Gå til innhold

Hva er de merkeligste navnene dere vet on?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De trenger ikke være stygge eller noe, bare navn dere synes er litt merkelige ;) Jeg synes Kjelly, Rebelma, Ran og Conja er veldig spesielle! Alle er jentenavn... Jeg er bare nysgjerrig på å se hvilke navn dere kommer med :D

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guttorm,Kurt,Kyrre,kåre hehe:)

Skrevet

På slutten av 1800-tallet var det flere som het Blondine her i Norge. Merkelig navn som nok ikke er så hot lengre...

Skrevet

Jeg leste et sted at Strutle vistnok var et gammelt norsk navn som har helt dødd ut. Det verste var at det var ei som syns det var et av de nydeligste navn hun visste om. Jeg holdt på å le meg ihjel.

Trur det er både det styggeste og rareste navnet jeg noen gang har "hørt" eller lest. Men om det faktisk var et navn en gang i tida veit jeg ikke.

Syns forøvrig at Silas er et merkelig navn..

Skrevet

De trenger ikke være stygge eller noe, bare navn dere synes er litt merkelige ;) Jeg synes Kjelly, Rebelma, Ran og Conja er veldig spesielle! Alle er jentenavn... Jeg er bare nysgjerrig på å se hvilke navn dere kommer med :D

Takk for svar.

Jeg ser med lett undren på guttenavn som Grim (hadde aldrig kallt ungen min stygg!), Bart (det er vel vanlig i USA - men på norsk...hm), Gram (vektvittighetene bare strømmer på), Ton (stakkars om han er litt rund på ungdomsskolen), Høye (tenk om han vokser opp til å bli 160 cm...?), Nub (vel...), Luter (dårlig holdning?), Skule (kan jo ha mange betydninger) og Knøtt (som vel blir 2m høy...). De er jo ikke stygge navn men betydning og doppeltbetydninger kommer litt i veien synes jeg.

Så er navn som Bjørn, Ravn, Ulf osv i alle fall tradisjonelle lettfattelige dyrenavn.

Blant jentenavnene er det mest navn som setter jenten i bås jeg sliter litt med. Som f eks Lillemor (søtt - men om du ikke kan bake kake, evn veier en del mer enn gjennomsnittet som voksen blir det fort litt for morsomt) eller navn i stil med Honoria hvor man oppkaller jenten etter dydene/idealene. Det synes jeg nesten blir litt ondskapsfullt.

Skrevet

Hagbart

Hieronymus

Guttorm

Hølje

Skrevet

Av personer jeg har møtt er det vel ikke så mange, men har ei (ja, dame) på jobben som heter Jonni. Ellers er vel ikke Torgrim av de beste. Dattera til fettern min heter Tinne, er ganske fint, men spesielt.

Skrevet

Hellemann, oddhild og tomine syns jeg er uvanlige navn. Men tomine syns jeg faktisk er veldig søtt :) De to andre liker jeg ikke :P

Skrevet

Tinjar

Berdon

Kyrre

Skjalg

Skrevet

Jeg klarer ikke like/venne meg til Vetle jeg... Kan ikke se for meg en voksen/gammel/maskulin/kraftig mann som heter dette..For meg blir Vetle liten, puslete, ynkelig og typisk en som bor hjemme hos mor like lenge som Marve Fleksnes :)

Skrevet

Tjodvor ;)

Logodt da jeg hørte det første gang

(jentenavn)

Skrevet

Bjørgulf

Bersvend

Tjostolf

Felix

Skrevet

Bjørgulf

Bersvend

Tjostolf

Felix

Felix er jo et kjempe stilig navn:)

Skrevet

Kjenner faktisk en innmari høy Vetle. Han kler det fint.

Grevenpop og Hagbart er mine favoritter blant merkelige navn. Har to venninner som har hatt disse i familien. :P

Skrevet

Grevenpop og Hagbart er mine favoritter blant merkelige navn. Har to venninner som har hatt disse i familien. :P

Grevenpop er fantastisk!!! :D

Skrevet

Jeg synes Sædis er kjempe rart :P Visste ikje at det var et navn, men hørte det for noen dager siden. Måtte bare le!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...