Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #2 Skrevet 4. mars 2012 Krabbe, reise seg opp og gå langs møbler, katre opp trappa og kommer seg nesten opp i sofaen. Såvidt gå med gåbil, må støtte bilen litt så det ikke går for fort. Har begynt å slippe taket fra sofa/bord og står uten støtte noen sekunder før han setter seg ned. Går nok om ikke så lenge. Har ingen ord da, bare babler. Drikker av tutekopp selv, og spiser brødbiter jeg legger foran han. Kan ikke vinke eller vise hvor stor han er. Skulle virkelig ønske han tok det litt mer med ro! Krabbinga startet når han var 6,5 mnd.
Liaes Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Baby er her strax 8 mnd. Han setter seg opp, krabber, reiser seg opp, går langs møbler, står relativt stødig, tusler avsted med briovogna si.. Drikker selv av glass og tutekopp, vinker, babler mye, men har ikke noen ord han bruker og forstår uten om mamma, pappa og hei!
Strandloppa og lillebror Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 Min gutt på 8 mnd kan dra seg bortover. Krabber ikke enda, men reiser seg opp i krabbestilling noen sekunder. Sitter ikke stødig og setter seg ikke opp selv. Er veldig langt unna å stå og gå altså. Syns deres over her er tidlig ute. Eller kanskje bare min som er treig?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 Min på 8 mnd drar seg bortover og er oppe i krabbestilling, men kommer seg ingen vei,står bare og gynger. Sitter heller ikke stødig enda og kan ikke sette seg opp.Han legger seg mye på siden og prøver å sette seg opp, så er nok ikke så legge før han klarer det. Klarer å holde og drikke av tutekopp, men ikke flaske. Har alltid en leke i hånden,som han plukker med seg når jeg tar han opp fra gulvet,senga ol. Jeg syns det er heelt greit at han ikke krabber og går enda for det blir ikke så mye knall,fall og mye og passe på
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2012 #6 Skrevet 6. mars 2012 Min gutt på 8 mnd kan sette seg opp selv, reise seg (og komme seg ned igjen) og går langs møblene.. Han åler seg kjapt som lynet og kan egentlig også krype men han foretrekker å åle seg pga det er kjappere.. Han spiser selv om jeg legger brødbiter foran han og har så smått begynt å holde koppen selv når han skal drikke.. Dere som har "treigere" unger, bare vær glad til for her er det mye knall og fall og jeg må passe på heeeele tiden.. Veldig slitsomt både for meg og lillemann.. Må nok ut og kjøpe trappegrind i dag for nå har han sett seg ut trappa som neste mål...
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 6. mars 2012 #7 Skrevet 6. mars 2012 Dere som blir bekymret: Det er oftest de med babyer som er tidlig ute som svarer på sånne tråder og "skremmer bort" de mer normale... Min baby åler, krabber litt, setter seg ikke opp, men ruller og elsker å "prate" og leke med søsknene sine. Kan komme seg fort frem når det er noe han virkelig vil leke med (les: ledninger...). Har ikke teken på pinsettgrepet ennå og reiser seg ikke opp på knærne en gang.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. mars 2012 #8 Skrevet 6. mars 2012 He he he, min syns også ledningene er det som er mest spennende.
Tullsjura Skrevet 6. mars 2012 #9 Skrevet 6. mars 2012 Min gutt på 8mnd (snart 9) åler, klabber noen få krabb. Kommer seg fort bortover gulvet Klarer å sette seg selv, men er ikke helt stødig enda. Reiser seg på kne for å nå ting. sier mamma og pappa. Drikker selv av tutkopp. Brukerstortåga som sutte. Tja.. hva mer? Har ikke lært han flere triks
Zana123 Skrevet 6. mars 2012 #10 Skrevet 6. mars 2012 Jeg har også baby som er tidlig ute, og skulle ønske han var litt tregere... Blir helt utslitt av å holde følge med han hele dagen og savner tiden da han bare ålte seg litt rundt på gulvet! Han er så aktiv at jeg sliter med å få i han nok mat, mater han 17 (!!!) ganger i døgnet, uten at han legger på seg. Skal til HS denne uka og håper jeg får noen råd. Han reiser seg og går bittelitt langs møbler. Sitter bra. Bruker pinsettgrepet. Babler, men sier enda ingen ting som gir mening (han knurrer, bjeffer og piper så jeg tror han er litt for mye sammen med hunden..). Drikker ikke selv og skjønner lite av det å skulle spise selv. Lurer på hvorfor alt som ikke er mat blir puttet rett i munnen, mens mat bare blir lekt med.. Krabber ikke ennå, men står i krabbestilling rett som det er og bruker knærne aktivt når han åler seg. Ledninger er fantastisk moro her også. Han har nettopp blitt 7mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå