Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 jeg prøver og få barna til og drikke melk. har en mann som ikke liker melk som da heller drikker saft. gjør det vanskelig og få barna til og drikke melk da de og vil ha saft.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Melk eller vann. Er ingen her i huset som drikker saft til måltider (bortsett fra til grøt Barna gjør som vi gjør og når vi voksne ikke spiser grønnsaker, drikker saft til frokost, ikke rydder, kun spiser nugatti osv. så vil selvsagt barna også gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Mine får velge mellom juice og melk! Ellr vann, men det er det ingen som tar da;)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 jeg prøver og få barna til og drikke melk. har en mann som ikke liker melk som da heller drikker saft. gjør det vanskelig og få barna til og drikke melk da de og vil ha saft. Mine gutter drikker heller ikke melk så til frokost (og forsåvidt ellers også) drikker de vann, farris eller eplevann. Tidligere fikk de juice men det har vi sluttet helt med nå da ungene liker godt vann og det er jo mye sunnere for både mage og tenner enn den sterke syren i juice. Saft drikker de kun en sjelden gang og det samme med brus.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 Her er det bare melk til frokost. Hvis vi er tomme for melk, blir det vann. Gutten min liker ikke juice til frokost, vet ikke hvorfor. Og noen ganger drikker vi saft til middag.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 Får melk eller vann. Samboeren drikker kun saft eller pepsi max, uansett hvilke måltid, er slitsomt å prøve å få han til å forstå at han lærer ungen vår en forferderlig vane.. Til slutt rettet jeg fokusen mot ungen, sa klart i fra at det eneste valget var melk eller vann, pappa drikker saft/brus fordi han er voksen, og kan velge dette selv, og når han (sønnen) er 18 år, får han ta dette valget selv han også, men til da er det melk eller vann. Han godtok den, og lørdager har vi nå innført at han kan få juice om han vil.
Zana123 Skrevet 5. mars 2012 #7 Skrevet 5. mars 2012 Melk til frokost i ukedagene. I helgene får de juice etter de først har drukket et glass melk.
AngryBird Skrevet 5. mars 2012 #8 Skrevet 5. mars 2012 Stort sett melk til de fleste måltider. Evt vann eller jus til middag. Hender samboer heller gir jus til frokost i helgene, men gidder ikke gjre noe poeng ut av det for ungen er glad i melk og drikker det iløpet av dagen uansett. Saft har vi sjeldent i huset og brus kun i helgene etter at snuppa er i seng. Hender hun får smake litt, men det er så sjeldent at det ikke teller
Gjest yrild Skrevet 5. mars 2012 #9 Skrevet 5. mars 2012 Juice eller vann. Vi drikker også lite melk må jeg innrømme og aldri (!) saft.
3småtroll♥ Skrevet 5. mars 2012 #10 Skrevet 5. mars 2012 Melk eller juice til frokost. Ene snuppa tar vann av og til og det er jo også greit;) Saft er ikke snakk om å få til frokost og heller ikke brus!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #11 Skrevet 5. mars 2012 Jeg vokste opp med melk til frokost. Enten til brødskive eller frokosblanding. Så det kommer helt naturlig at ungene mine også drikker melk til frokost, mens jeg nå i voksen alder drikker te til frokost.
Gjøkeredet③ Skrevet 5. mars 2012 #12 Skrevet 5. mars 2012 Her drikker den ene melk, og den andre vann.. Det er det de har å velge mellom.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #13 Skrevet 5. mars 2012 Juice til frokost og vann eller fun light resten av dagen. Ingen av de tåler melk så da ble det sånn.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #14 Skrevet 5. mars 2012 Vi drikker vann til alle måltider. I helgene kan vi ha juice til frokosten. Nå er barnet snart to år, så da har vi begynt å ha saft innimellom til grøten og han har noen ganger fått litt brus på restaurant. Synes det høres helt merkelig ut å drikke saft til frokost. Der hadde jeg satt ned foten altså. I lys av debattene rundt overvektige barn som har vært i det siste, mener jeg at vi må lære barna våre hva som er et godt kosthold. Og i min verden inngår ikke saft til frokost i et godt kosthold..
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #15 Skrevet 5. mars 2012 Vann eller melk. Juice har vi så sjeldent og saften er gjemt vekk i skapet og tas kun frem til spesielle anledninger. Det hender at jeg tar meg et glass Pepsi Max mens ungene er våkne, men da tar jeg det i en kaffekopp og lar dem tro at det er kaffe... Eldste er 9 år og det funker fortsatt
Mandalas Skrevet 5. mars 2012 #16 Skrevet 5. mars 2012 Vi har ikke noe helt bestemt egentlig. Oftest blir det vann på eldste, mens yngste velger Kefir eller melk. Jeg drikker vann, te og iblant saft eller juice. Jeg liker ikke melk og syns ikke det er noe must at barna skal drikke melk heller. Kalsium får de i seg gjennom det generelle kostholdet vårt.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #17 Skrevet 5. mars 2012 Vann eller melk. Juice har vi så sjeldent og saften er gjemt vekk i skapet og tas kun frem til spesielle anledninger. Det hender at jeg tar meg et glass Pepsi Max mens ungene er våkne, men da tar jeg det i en kaffekopp og lar dem tro at det er kaffe... Eldste er 9 år og det funker fortsatt Hehe, det samme gjør jeg også noen ganger. Heller oppi litt brus i en kaffekopp og later som jeg drikker kaffe Men ellers drikker barna melk til frokost, jeg drikker kaffe eller te. Til middag går det mest i vann men skeier ut med saft av og til. Brus drikker vi når vi spiser ute.
MrsMilla Skrevet 5. mars 2012 #18 Skrevet 5. mars 2012 jeg prøver og få barna til og drikke melk. har en mann som ikke liker melk som da heller drikker saft. gjør det vanskelig og få barna til og drikke melk da de og vil ha saft. Tipper mine også ville heller ha drukket saft enn vann eller melk. Eller eplejus til hvert måltid. Men det får de desverre ikke. Jus en gang om dagen, rismelk en gang og resten vann. Sånn er det bare.
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. mars 2012 #19 Skrevet 5. mars 2012 Storesøster drikker juice og lillebror drikker som regel melk, og noen ganger juice.
2 hjertegull :) Skrevet 5. mars 2012 #20 Skrevet 5. mars 2012 Vi drikker melk til frokost. Til barnehagefrokosten har hun med seg drikkeyoughurt. Juice drikker vi av og til, men det er ikke favoritten. Syns det er dårlig gjort at pappan skal kunne drikke saft, og så skal ikke barna få lov. Kan han ikke drikke safta av en kaffekopp da? Det er jo et lurt triks, men saften er kanskje ikke like god da?
PeppaPig Skrevet 5. mars 2012 #21 Skrevet 5. mars 2012 Jeg drikker som regel te eller vann til frokost. Jenta på 2.5år drikker melk, juice eller vann. I helgene så drikker vesla sjokolademelk om hun ønsker det til frokost. Mannen min drikker avogtil cola til frokost men da heller han den i en kopp og kaller det kaffe.
OktoberGutt09<3MaiPie12 Skrevet 5. mars 2012 #22 Skrevet 5. mars 2012 Melk, bioQ eller drikkeyoghurt på mini på 2,5 år:) han er veldig glad i melk! Ellers drikker vi vann. Han er ikke så glad i saft. Drikker litt jus, men velger helst melk:)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #23 Skrevet 5. mars 2012 Får melk eller vann. Samboeren drikker kun saft eller pepsi max, uansett hvilke måltid, er slitsomt å prøve å få han til å forstå at han lærer ungen vår en forferderlig vane.. Til slutt rettet jeg fokusen mot ungen, sa klart i fra at det eneste valget var melk eller vann, pappa drikker saft/brus fordi han er voksen, og kan velge dette selv, og når han (sønnen) er 18 år, får han ta dette valget selv han også, men til da er det melk eller vann. Han godtok den, og lørdager har vi nå innført at han kan få juice om han vil. Dette var strengt. Hadde begynt å spekulere dersom ikke jeg fikk brus av foreldrene mine til mat etter jeg var ferdig med småungestadiet.. 18 år for å få brus (til frokost)?? Det burde vært øl det var snakk om ift aldersgrensa der.
JenteOgGutterMamma! Skrevet 5. mars 2012 #24 Skrevet 5. mars 2012 (endret) Her drikker vi melk og noen ofte te i lillegg til frokost. Saft eller vann til middag. Juice og Biola mellom måltidene noen ganger, noe barna liker skikkelig godt! Og melk til kveldsmaten. Brus har vi bare om helgene! Endret 5. mars 2012 av JenteOgGutterMamma!
❤lille stjerne❤ Skrevet 5. mars 2012 #25 Skrevet 5. mars 2012 til hverdags har hun valget mellom soyamelk eller vann (hun liker ikke vanlig melk). En gang i blant og i ferier osv har vi forskjellige fruktjuicer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå