Gå til innhold

Ultralyd i uke 8.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Anbefalte innlegg

Gjest Heartbroken
Skrevet

Skal til ul i morgen, og håper å få se et bankende hjerte :)

Så tidlig i svangerskapet er det vel kun innvendig ul som blir benyttet? Eller er det sjans for at gyn får godt nok bilde utvendig?

Hater gu, til tross for at dette er mitt 6 svangerskap....skulle tro jeg kunne bli vant til det etterhvert :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de tar innvendig . De kan ikke se noe så tidlig utvendig. Det sa gyn til mg når jeg var rundt 8

Gjest Heartbroken
Skrevet

Det var det jeg trodde. Men hadde et liiiiite håp om at noen hadde opplevd å slippe det.

Men det viktigste er at hun ser noe, og at det går bra denne gangen.

Grugleder meg til i morgen.

Takk for svar, forresten :)

Skrevet

Skjønte ikke dette med godt nok bilde utvendig? Jeg var på ul i uke 9, så bankende hjerte og alt som var å se, selv om det ikke var mye å få ut av det enn en "flekk", hihi... Men vi fikk da med oss bilde hjem med beskrivelse av hvilken vei han lå. Og det var innvendig.

Skrevet

Var til UL i uke 7-8 og så et bankende hjerte.

I uke 12 var det bankende hjertet blitt til to.

Lykke til

Skrevet

Oi, så spennende :-)!

Jeg var også til tidlig ultralyd i uke 8 (privat). Der var det nok kun snakk om innvendig dessverre, jordmor sa at utvendig på dette tidspunktet ikke var mulig. Skjønner godt du håper på utvendig, det er noe med det der å ligge å skreve og "kose" seg med disse bildene samtidig, haha.

Men jeg fikk iallfall konstantert at alt var bra, så en liten "bønne" og et bankende hjerte, og det smeltet mitt!

Lykke til med ultralyden - kos deg :-)!

Skrevet

Jeg var på ul i uke 8+3 og da tok gynekologen utvendig. Så en liten "reke", hjertet som banket og det gule legemet over hodet til babyen (noe som visst var et godt tegn).

Skrevet

Det var det jeg trodde. Men hadde et liiiiite håp om at noen hadde opplevd å slippe det.

Men det viktigste er at hun ser noe, og at det går bra denne gangen.

Grugleder meg til i morgen.

Takk for svar, forresten :)

Jeg skl ha tidlig ul den 8 mars:) Håper selv å få se et bankende hjerte:-)

Skrevet

Er nok mest sansynlig innvendig ul jah, desverre....

Ikke for å kuppe tråden her, men er det noen som har hatt med seg mannen inn på tidlig ul?

Jeg får ul i uke 8 neste gang jeg blir gravid etter å ha mistet nå nettop og synes det hadde vært greit for han og å se en(forhåpentligvis) levende krabat neste gang. Men samtidig er det litt kjipt å ligge i DEN posisjonen med kællen ved sin side :/ :P

(selvom han har sett alt før :P) Litt sær situasjon...

Skrevet

mannen min var med inn på innvendig ul..syns det var greit jeg,han stod jo ikke å så der nede,så det gjorde ikke noe.I tillegg så var gyn en mann så følte det bedre å ha mannen min der..

Skrevet

Det er da ikke noe verre for gubben å være med på en innvendig ul, enn en fødsel :P hehe...

Jeg fikk innvendig ultralyd i uke 10, aner ikke hva som er vanlig eller ikke. Men det er det jeg har fått på første ultralyd hver gang.

Skrevet

Fikk beskjed når jeg var på UL 8+2 at det som avgjør utvendig eller innvendig ultralyd, kommer som regel ann på hvor mye magefett kvinnen har, selv har jeg såpass at utvendig ikke var et poeng å prøve en gang, men om man er normalvektig, så kan man spørre om det er mulig for utvendig, om de prøver det, men bildet ikke blir bra nok, så tar de innvendig ul også. Samboeren var med meg på den innvendige ultralyden, og han sto jo oppe ved hodet mitt, så ser ikke helt problemet med å ha med kjæresten på slikt ;)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Takk for svar, alle sammen :)

Det ble innvendig ul, men det gikk helt strålende :)

Såg det lille bankende hjerte og håper det fortsetter sånn helt frem denne gangen.

Mannen er i Nordsjøen, ellers hadde han helt sikkert vært med. Han har vært med på alle opp og nedturer det siste året, og det hadde ikke føltes naturlig å holde han utenfor dette - om han altså hadde hatt muligheten.

Lykke til til alle dere blivende mammaer - nyt våren :)

Skrevet

Er du gravid nå? Det hadde jeg ikke fått med meg. Gratulerer så mye og lykke til ;) Ingenting er som å se et bankende hjerte for første gang!

Gjest Heartbroken
Skrevet

Er du gravid nå? Det hadde jeg ikke fått med meg. Gratulerer så mye og lykke til ;) Ingenting er som å se et bankende hjerte for første gang!

Jaaaaaaaaa, det er jeg :) Nå våger jeg endelig å tro det, det lille hjertet lyger ikke :)

Er glad, men også litt avventende - så mye vondt har skjedd det siste året, men nå håper og tror jeg at lykken har snudd.

Gjest Jenta til Henrik
Skrevet

Jaaaaaaaaa, det er jeg :) Nå våger jeg endelig å tro det, det lille hjertet lyger ikke :)

Er glad, men også litt avventende - så mye vondt har skjedd det siste året, men nå håper og tror jeg at lykken har snudd.

Grattis med graviditet :)

Jeg skal krysse fingre og tær for dere :)

Skrevet

Vi heier på dere nå :D

• 2 år senere...
Skrevet

jeg er 7+4 og så det på utvendig ultralyd idag..

Anonymous poster hash: f8d01...a46
Skrevet

jeg er 7+4 og så det på utvendig ultralyd idag..

Du vet at dette er en 2 1/2 år gammel tråd eller?

Anonymous poster hash: 9a108...76e

Skrevet

Var på ultralyd i uke 6 trodde jeg. Viste seg at jeg var litt kortere, ca 1 uke. Tok utvendig ul da. Var på gulet huset i Moss. Så en plommesekk bare :P

Skrevet

hva så om den er 2 172 år gammel?? ekke no forskjell på ukene forde skjønner du

Skrevet

2 1/2 år*

Skrevet

Vanlig med innvendig ultralyd før uke 14, var selv i uke 10, trodde eg kom til å få innvendig, men hun ville prøve utvendig siden eg er ganske tynn. Fikk bra bilder utvendig, så da hadde eg gruet meg for ingenting. Lettere å se utvendig så tidlig på slanke :-) lykke til

Skrevet

legen her også ville prøve utvendig.. jg har litt fett på kroppen. men fikk faktisk bra bilder.. er litt overasket av at de så det utvendig så tidlig.. rett ved skambenet..

Skrevet

Jeg var i uke 8 :) så noe som ligna en bamsemums, og fikk bilder i både 2D og 3D. Hadde utevendig UL, selv om jeg også hadde forberedt meg på innvendig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...