Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, alle dere som vet mer enn meg.

Jeg har en gutt på litt over året. I går kasta han opp for aller første gang. Hele middagen kom ut igjen, og til kvelds ga jeg han litt loff og en blanding med (død)farris og eplemost, han roet seg greit og sov i gjennom natten.

Jeg ga han litt loff igjen til frokost, han hadde en litt tynn, men normal avføring etter det, virket ellers i fin form. Prøvde å gi mer mat, men dårlig matlyst til lunsj, dumme meg ga han melk, før han tok dagluren sin, våknet opp igjen med diare i bleia. Jeg ga han litt senere druer (igjen; dumt, skjønnte jeg i ettertid) han fikk sin 3 avføring og andre diare siden han stod opp. Bæsj igjennom body, strømpebukse og bukse.

Han har spist lite i hele dag, men jeg gikk i butikken, kjøpte litt mer eplemost og en pakke ritzkjeks, han spiste 4 kjeks og drakk litt mer. Til kvelds kokte jeg en grøt av bare hvetemel, tilsatte litt banan og blåbær, moste alt. Dette spiste han mye av, dumme meg igjen, klarte ikke å stoppe matinntaket før det var forseint, og det endte med at alt jeg hadde gitt han de siste timene, spydde han ut igjen, over bord og gulv.

Jeg lot han være oppe litt lenger, slik at jeg fikk gi han litt mer kjeks og drikke. Nå ligger han og sover.

(har også gitt han vann jevnt over hele dagen)

Så til spørsmålene:

Jeg er litt bekymret for dehydrering, hvor mye må en 1 åring med diare 2 ganger og oppkast 1 gang, ha? Hva slags mat og drikke bør jeg gi, og så lenge må jeg holde på med det? Og, burde jeg vekke han i løpet av natten for å få i han drikke, eller våkner han opp av seg selv om han behøver det?

Jeg er virkelig helt blank på dette. Det er som sagt første gang. (gruer meg til han begynner i barnehage)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

første tegn på dehydrering er slapphet og at barnet tisser sjeldent... tror mariekjeks er bedre enn ritz kjeks og farris og eplemost er det bare og fortsett med en stund,, øk matmengden etterhvert men begynn med lette matvarer som kokte grønnsaker frukt og loff med minst mulig på

http://www.omgangssyke.com/barn/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...