Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Har kommet opp i ett lite dilemma ang. valg av etternavn til barnet vårt. Vi hadde tenkt til å bare bruke pappaens etternavn, og at jeg også skulle ta det navnet etterhvert, men nå har det skjedd noe som gjør at forholdet til en del av hans side av familien har skjært seg, og det på en sånn måte at det aldri kommer til å bli bra igjen.. Etternavnet er jo såklart "en del av" min samboer, men jeg klarer ikke helt å gi barnet mitt ett navn som kommer fra denne delen av familien nå, tenker bare på hvem navnet kommer fra... Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Vurderer å gi barnet begge etternavnene våre i tilfelle. Mulig jeg er rar, men føler at det blir "feil" å gi de "gleden" av at vi bruker deres etternavn etter det som har skjedd..
Suebird Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Deler han samme tanker som deg? Hvis det er tilfelle, og dere har så sterke følelser omkring dette så hvorfor ikke ta ditt etternavn begge to? Evt sammen med navnet fra hans familie som dere ikke er uvenn med? Vi har også venner som laget et nytt etternavn med litt fra hver kant. Mange muligheter
☆☆☆ Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Snakk med han! Kanskje kan dere alle ta ditt etternavn?
Tessy Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 Vi gir barna våre hans etternavn...jeg skal også ta det n år vi gifter oss. Jeg er ikke helt inen med svigers bestndig, og en del av familien hans er helt forskrudde!! Men jeg vil bære min manns navn, er han jeg asosierer det med og siden jeg er veldig stolt av han så tenker jeg ikke på hvem andre som har det navnet. Vi er jo uansett våe egen lille familie nå Så jeg syns du skal holde på deres oprinnelige plan, da det sikkert ikek hadde noe med at familien hans skal få æren alikevell....dere ville vel i utsngspungtet velge det fordi det føltes rett?
Giss Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 Hva mener mannen om saken? Det viktigste er ikke hva alle andre mener men hva dere to blir enige om! Hvis han tenker som deg kan dere vurdere å bruke ditt navn eller å bruke et annet navn fra hans eller din familie eller å lage deres eget. Hvis han ikke er enig må du prøve å fokusere på at grunnen til at du og barnet får det navnet er at det er hans - ikke at det er familien hans. Og evn ta med et navn fra din side av familien for å ballansere litt. Men først å fremst må dere snakke sammen! Da kan dere finne den riktige avgjørelsen for deres egen lille familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå