Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj! Fryseforsøket ble mislykket. Jeg er fristet til å gi opp, men tenker jeg skal prøve en gang til. Jeg har tre egg på frys og dette er første forsøk. Siden jeg ikke ble gravid etter innsetting av to egg denne gangen, tenker jeg at sjansen for at et nytt fryseforsøk går bra er omtrent som om jeg skulle prøve hjemme. Det er jo stor sjanse for at alle eggene dør. Spørsmålet er da: kan jeg spørre Ullevål om å få begynne på nytt eller må jeg tømme fryseren for egg først? Jeg kan visstnok vÆre kandidat til kort regime også

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det samme lurer jeg på.... Håper noen vet. Ellers så kan man kanskje sende en mail å spørre eller ringe....

Skrevet

Tror du kan bestemme litt selv. I mine papirer står det " vi anbefaler at dere bruker opp ev egg på frys før dere går i gang med nytt ferskforsøk" står jo ikke at ikke det går. Går sikkert å spørre.

Skrevet

Ring og spør!

Ja, jeg må gjøre det. Jeg tenkte bare jeg kunne få mot til å kreve ferskforsøk dersom det er flere som har fått det.

Skrevet

Jeg vil tippe, det skal være avhengig av dama og humøret hennes du treffer på telefonen ;)

I det store er jo det vi selv som bestemmer. Og du kan jo argumentere hvorfor du vil ha ferskforsøk nå istedenfor frys. Dei egga blir jo ikke kasta. Kan jo brukes opp seinere ;)

Skrevet

Jeg tenker at pga min alder så må det jo være bedre å hente ut mest mulig ferske egg mens jg fortsatt har egg, enn å dra prosessen over år. Uansett vil vi jo ha fler enn ett barn så jg håper at går d ik denne gang så kan vi godt prøve ett frys neste gang, men er overhodet ik intr i å bruke alle tre frys, da får vi ta mere ferskt. Jg hadde ingen komplikasjoner under behandlingen så da må man vel kunne bestemme noe selv. !!

Skrevet

På Riksen må man tømme fryseren først i hvert fall :-)

Jeg fikk ut 4 egg på første ferskforsøk. Fikk tre embryo på frys og en nydelig sønn 9 mnd etterpå. To embryo ble tint opp i fjor sommer og begge satt inn. Ble gravid men det ble dessverre en MA i uke 8. Tror faktisk det skyldes allergi for bistikk :-(

Siste embryoet ble tint i november og satt inn. Er nå gravid i uke 19 :-)))))))

Av 4 egg på første uttak er resultatet altså at alle 4 ble befruktet og alle 4 har gått til innsett. Av 3 innsett har det blitt 3 graviditeter. Går alt som det skal blir det nå 2 barn ut av 4 egg. Skal nok ikke kimse av frys ;-)

Skjønner tankegangen din, var litt inne på den selv etter MA'n i fjor sommer. Nå er jeg veldig glad for at det ble fryseforsøk uten masse hormoner. Noe var det jo siden det var styrt syklus men det var helt greit siden jeg har 5 tidlige SA i graviditeter etter naturmetoden..

Jeg vet at det selvfølgelig kommer an på kvaliteten på embryoene og antagligvis litt flaks også, om fryseforsøk resulterer i et lite nurk. Vi har vært helt ufattelig heldige så langt når vi først skulle ha behov for assistert befruktning og alderen ikke taler til min fordel :-) Men det er ingen grunn til at ikke andre kan ha hell og lykke med seg også!

Lykke til uansett hva det blir til :-)

Skrevet

Hva er årsaken til at dere måtte ha hjelp?

Skrevet

Ekstremt glad for solskinnshistorier:))

Skrevet

På Riksen må man tømme fryseren først i hvert fall :-)

Jeg fikk ut 4 egg på første ferskforsøk. Fikk tre embryo på frys og en nydelig sønn 9 mnd etterpå. To embryo ble tint opp i fjor sommer og begge satt inn. Ble gravid men det ble dessverre en MA i uke 8. Tror faktisk det skyldes allergi for bistikk :-(

Siste embryoet ble tint i november og satt inn. Er nå gravid i uke 19 :-)))))))

Av 4 egg på første uttak er resultatet altså at alle 4 ble befruktet og alle 4 har gått til innsett. Av 3 innsett har det blitt 3 graviditeter. Går alt som det skal blir det nå 2 barn ut av 4 egg. Skal nok ikke kimse av frys ;-)

Skjønner tankegangen din, var litt inne på den selv etter MA'n i fjor sommer. Nå er jeg veldig glad for at det ble fryseforsøk uten masse hormoner. Noe var det jo siden det var styrt syklus men det var helt greit siden jeg har 5 tidlige SA i graviditeter etter naturmetoden..

Jeg vet at det selvfølgelig kommer an på kvaliteten på embryoene og antagligvis litt flaks også, om fryseforsøk resulterer i et lite nurk. Vi har vært helt ufattelig heldige så langt når vi først skulle ha behov for assistert befruktning og alderen ikke taler til min fordel :-) Men det er ingen grunn til at ikke andre kan ha hell og lykke med seg også!

Lykke til uansett hva det blir til :-)

Takk! Det er fint med solskinnshistorier, ja! Jeg får ringe i løpet av uken og høre. Gruer meg litt. De er hyggelige, men veldig kontante der. Det er tiden jeg tenker på også. Blir 37 i år. Jeg har barn fra før som vi fikk uten noen problemer og nå har vi prøvd på nr to i flere år. Jeg er veldig glad for han, men skulle jo gjerne hatt et søsken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...