St. Olavs, og de sa der at vi kunne få fortsette siden det var billigere der en på private klinikker. Er det noen som har noen gode råd så tar jeg veldig gjerne imot de. Jeg har skrevet ned et innlegg for meg selv som jeg har veldig lyst til å sende til rette vedkommende, som jeg ikke vet hvem er ennå. Der hvor jeg har formulert om saker som bla, adopsjon, økte prøverørsbehandlingen fra 3 til 5 forsøk, eggdonasjon i forhold til sæddonasjon osv. Jeg føler at det er på tide at denne saken kommer til syne siden det er så mange av oss som sliter med akkurat dette. Jeg kjenner at jo mer jeg tenker over dette desto mer irritert blir jeg. Jeg føler her på samme måte med de som har diagnoser som man må bli raskt behandlet for at vi som ikke har råd til å fortsett beandlingen privat blir "satt til side", og de som har bedre råd kan kjøpe seg private tjenester. Det blir et klasseskille. Er det noen som er like engasjert som meg som har noen innspill å komme med så blir jeg glad. Mener det er er viktig tema som blir satt på dagsorden igjen siden det viser seg at 1 av 7 kvinner er under behandling av ivf. Pluss at det var på nyhetene forrige søndag at antall adopsjoner hadde gått drastisk ned det siste ti året. og dette mener jeg da igjen har sammenheng med at vi som holder på med prøverørsbehandling ikke har anledning til å stå i adopsjonskø samtidig. Dette ble et langt innlegg, men kjenner at jeg skikkelig brenner for denne saken da det angår mange.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Jeg er snart i din posisjon. Jeg tror jeg skulle valgt Hausken hvis jeg skulle ha bodd nærmere. Finnes jo gode klinikker i oslo også men jeg har ikke så mye erfaring om dei. Angåendes adopsjonssaker... jeg har lest litt på nettet om det også og jeg har forstått at det blir færre adopsjoner på grunn av at dei landa man pleide adoptere stenger eller vil helst ha mere av innenlandsadopsjoner istedenfor at vi henter demes sine unger ut av landet. Mange land som tar ikke imot nye søknader nå mere.
aina_ Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2012 Ja, dette er også en av grunnene. Men hvis man ser på verden og på nyhetsbildene alle barna som sulter og så sårt trenger et hjem. Er det ikke da kanskje på tide og åpne opp for flere land. Det er jo helt horribelt at vi skal stå i kø for å vente på at et barn skal bli født. Nå er det sikkert ikke "bare bare" det skjønner jeg. Men jeg mener det blir litt feil og si at det ikke er nok barn.
Satya Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 Hei Aina, Det er viktige spørsmål du tar opp. Noe av problemet for mange som er i vår situasjon er at vi mangler overskudd til å se særlig mye lenger enn til våre egne problemer. Det å ta tak i det politiske rundt dette med assistert befruktning - regler, kostnader, kvoter etc - det blir lett for mye når en i tillegg skal takle sin egen, private barnløshet. Foreningen ønskebarn er interesseforeningen for alle ufrivillig barnløse. Jeg synes det er en god ide å kanalisere engasjementet sitt dit. Jeg er selv medlem, men bidrar dessverre ikke med mer enn medlemskontingenten... Stå på!
aina_ Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2012 Enig, kjenner at det begynner å tære skikkelig på nå. Desto verre med tanke på at dette var siste forsøket. Panikk iforhold til at en ikke skal lykkes. Og det å plutselig skulle trylle frem flere titusner av kroner er ikke gjort over natten. Rett og slett, jeg aner ikke hvordan vi skal få det til. Vi har slitt mye bare på det å skulle ha forskuttert alle pengene til medisiner. lenge leve kredittkort sier jeg. Jeg har sett flere nevnt ønskebarn, må nok ta en nærmere titt på denne siden. Takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 Ja men det er ikke norge som nekter å adoptere tror jeg. Det er reglene i de landene man skal adoptere fra.
aina_ Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 5. mars 2012 Ja, men da burde det vært åpnet for å fått flere land som man kunne adoptert ifra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå