Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Og i såfall, til hvilken verdi ca? Har 5 barn, venter nummer 6, og synes jo det kunne vært koselig å gitt barna en gave, kanskje noe de i ettertid vil minnes dagen de fikk en lillebror. Barna er forøvrig 13,8,6 ,5 og 1 år når lillebror kommer. På den andre siden føler jeg at barna mine har "alt" de trenger, og jeg er litt motstander av det å kjøpe leker utenom bursdag og jul. Nå fikk de nettopp "bygave" av far, som hadde vært bort et par dager, og satte selvfølgelig stor pris på dette da. Vi har hatt litt varierende praksis på dette med storesøster/storebror gaver tidligere, husker eldste fikk gameboy i sin tid, lyssverd da nummer tre kom til, et helikopter som kjører rundt, for å ha i taket fikk de vel på deling en gang etc. De fikk ikke noe nå da lillebaby ble født for et år siden, så de forventer nok ikke noe. Jeg er veldig tilhenger av å gi storesøster/storebror gave dersom jeg skal på barselbesøk hos noen som har eldre barn, dette for at dette/disse barna ikke skal føle seg oversett med tanke på all den oppmerksomhet og gave/r den nyfødte får. Slik sett er det litt motstridende at mine barn ikke får noe. På den annen side kan jeg enklere gi barna mine oppmerksomhet på andre måter.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 At du skal gi egne barn gave når du får baby? Blir jo ofte til gjerne at man kjøper noe, men ikke nødvendig. Hva med et brettspill til alle ungene samtidig?
kaklemor Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Og i såfall, til hvilken verdi ca? Har 5 barn, venter nummer 6, og synes jo det kunne vært koselig å gitt barna en gave, kanskje noe de i ettertid vil minnes dagen de fikk en lillebror. Barna er forøvrig 13,8,6 ,5 og 1 år når lillebror kommer. På den andre siden føler jeg at barna mine har "alt" de trenger, og jeg er litt motstander av det å kjøpe leker utenom bursdag og jul. Nå fikk de nettopp "bygave" av far, som hadde vært bort et par dager, og satte selvfølgelig stor pris på dette da. Vi har hatt litt varierende praksis på dette med storesøster/storebror gaver tidligere, husker eldste fikk gameboy i sin tid, lyssverd da nummer tre kom til, et helikopter som kjører rundt, for å ha i taket fikk de vel på deling en gang etc. De fikk ikke noe nå da lillebaby ble født for et år siden, så de forventer nok ikke noe. Jeg er veldig tilhenger av å gi storesøster/storebror gave dersom jeg skal på barselbesøk hos noen som har eldre barn, dette for at dette/disse barna ikke skal føle seg oversett med tanke på all den oppmerksomhet og gave/r den nyfødte får. Slik sett er det litt motstridende at mine barn ikke får noe. På den annen side kan jeg enklere gi barna mine oppmerksomhet på andre måter. Syns du høres veldig real ut:) Jeg kommer til å passe godt på at sønnen min ikke blir følt seg oversett når neste komme til høsten:-)
#Ariadne# Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 Jeg hadde med en barbie dukke i fødebaggen som datteren min fikk fra lillebror når hun kom på sykehuset på besøk
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 Vi ga gave til elstemann (da 3 år) ble storebror. Vi kommer ikke til å gi noe denne gang. Nå er de så store at de forstår mer
nick_342104 Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 Hva med en opplevelse? F eks at den eldste får ta med en venn på kino og/eller pizza etterpå, den ene av dere foreldre tar med de 3 midterste på kino eller i svømmehallen. Den minste har sikkert glede av en bok, duplo el l. Dette er sikkert noe de får ellers også men
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå