Gå til innhold

Ny gjerrig-tråd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestefaren min (verdens beste mann, men Gud så gjerrig) reiste på danskebåten med matpakke han spiste på lugaren!! Hehe! Og mannen hadde over 1 mill på bok.

Anonymous poster hash: 13e91...ce8

Det er vel derfor han har en mill på bok da :P

Anonymous poster hash: ba130...c5a

Haha, det er da så dyrt for noe mat på den båten der at jeg har gjort det samme!

Anonymous poster hash: d1184...383

Skrevet

Bestefaren min (verdens beste mann, men Gud så gjerrig) reiste på danskebåten med matpakke han spiste på lugaren!! Hehe! Og mannen hadde over 1 mill på bok.

Det er vel derfor han har en mill på bok da :P

Anonymous poster hash: ba130...c5a

Hehe! Ja, det kan du si. :P

Forøvrig samme mann satt med boblejakka på inne i stua på vinteren for å slippe å skru på varmeovnen(!)

Onkelen til faren min var også en rik skrue, han gikk med to forskjellige støvler når det ble slitt hull på den ene for å slippe å kjøpe seg er nytt par.

Skrevet

dytter

Anonymous poster hash: 5e645...0ed
Skrevet

Jeg leide hybel hos onkelen min da jeg studerte. En dag i januar kom jeg hjem fra sydenferie og syntes det var rart at det var så mørkt i hele huset. Iskaldt var det også. Jeg fant onkelen min i kjelleren foran vedovnen. Han var fullt påkledd med topplue og boblejakke. Det var fordi strømmen var blitt så dyr. Litt senere kom han opp på hybelen min og så at jeg hadde mobilen i laderen. Da klikket han i vinkel og ba meg om å ikke lade telefonen hjemme, men heller gjøre det på skolen. Den samme mannen serverer også gjerne kjeks som gikk ut på dato for 20 år siden. På badet har han varmekabler kun i en slags vei fra døra og til dusjen og da bare i annenhver flis, slik at man må tråkke over en kald flis for å komme til en varm. Ble ikke boende der så lenge😃😃😃

Anonymous poster hash: b4541...2ad

Skrevet

Handlet noen greier på jobb for svigermor siden jeg får gode rabatter, og det ble på 448,50 kr til sammen. Når hun skulle overføre måtte hun først se kvittering, også satte hun inn akkurat 448 kr og 50 ører til meg. Jeg pleier værtfall å runde opp til 450 om jeg skylder sånne summer :P

Anonymous poster hash: 1376e...802

Skrevet

Er noen somre siden, men jeg hadde gampeluren på beite med ei "venninne". Siden bonden vi fikk låne beite av plutselig trakk tilbake nesten alt av beite, endte det med at vi måtte kjøpe rundballer.

Var 4 stk i alt, til 750,- per stykk. Bonden tok i tillegg 250,- for å frakte dem til beitet. (Var 2 mil, og ingen av oss hadde tilgang på bil eller henger..)

Ble pent og pyntelig 4000,-, det, som jeg betalte siden jeg ringte bonden og fiksa alt.

Da jeg kom en dag på beitet, holdt hun på å laste sin hest på henger med beskjeden "Vi har funnet stallplass, så vi flytter nå!". Sa at jeg skulle ha 2000,- for rundballene og frakta.

"Så artig, det er akkurat det jeg skulle ha fra deg for leie av gjerdestolper og strømapparat." smilte hun søtt, smalt igjen bakluka og kjørte avgårde.

Fikk igjen pengene etter trussel om å gå til politiet..

Eh ..skulle hun ha 2000,- kr for at du lånte gjerdestolper og strømapparat? Hvilken verden lever hun i? Det er vel ikke vanlig å ta seg betalt for sånne ting når det er ei du kjenner, i hvertfall ikke om hun er venninna di.

Men du skriver at bonden måtte frakte rundballene og at dere ikke hadde bil og henger? Det er ikke normalt eller lovlig å frakte rundballer på rundt 800 kg på en vanlig bilhenger.

God historie forresten;-)

Anonymous poster hash: be184...a95

Skrevet

For noen år siden skulle vi har vorsespiel i den nye leiligheten vår, og et vennepar av meg hadde med seg 2 potetgullposer. Vi hadde også kjøpt inn litt snop, og jeg fylte opp potetgull og snop i noen boller.

Da vi skulle ut på byen tok (nå ex-mannen til venninna mi), de to bollene "hans" potetgull var oppi og helte de tilbake i de halvfulle posene med "hans" potetgull som lå på benken?!! Deretter tok han de med seg avgårde og la de i bilen de skulle ha stående hos oss over natta, før vi tok taxi til byen.

Jeg og mannen min stod bare å måpte... Han mannen var da altså 27-28 år.

Kommer aldri til å glemme hvor flaut dette var for samboeren hans.

Skrevet

Jeg hadde ei venninne som alltid bommet sneipen når man rykte for å slippe å kjøpe røyk selv.

Var på date hos en fyr som hadde satt fram en bitteliten skål med snop, kanskje typ ti biter smågodt i. Jeg tok ca fire biter og han påpekte siden at jeg rent hadde ranet skålen... Jeg ble helt satt ut for han hadde bedt meg forsyne meg og jeg tok forsiktig av skålen siden den var så minimal.

Ei annen venninne av meg hadde en skål med halvgammelt potetgull på bordet da vi så film (jeg , hun og ei til), hun sa det var bare å forsyne seg. Jeg forsynte meg ikke stort, men siden jeg tok den siste smulen i skålen ble jeg offeret for den påfølgende baksnakkingen om at " herregud hun tømte heeeele skåla, så frekt ass".

Hadde også ei annen venninne når jeg var tenåring som var en anelse spesiell. Jeg kunne feks poppe en pose popcorn hver, hvorpå hun slukte sin og deretter satt å spurte om hun kunne "få smake popcorn" av meg, da gjerne helt til den posen også var tom. Kanskje ikke gjerrig, men innmari spesielt !

Anonymous poster hash: b03ab...2d1
Skrevet

Vi og et annet par skulle besøke et vennepar i en annen by. Vi ble enige om å kjøre deres bil for å gjøre det enkelt. Han fylte full tank på bilen, og etter helgen fikk vi presentert regningen på halve tanken, på øret! Ex: 334.10 kr

Veldig spesielt. Ikke hadde han brukt full tank på veien opp/ned. Og selv tar vi aldri betalt for bensin når vi skal samme vei selv.

Anonymous poster hash: 7ad45...b8f

Skrevet

Jeg har en bekjent som tar med seg panten sin hjem fra vorspiel.

Skal han til byen først, så legger han panten i en pose i en busk for å hente senere...

Anonymous poster hash: 13474...e70

Skrevet

Jeg har en bekjent som tar med seg panten sin hjem fra vorspiel.

Skal han til byen først, så legger han panten i en pose i en busk for å hente senere...

Anonymous poster hash: 13474...e70

Denne må dyttes!

Anonymous poster hash: 58c9d...488

Skrevet

Opplevde på et foreldremøte at enmor tok opp dette: på turdagen hadde hennes datter hatt med en hel flaske ketchup. Hun kom hjem med veldig lite ketchup, altfor lite til at hennes datter kan ha brukt alt. Derfor ønsket hun at foreldre til de barna som hadde fått ketchup av henne, skulle være med å spleise på flaska. Fant aldri ut hvem, men datteren hennes opplevde å få en flaske ketchup til bursdagen rett etterpå, så det gikk dessverre ut over barnet at moren var litt spesiell.

Anonymous poster hash: 905d9...b34

Skrevet

Jeg hadde ei venninne som alltid bommet sneipen når man rykte for å slippe å kjøpe røyk selv.

Var på date hos en fyr som hadde satt fram en bitteliten skål med snop, kanskje typ ti biter smågodt i. Jeg tok ca fire biter og han påpekte siden at jeg rent hadde ranet skålen... Jeg ble helt satt ut for han hadde bedt meg forsyne meg og jeg tok forsiktig av skålen siden den var så minimal.

Ei annen venninne av meg hadde en skål med halvgammelt potetgull på bordet da vi så film (jeg , hun og ei til), hun sa det var bare å forsyne seg. Jeg forsynte meg ikke stort, men siden jeg tok den siste smulen i skålen ble jeg offeret for den påfølgende baksnakkingen om at " herregud hun tømte heeeele skåla, så frekt ass".

Hadde også ei annen venninne når jeg var tenåring som var en anelse spesiell. Jeg kunne feks poppe en pose popcorn hver, hvorpå hun slukte sin og deretter satt å spurte om hun kunne "få smake popcorn" av meg, da gjerne helt til den posen også var tom. Kanskje ikke gjerrig, men innmari spesielt !

Anonymous poster hash: b03ab...2d1

Hadde samme opplevelse som du beskriver i avsnitt nr tre: ble beskyldt for å ha spist opp "heele sjokoladen", fordi jeg tok de siste bitene av en 200 grams Freia. For å slippe gnål, tok jeg med 100 kr på skolen dagen etter (hadde ikke småpenger). Kjerringa tok hele 100-lappen og putta i lomma uten så mye som å hinte til å veksle 😠

Anonymous poster hash: 3e3d9...adc

Skrevet

Bim bim dim dim dib dib dytt.

Skrevet

Da jeg jobbet i bar i studietida for sikkert åtte år siden så jeg veldig forskjell på menn og kvinner når de var ute.

Menn tok stort sett hver sin "runde" på bordet, og om de bestilte vin, så betalte de vanligvis med samme beløp og rundet oppover (tips resten).

Damer derimot - var helt annerledes. De kranglet om hvor mange glass vin hver hadde hatt og skulle regne ut hva det kostet og voldsomme greier - sleit noen ganger med å få de til å bli enige slik at regning ble dekt - og da gikk gjerne noe av "tipsen"de la igjen med også....... Noen ganger kunne de mer normale damene legge igjen litt tips og slengte i litt for å dekke det de hadde hatt - og så kom venninna rett etterpå og sa at siden hun første hadde lagt i litt ekstra, kunne de slippe unna med litt mindre, for regninga ble betalt ( altså stjal tipsen som var lagt på av hun første - gjerne uten at hun som la igjen så det....).

Sier seg selv at jeg ikke gadd å gi disse gjerrige damene fryktelig mye mer service enn de faktisk hadde krav på (de har krav på kjapp og riktig behandling - smil er ekstraservice....) - og holdt meg til å oppføre meg veeeldig korrekt.

Sånn er det når en kjører taxi og. Første som går av kan gi feks 150 (når turen dit var 110.-). Så blir totalen 250, og siste betaler 100.-

Anonymous poster hash: db590...250

Skrevet

Da jeg jobbet i bar i studietida for sikkert åtte år siden så jeg veldig forskjell på menn og kvinner når de var ute.

Menn tok stort sett hver sin "runde" på bordet, og om de bestilte vin, så betalte de vanligvis med samme beløp og rundet oppover (tips resten).

Damer derimot - var helt annerledes. De kranglet om hvor mange glass vin hver hadde hatt og skulle regne ut hva det kostet og voldsomme greier - sleit noen ganger med å få de til å bli enige slik at regning ble dekt - og da gikk gjerne noe av "tipsen"de la igjen med også....... Noen ganger kunne de mer normale damene legge igjen litt tips og slengte i litt for å dekke det de hadde hatt - og så kom venninna rett etterpå og sa at siden hun første hadde lagt i litt ekstra, kunne de slippe unna med litt mindre, for regninga ble betalt ( altså stjal tipsen som var lagt på av hun første - gjerne uten at hun som la igjen så det....).

Sier seg selv at jeg ikke gadd å gi disse gjerrige damene fryktelig mye mer service enn de faktisk hadde krav på (de har krav på kjapp og riktig behandling - smil er ekstraservice....) - og holdt meg til å oppføre meg veeeldig korrekt.

Sånn er det når en kjører taxi og. Første som går av kan gi feks 150 (når turen dit var 110.-). Så blir totalen 250, og siste betaler 100.-

Anonymous poster hash: db590...250

Eller hvis man er flere enn to som spleiser på taxi, kan det ende opp med at den som sitter igjen i taxien til slutt ikke bare får taxien gratis, men til og med får penger til overs. Har en kamerat som spekulerte i det der, og til og med gav råd til sine fulle kamerater (på vei hjem fra tur på byen) om hvor mye de skulle gi når de gikk av slik at han skulle sitte igjen med en pen fortjeneste... Sjarmerende. 

Anonymous poster hash: 46dce...486

Skrevet

Skrev i en gammel tråd, men tar det her også ;-)

En tidligere ekssamboer av meg var gniten med penga...

Jeg fikk utbetalt under 5000 i måneden siden jeg var student og jobba par helger i måneden. Han hadde 100% fast jobb og utbetalt nesten 20 000 i måneden. Vi hadde veldig lave boutgifter der vi leide, strømmen var inkludert også.

Alt skulle deles likt på midten, til og med utstyr som vår felles hund trang. Hadde jeg ikke penger, neivel da fikk ikke hunden f.eks reflekssele slik at hunden kunne være synlig i mørket.

En gang måtte jeg begynne på nytt med p-pillene fordi jeg hadde bomma på hvor mange jeg hadde igjen før stipendet mitt kom. Siste p-pillen ble tatt to dager før stipendet kom. Så da var han sur for at vi måtte ha kondomsex til p-pillene var blitt tatt lenge nok. Rart at det bare er vi damer som holdes ansvarlig for prevensjonen.

Han handla mye til seg sjøl, jeg fikk ikke en gang bli spandert på nye truser enda jeg hadde hull i alle mine fordi de var blitt gamle.

Og kino kunne vi ikke dra på fordi som han så fint sa "Det er så kjedelig at vi ikke går på kino mer fordi du har så liten inntekt".

Bilen hans skulle jeg helst ikke bruke til skolen, fordi damer kan ikke kjøre bil. Han hadde ikke behov for bil mens jeg var på skolen pga. han sov etter nattarbeid.

Lista er uendelig lang, men da blir jeg aldri ferdig med å skrive. Kjekt kar å bo sammen med... Heldigvis er han jeg gifta meg med helt annerledes :-)

Anonymous poster hash: 7b1cf...f5b

Skrevet

Mer mer!!!!😂😂😂

Anonymous poster hash: 53ba3...bf6

Skrevet

Kan bidra litt til... ;-)

Jeg får fnatt av brukt gavepapir og tråd på gaver jeg får... Mormora til eksen min var helt insane på det. Eldste gavepapiret var fra steinalderen. Hu fikk omtrent hjerteinfarkt hvis jeg revna gavepapiret. Den familien der satt å pirka gavene forsiktig opp. Revna gavepapiret sukka de HØYT og himla med øyene.

Skrevet

Jeg får fnatt av brukt gavepapir og tråd på gaver jeg får... Mormora til eksen min var helt insane på det. Eldste gavepapiret var fra steinalderen. Hu fikk omtrent hjerteinfarkt hvis jeg revna gavepapiret. Den familien der satt å pirka gavene forsiktig opp. Revna gavepapiret sukka de HØYT og himla med øyene.Anonymous poster hash: 7b1cf...f5b

Mamma har endelig kasta noe gavepapir fra 80-tallet. Hun innså at det ville se litt sjaskete ut...

Skrevet

Jeg får fnatt av brukt gavepapir og tråd på gaver jeg får... Mormora til eksen min var helt insane på det. Eldste gavepapiret var fra steinalderen. Hu fikk omtrent hjerteinfarkt hvis jeg revna gavepapiret. Den familien der satt å pirka gavene forsiktig opp. Revna gavepapiret sukka de HØYT og himla med øyene.Anonymous poster hash: 7b1cf...f5b

Mamma har endelig kasta noe gavepapir fra 80-tallet. Hun innså at det ville se litt sjaskete ut...

Så bra! Bedre sent enn aldri :-)

Skrevet

Mer!!!

Anonymous poster hash: b7e28...674
Skrevet

Da vi var på klassetur til London på vgs var det ei som spiste smulene til alle oss andre i klassen da vi hadde kjøpt dessert til maten. Hun skulle nemlig ikke bruke penger på dessert. Hun satt og sleika seg på fingeren og klistret smuler på den som hun spiste. Skikkelige bordmanerer altså :P

Anonymous poster hash: 66048...3be
Skrevet

Da vi var på klassetur til London på vgs var det ei som spiste smulene til alle oss andre i klassen da vi hadde kjøpt dessert til maten. Hun skulle nemlig ikke bruke penger på dessert. Hun satt og sleika seg på fingeren og klistret smuler på den som hun spiste. Skikkelige bordmanerer altså :P

Anonymous poster hash: 66048...3be

Hehe, så tragisk!

Skrevet

Farfar rettet ut gamle spiker for å bruke på nytt, brukte gammel melkekartong som potte (!) og sparte på ALT!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...