Gå til innhold

Ul på sykehuset

G05+2spirer2012

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Venter tvillinger til sommeren og skal til ultralyd på sykehuset,oppfølging hver 4. Uke,skl jeg ha med urinprøve da?

Noen som vet?

Neste gang skl de måle livmorhalsen,hvordan gjør de det?

Takk for svar:)

heisann.

ja man skal ha med urin prøve hver gang.

de målre livmorhalsen ved in vendig ultralyd.

du vil få både utvendig ultrlyd får å måle vekstkurven til babyene, og invendig ultraly for å måle livmorhalsen fram til uke 30.

håper dette hjalp.

lykke til

Venter tvillinger til sommeren og skal til ultralyd på sykehuset,oppfølging hver 4. Uke,skl jeg ha med urinprøve da?

Noen som vet?

Neste gang skl de måle livmorhalsen,hvordan gjør de det?

Takk for svar:)

Her i Bergen var det ingen urinprøve. Må gå til jordmor utenom og der sjekker hun urin og blodtrykk. På sykehuset har det kun vært ul.

Har vært (og skal)på sykehuset til kontroll 1 gang i mnd. Da har jeg også vanlig svangerskapskontroll i tillegg til UL. Må da ha med urinprøve. Så det er vel alt etter om du bare skal ha ultralyd eller om du skal ha svangerskapskontroll også. De har ikke sjekket min livmorhals enda.

Annonse

Hei!

Jeg venter også tvillinger til sommern, har vært på UL tre ganger på Ullevål og har aldri levert urinprøve eller tatt noe annet enn utvendig UL. Urinprøve leverer jeg til fastlegen, og innvendig UL har jeg ikke hatt!

hm virker rart i og med at vi begge bruker ullevål

Du sier noe..... Hvor langt på vei er du? Er i uke 21....

Går du til kontroll hos fastlege eller jordmor ved siden av?

Hei!

Jeg venter også tvillinger til sommern, har vært på UL tre ganger på Ullevål og har aldri levert urinprøve eller tatt noe annet enn utvendig UL. Urinprøve leverer jeg til fastlegen, og innvendig UL har jeg ikke hatt!

hm virker rart i og med at vi begge bruker ullevål

Du sier noe..... Hvor langt på vei er du? Er i uke 21....

Går du til kontroll hos fastlege eller jordmor ved siden av?

er 30 uker nå.

går til bådel ege og jordmor ved siden av da sykehuset anbefaler det. så er det jo sånnat man skla ha mer oppfølgin ved tvillinger.

jeg har jo hatt min del av komplikasjoner, så er veldig glad for at de tar så godt vare på meg.

på meg begynte de med blodtrykk å urinprøve på ullevål på første kontroll etter den ordinære ultralyden. de måler også livmorhalsen hver gang, noe som er veldig bra da det viste seg at min er blitt forkorta. noe som er vanlig ved tvillinger, netopp derfor de er så nøye med mållinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...